فاکتور های سئو در سال ۲۰۱۸

amirbarmaj

New Member
در ابتدای هر سال اکثر فاکتورهای سئو به روز رسانی خواهند شد که در شروع سال ۲۰۱۸ فاکتور های زیادی برای سئو معرفی و بررسی شده اند . که ۱۰۰۰ درصد این فاکتور ها در سالهای بعد پررنگ تر از امسال خواهند شد و بدون تریدی فاکتور های بیشنری با عملکرد های گوناگون به این لیست افزوده خواهند شد . حال به بررسی این فاکتور ها خواهیم پرداخت همراه ما باشید .

لینک ‌سازی یا لینک بیلدینگ
ساخت لینک برای تمامی وبسایت ‌ها همیشه وجود دارد که محتوای لینک‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.دریافت لینک برای وبسایت همیشه یکی از مهمترین مهیارها در رتبه بندی جستجوگر گوگل بوده است.
ولی در لینک سازی آنچه که مهم تر است و بیشترین اهمیت را دارا میباشد محتوای سایت های لینک دهنده می باشد که میبایست با وبسایت شما مرتبط باشد و همچنین وبسایت لینک دهنده میبایست در رتبه‌ی مناسبی قرار داشته باشد.در لینک‌سازی آنچه که خیلی اهمیت دارد و باید در الویت قرار گیرد کیفیت لینک ها میباشد.
به همین خاطر ساخت لینک بیلدینگ‌ یک فرآیندی طولانی میباشد و به مرور زمان و با رعایت تمام اصول مربوطه در آن زمینه انجام بگیرد .

SERP
در سال ۲۰۱۸ serp یکی از مهمترین فاکتور ها در سئو خواهد بود . SERP نتایج جستجو در مورد یک کلمه کلیدی برای یک وبسایت را نشان میدهد که مورد توجه کاربران قرار دارد که موجب شده است تبلیغات موجود در بین نتایج جستجو های کاربران و بازدید کنندگان کمتر شود .

سرعت وبسایت یا به عبارتی Site speed
همانطور که میدانید سرعت وبسایت همیشه یکی از مهمترین مهیار ها برای رتبه بندی وبسایت ها توسط گوگل بوده است . سرعت بالا آمدن وبسایت یا به عبارتی لود شدن وبسایت تاثیر بسیار زیادی در سئو و همچنین بازدیدکنندگان وبسایت دارد .
در سال گذشته سرعت لود شدن وبسایت ها یکی از مهمترین فاکتور های رتبه بندی بوده است که بدون شک در سال ۲۰۱۸ نیز این فاکتور پر رنگ تر خواهد شد و بیشتر مورد توجه خواهد گرفت . سرعت استانداردی که گوگل برای وبسایت ها پیشنهاد داده است کمتر از ۳ ثانیه میباشد . پس بهتر است همیشه سرعت وبسایتتان را مورد توجه قرار دهید و سعی کنید سرعت وبسایتتان به پایین ترین حد خود رسد .

تجربه کاربری
گوگل در سالهای اخیر اعلام نموده است که به رضایت کاربران از موتور جستجوی خود اهمیت بیشتری میدهد که حتما در سالهای پیش رو بیشتر اهمیت خواهد داد . پس به این نتیجه خواهیم رسید که یک وبسایت هرچقدر کاربر پسندتر و زیبا تر باشد بازدید وبسایت بیشتر میشود .

بک لینک‌ها یا Back links
بک لینک به لینک هایی میگویند که شما از وبسایت های دیگر دریافت خواهید نمود .هرچقدر تعداد بک ‌لینک‌های دریافتی از وبسایت ها بیشتر باشد بازدید از وبسایتتان بیشتر خواهد شد و همچنین ترافیک وبسایتتان بالاتر خواهد رفت.لازم به ذکر است که دریافت لینک هایی مرتبط با موضوع وبسایتتان یکی از مهمترین فاکتور ها برای بالا بردن رتبه وبسایت در موتور جستجوگر گوگل میباشد .

اگر وبسایت دیگری نام وبسایت شما را در وب‌سایت خود بکار برده باشد ولی لینکی به وبسایت شما نداده باشد در صورتی که موضوع آن سایت با وبسایت شما مرتبط باشد در موتور جستجو گوگل امتیاز مثبتی برای وبسایت شما در نظرگرفته خواهد شد.

User personal information یا اطلاعات شخصی کاربران
معیار ها و فاکتور های جستجو امروزه تفاوت های زیادی با گذشته داشته است . امروزه فاکتور هایی نظیر تاریخچه جستجوی کاربران و همچنین موقعیت مکانی کاربران مدنظر قرار گرفته میشود پس شما باید تلاش نمایید تا کلمات کلیدی وبسایتتان را بهینه تر کنید و ارزش بیشتری به کلمات کلیدی خود دهید تا در بهترین جایگاه در نتتایج جستجوی گوگل قرار گیرد .

Image search یا جستجوی تصویری
در سال ۲۰۱۸ حتما یکی از مهمترین فاکتور های سئو جستجوی تصویری خواهد بود زیرا به شما کمک خواهد نمود در نتایج جستجو در سطح بالاتری از نتایج قرار گیرید .
صرف زمان و هزینه برای جستجوی تصویری میتواند در آینده بسیار مفید باشد زیرا جستجوی تصویری همیشه در حال تغییر و پیشرفت میباشد و بازدید کنندگان زیادی را به وبسایت شما خواهد آورد .

Mobile search یا جستجوی موبایل
امروزه کاربران تلفن های همراه بیشترین جستجو ها را در موتور های جستجو انجام میدهند که طبق تحقیقات تقریبا ۵۶ درصد از جستجو در گوگل توسط تلفن های همراه انجام میشود .
که د ر سال ۲۰۱۸ این آمار حتما بیشتر نیز خواهد شد پس شما میبایست وبسایتی کاملا ریسپانسیو یا واکنشگرا داشته باشید که با دستگاه های مختلف از جمله تلفن های همراه , تبلت و … به خوبی نمایش داده شود زیرا یکی از مهمترین فاکتور های هر وبسایتی میباشد که در سال ۲۰۱۸ حتما مورد توجه بیشتری قرار گرفته خواهد شد .

Audio search یا جستوجوی صوتی
با افزایش جستجوی کاربران در تلفن های همراه حتما بسیاری از کاربران تمایل به جستجوی صوتی نیز خواهند داشت که باید توجه زیادی به این موضوع داشت . بصورت قطعی جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۸ یکی از فاکتور های بسیار مهم خواهد بود .

محتوا ها
محتوا ها از گذشته تا به امروز یکی از مهمترین فاکتور ها در رتبه بندی بوده اند که این فاکتور حتما در سال ۲۰۱۸ بیشتر مورد توجه قرار گرفته میشود .
سعی کنید همیشه محتوایی جدید تولید نمایید و از کپی نمودن مقالات خودداری نمایید زیرا الگوریتم های پاندا و پنگوئن محتوا های وبسایتان را بررسی میکنند و به محتوا های تولید شده و با کیفیت اهمیت بیشتری خواهند داد .

هوش مصنوعی
فاکتور ها و الگوریتم های هوش مصنوعی روز به روز درحال پیشرفت و تغییر میباشند که موجب میشوند که کاربران بسیار راحت تر به محتوای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند که در سال۲۰۱۸ حتما با پیشرفت بیشتری مواجه خواهد بود .

نتیجه گیری :
از مقاله بالا نتیجه خواهیم گرفت که سئو و بهینه سازی در سال ۲۰۱۸ پیشرفت زیادی خواهد داشت و بیشتر الگوریتم های سئو با تغییرات بسیاری مواجه خواهند شد که هدف از این تغییرات راحتی کاربران و کاربر پسند بودن وبسایت ها میباشد .
منبع
 

javidiran

Member
من بازم می گم این همه دقت و ریزبینی، بیشتر مال وب جهانیه. وب فارسی انقدرا برای گوگل مهم نیست. یه سایتایی رنک می گیرن و بالا میان که آدم شاخ درمیاره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا