علت بهم ریختگی تصویر (اعجاج) در max 2011

mojtaba62

New Member
سلام وقت همگی بخیر
من مکس 2011 رو تازه نصب کریم وچنتا مشکل باش دارم. قبل از هر چیز بگم من ویندوز سون 64 بیتی استفاده میکنم.
اولین مشکل این بود که ویو پرتها رو سیاه نشون میداد هی چشمک میزد که وقتی مود گرافیک را از DX9 به DX10 تغییر دادم درست شد.
دومین مشکل اینکه وقتی مثلاً یه باکس میسازم چندتا خط بیخودی روی قطر سطوح میندازه که مجازیه و قابل انتخاب نیست و وقتی جسم پیچیده تر میشه کلاً بهم میریزه و در هم میشه.( تو یک ویو پرت سالم ، تویکی خراب ، تو یکی دیگه کمتر، ...)
مشکل بعدی اینه که viewcube را هرچی تیکشو میزارم فعال نمی شه و میپره اما وقتی مود گرافیک رو میزارم رو openGL درست میشه و حالت سافتور هم که کلاً غیر فعاله.
لطفاً راهنماییم کنید چجوری اینارو حل کنم:sad:
 
آخرین ویرایش:

پرواز

Member
من که مکسم 9
خدای نفهمیدم بعضی از این اصطلاحاتت چی بود
ولی چیزی که معلومه اینه که سیاه بودن ویوپرت دلیلش دایرکس directxاست که خودت حلش کردی ولی توصیه میکنم اخرین ورژن دایرکس رو که احتمالا همراه سی دی مکسه نصب کنی شاید مشکلات بعدی تو حل کنه
اون خطهای بیخودی هم که گفتی شاید دلیلش این باشه که اشیائ رو تبدیل به مش میکنی نه پولی که اگه این طور باشه برای ما بیخودین ولی اساس کار مش همینه که طبق سه وجهی ها عمل میکنه نه چهار وجهی برای همین سطوح در ان مثلثی هستند پس اگه عذابت میدن اونها رو تبدیل به پولی کن بعد مدل سازی کن
مشکلهای بعدی تو فقط متونم برات دعا کنم تا خدا مشکل از کارت برداره :green:
 

mojtaba62

New Member
نه دوست عزیز mesh نیست poly هستش اما ممنون وقت گذاشتی. بازم به شما که بی تفاوت نگذشتی:rose:
Directx را که گفتی امتهان میکنم ببینم چی میشه.
 

Tomatico

Member
سلام
برو به این مسیر و تیک رو از روی display all triangle edges بردار

customize / preferences... /Viewports /configure driver
 

mojtaba62

New Member
خیلی خیلی ممنون
یه سوال دیگه اینکه ئکس 2011 از Directx11 پشتیبانی میکنه؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا