خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد.
در واقع این کار مجوعه ای از مکس اسکریپت و رندر تریدی مکسه به این ترتیب که
زمانی که چشم ما به یک جسم نگاه میکنه مسافت رو از روی زاویه بین چشمها تعیین میکنه بنابر این اگه ما بخوایم عکس سه بعدی ایجاد کنیم باید یک الگو رو جوری تکرار کنیم که بسته به فاصله جسم مورد نظر تا ما فاصله این الگوها تغییر کنه . برای خوندن فاصله جسم از دوربین سخته که بخایم مثل خود تریدی مکس محاسبات سنگین رو انجام بدیم. راحت ترین کار برای خوندن فاصله جسم تا دوربین تو مکس اسکریپت استفاده از رندر z depth هستش به این ترتیب که این رندر مجموعه ای از پیکسلهاست که با تغییر فاصله تیرگی اون تغییر میکنه. حالا ما باید ابتدا از صحنه مورد نظر رندر نوع Z depth بگیریم و اونو ذخیره کنیم.
مرحله بعد ایجاد خود عکسه. ابتدا یک عکس سفید ایجاد میکنیم و یک ستون 100 پیکسلی رو در سمت راست عکس ایجاد شده با رنگهای مختلف رنگ میکنیم. حالا این ستون باید در کل عکس تکرار بشه ولی هرجای تصویر که به ما نزدیکتره نسبت به پیکسل قبل در فاصله کمتری قرار بگیره و این فاصله رو بر اساس عکسی که قبلا رندر کردیم (با استفاده از Z depth) تعیین میکنیم.
کل این برنامه رو هم 10 خط بیشتر نمیشه. البته باید بگم اشکالاتی هم داره که هنوز نمیدونم چکارشون باید کرد. مثلا فضاهایی خالی میمونه که تعیین رنگ اونا سخته و واسه همین کیفیت عکسام زیاد خوب نیست. در این مورد هنوز نمیدونم باید چکار کرد. د
در صورتی که برنامه رو به زبونی نوشتم که همه بتونن ازش استفاده کنن واستون میذارمش.