طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی +قدم به قدم در 5 مرحله

mohsenpuppy

New Member



خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی

امروز باهاتون هستیم تا بهترین خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی (american-restaurant-pizza-dough) با هم یاد بگیریم.این دستور خمیر پیتزا آمریکایی بهترین در نوع خودش میباشد! یک ورقه پیتزا به سبک نیویورکی درست می کند که یک پیتزا با پوسته نازک در مرکز با لبه های پف کرده زیبایی است. مطمعن هستم این خمیر خوشمزه و پفکی را دوست خواهید داشت -.
این خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی را درست کنید و دیگر هرگز خمیر آماده از فروشگاه را نمی خرید. شما به خاطر پیتزایتان در فامیل شناخته خواهید شد!باور کنید که یه فخر فروشی بسیار عالی که این دستور بدونید و همینجا نگهش دارید و فقط توو مهمونی های خاصتون اجراش کنید و تا همه انگشت به دهن بمونن و هیچ وقت راز خمیر پیتزای عالی خودتونو به کسی نگید.


چرا ما خمیر پیتزا امریکایی رستورانی را باید یاد بگیریم؟​


این یک دستور تهیه خمیر پیتزا امریکایی رستورانی است که با گذشت زمان بهتر می شود و واقعاً به راحتی حداقل یک هفته در یخچال نگهداری می شود. این مقاله مزیت های دیگری وجود دارد که یاد میگیری چطور این دستوذالعمل عالی رو در خانه به راحتی استفاده کنید.


دستور خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی باعث می‌شود که مهمانی پیتزا بدون استرس باشد و همه تحت تأثیر مهارت‌های پیتزاسازی شما قرار بگیرند.در ادامه به بررسی چگونگی درست کردن بی دردسر این خمیر میپردازیم.


نکته شماره یک برای خمیر پیتزا امریکایی رستورانی:​


نکات تهیه خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی



از آنجایی که اکثر دستور العمل های خمیر پیتزا مواد یکسانی دارند: آرد، نمک، آب، مخمر، این روند است که همه تفاوت را ایجاد می کند. این خمیر پیتزا به طور جدی مزه ای شبیه به یک پیتزا فروشی گران قیمت دارد و در واقع، اکثر خمیرهای پیتزا نیویورک حداقل 24 ساعت تخمیر می شوند.


آشپزهای پیتزای حرفه ای دنیا راز یک خمیر باورنکردنی را می دانند این است که بگذارید استراحت کند و رست داشته باشد و به آن زمان بدهید. این فرآیند کار با خمیر را بسیار آسان‌تر می‌کند و بافت دلخواه، برآمدگی و حباب‌هایی در لبه‌ها ایجاد می‌کند.پس رست rest یا استراحت دادن به خمیر بعد از آماده شدن مهم ترین دلیل میباشد.

نکته شماره 2 برای خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی:​

برای تهیه خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی از مخمر زیاد استفاده نکنید! بسیاری از خمیرهای پیتزای آماده موجود در بازار از مخمر بسیار زیادی استفاده می کنند که باعث خمیر شدن لایه می شود و باعث می شود که وسط پیتزا در حین پخت بالا بیاید. اگر از مخمر بیش از حد استفاده کنید، هرگز به آن لایه ترد نازک در وسط پیتزا نخواهید رسید.
خوب حالا میرسیم به اصل مطلب که طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی هست که در ادمه میبینیم.

طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی​

طرز تهیه خمیر پیتزا امریکایی رستورانی

1.ابتدا،آب، نمک و عسل را با هم مخلوط کنید.
2.مایه خمیر را بپاشید و 5 دقیقه کنار بگذارید سپس هم بزنید.
3.مخلوط آب را روی آرد خود بریزید و با کفگیر هم بزنید تا ترکیب شود سپس با دست 2 دقیقه ورز دهید. روی آن را بپوشانید و 5-4 ساعت در دمای اتاق بگذارید. خمیر را روی سطح آردپاشی شده منتقل کنید و به دو نیم تقسیم کنید.
4.هر تکه از خمیر را 8 بار تا کنید (تا کتاب چرخشی) و به شکل یک توپ در بیاورید. به یک کاسه روغنی منتقل کنید، روی آن را بپوشانید و یک شب یا تا 7 روز در یخچال بگذارید.
5.خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی آماده شد.حالا میتونید سس مورد نطر و مخصوص پیتزا و روش بریزید و مواد تاپینگ پیتزا رو هم آماده کنید و پیتزا رو درست کنید و داخل فر بپزید و لذت ببرید.

چرا باید خمیر پیتزا رو چونه کنیم؟​

چونه کردن گلوله‌های خمیر 8 باره و با دست و چرخاندن خمیر بین هر چین، باعث می‌شود تا نخ‌های گلوتن قوی‌تر شده و دی اکسید کربن ایجاد شده توسط مخمر به دام بیفتد تا به شکل‌گیری حباب‌های زیبا در خمیر کمک کند.هر چه حباب های داخل خمیر بیشتر باشه خمیر ورز بهتر و پف بهتری در زمان پخت خواهد داشت.

طرز تهیه و پخت پیتزا آمریکایی رستورانی:​



1 ساعت قبل از استفاده خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی را از یخچال خارج کنید سپس فر را با یک سنگ پیتزا در مرکز آن با دمای 550 درجه فارنهایت گرم کنید.
وقتی فر از قبل گرم شد، خمیر در دمای اتاق را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و کمی آرد بپاشید.
خمیر را به آرامی در مرکز با نوک انگشتان فشار دهید، سپس خمیر را روی پشت بند انگشتان خود با هر دو دست قرار دهید و در حین حرکت روی بند انگشتان خود بچرخانید و در حین حرکت به دور خمیر بچرخانید و یک حاشیه 1 اینچی ضخیم تر داشته باشید. پوسته به قطر 10-12 اینچ را روی پوست پیتزای آردپاشی شده قرار دهید.
سس سفید یا سس قرمز و سپس پنیر و تاپینگ را اضافه کنید. پیتزا را روی پوست پیتزا خود تکان دهید تا مطمئن شوید که نچسبد، سپس فورا آن را از روی پوست پیتزا خود روی سنگ پیتزا که از قبل گرم شده است بلغزانید و در دمای 550 درجه فارنهایت به مدت 8 تا 10 دقیقه بپزید.

نکات مهم خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی​

1.استفاده از آرد سفید و آرد گندم کامل به ترکیب مناسب برای تهیه خمیر پیتزا منجر می‌شود.
2- استفاده از خمیر آرد، روغن زیتون، آب و نمک از مواد اصلی برای تهیه خمیر پیتزا است.
3- استراحت خمیر پیتزا به مدت حداقل یک ساعت به اندازه‌گیری دقیق و نحوه گرمایش خمیر پیتزا بسیار مهم است. این کار باعث رشد خمیر پیتزا و بهبود طعم آن می‌شود.
4- میزان آب مورد استفاده برای تهیه خمیر پیتزا باید با دقت کنترل شود. اگر آب زیاد باشد، خمیر پیتزا نرم و رقیق می‌شود و اگر آب کم باشد، خمیر خشک و سفت خواهد بود.
5- در انتخاب نوع روغن برای تهیه خمیر پیتزا، روغن زیتون بهترین انتخاب است زیرا طعم خوبی به خمیر پیتزا می‌دهد و خمیر را باز می‌کند.
6- میزان نمک باید به دقت کنترل شود، زیرا استفاده از مقدار بیشتر از نمک، می‌تواند باعث شور شدن خمیر پیتزا شود و در نتیجه باعث کاهش طعم آن شود.
7- پخت خمیر پیتزا در فر با دمای بالا و به مدت کوتاه بهترین روش است. این کار باعث می‌شود که پایه پیتزا نرم و محکم باشد و در عین حال مواد تهیه شده روی پیتزا بهترین حالت را داشته باشند.
8- می‌توانید با استفاده از مواد تزئینی مختلفی مانند قارچ، پنیر، گوجه فرنگی و غیره، به پیتزا رنگ و بوی متنوعی بدهید.

وسایل لازم برای درست کردن خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی​

شما برای درست کردن خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی نیاز به وسایل مختلفی دارید که به معرفی آن ها میپردازیم.اول باید بگم که چه در خونه و چه رستوران این وسایل نیاز داریم و در مدل خانگی با حجم کمتر و وسایل خانگی تر و در مدل صنعتی وسایل بزرگتر و صنعتی تر نیاز داریم.
1.میکسر یا خمیر گیر
برای درست کردن خمیر در ابعاد خانگی به میکسر 3 الی 5 لیتری نیاز داریم.ولی در بعد رستورانی به خمیر گیر 8 الی 30 کیلویی نیزا داریم.
2.میز کار استیل
برای قرار دادن خمیر آماده شده بر روی یک سطح صاف نیاز به یک میز کار استیل مناسب دارید.
3.یخچال تاپینگ پیتزا
در رستوران ها یخچال تاپینگ پیتزا برای قرار دادن چانه های خمیر آماده شده بسیار مناسب میباشد.چانه های خمیر در سینی های مخصوص قرار گرفته و در زیر یخچال قرار میگیرند.در خانه نیز از یخچال های ایستاده خانگی برای نگهداری خمیر پیتزا استفاده میشود.
4.وردنه و یا خمیر پهن کن
برای پهن کردن خمیر در خانه از وردنه استفاده میشود.در فست فود ها و رستوران ها برای پهن کردن خمیر پیتزا از خمیر پهن کن پیتزا استفاده میشود.استفاده از این دستگاه باعث میشود که زمان باز کردن خمیر و سرعت بسیار بیشتر شود.
5.فر پیتزا و یا مایکروفر
در مرحله آخر برای پخت پیتزا در خانه از مایکروفر و اجاق گاز فردار استفاده میشود.برای پخت پیتزا در ابعاد بیشتر در فست فود ها و رستوران ها از فر پیتزا ریلی استفاده میشود که ساعتی 120 الی 400 پیتزا را برای ما پخت مینمایند.

سوالات متداول​

1.خمیر پیتزا آمریکایی با خمیر پیتزای ایتالیایی چه تفاوتی دارد؟
خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی از آرد سفید تهیه می‌شود که حاوی گلوتن بیشتری نسبت به خمیر پیتزای ایتالیایی است و به طور کلی شیرین‌تر است. همچنین، خمیر پیتزای آمریکایی معمولاً با استفاده از خمیرهای خشک درست می‌شود، در حالی که خمیر پیتزای ایتالیایی با استفاده از خمیرهای تازه تهیه می‌شود.
۲- آیا می‌شود خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی را پیش از استفاده نگه داری کرد؟
بله، شما می‌توانید خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی را پیش از استفاده نگه داری کنید. معمولاً می‌توانید خمیر را در یک ظرف پوشیده با پلاستیک برای حداقل ۲ تا ۳ روز در یخچال نگه داری کنید. قبل از استفاده، خمیر را باید از یخچال خارج کرده و به دمای اتاق بیاورید و سپس به صورت معمول طبق دستورالعمل پخت خودتان پیتزا بپزید.
۳- آیا می‌توان خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی را بدون استفاده از میکسر خانگی تهیه کرد؟
بله، می‌توانید خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی را بدون استفاده از میکسر خانگی تهیه کنید. برای این کار، می‌توانید تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و سپس خمیر را با استفاده از دستان خود به صورت کاملاً یکنواخت تقسیم و گرد کرد.

نتیجه گیری​

در آخر مقاله طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی رستورانی امیدواریم که مورد قبول شما بوده و حداقل یکبار امتحان کنید و نطرات و سوالات خودتونو برام کامنت کنید ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا