طریقه اسکلت بندی یک کارکتر

sd70

Active Member
با سلام

من یه کارکتر دارم. طریقه اسکلت بندی با Biped هم بلدم ولی میخواستم یه روش ساده بهم معرفی کنید که خیلی خیلی نخوام وقتم رو طلف کنم. چون باید کلی تست کنم همه جاشو تا براش مشکلات اسکلتی پیش نیاد. خب چطور؟
 

meh3d

Member
پنجره bone tool رو باز کن . بعد تیک اوتو نمیدونم چی چی رو فعال کن ( فقط یه گزینه هست که کلمه auto توشه )
بعد squash رو فعال کن و ...
 

meh3d

Member
چرا که نه ؟ :) اولین کار اینه که اشیا رو با دقت به هم لینک بدی ( schematic ) بعد همه کاراکترت رو انتخاب کن و به character > bone tool برو . حالا پائین پنجره گزینه bone on رو فعال کن و همچنین auto align رو . حالا پنل display رو باز کن . پایین ... گزینه display as link رو فعال کن
 

sd70

Active Member
متشكر از شما. فعلا كه پاي Pc خودم نيست بزودي ميرم امتحان ميكنم و بعد خبرش رو بهتون ميدم.
 

sd70

Active Member
من كه خيلي سر در نياوردم از حرف هاي شما. اين كاركتر من و اينم اسكلتش چطوري مي تونم به راحتي اسكلت بنديش كنم؟

4426a.JPG
 

hamed-ddd

Well-Known Member
1.کارکتر باید دستاش و انگشتاش و همچنین پاهاش(البته این که گفتم میشه یه چیزی تو مایه های نوشدارو بعد از مرگ سهراب)
2. بعد از اینکه مدل رو به شکل مورد نظر اصلاح کردی میگم!!!!
 

sd70

Active Member
بسيار متشكر ميدونم. اول ميرم اسكلت رو درون بدن كاركتر قرار ميدم و بعدش اونو با Physique بهش نسبت ميدم بعدش با استفاده از گزينه اوليش در Modify قسمت هاي ناجور رو اصلاح مي كنم. اينا رو همش بلدم منتها يه روش ساده تر ميخواستم ببينم وجود نداره؟!
 

hamed-ddd

Well-Known Member
نه فکر نکنم ...........اگه مدل شما دارای انگشتان .دستان.و پاهای باز باشه و همچنین اندازه استخوانهای اسکلت با مدل هماهنگ باشه نباید مشکل انچنان پیش بیاد (یعنی تداخل انوالپها)
شاید اسکریپتی ....چیزی این مشکل envlope رو حل کنه مثلا براش تعریف کنه که هر انوالپ فقط قسمتی از mesh رو که در روبروش قرار داره و نرمالهاش هم پشت به استخوان قرار داره در بر بگیره (قابل توجه ادمیرال !!!!)
از یکی شنیدم که تو مایا این مشکل وجود نداره!!!!!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا