شیائومی، ارزشمندترین استارتاپ دنیا قدمی کوچک در راه ورود به بازارهای آمریکا برداشت.
در مراسمی که دیروز در سان فرانسیسکو برگزار شد، شیائومی اعلام کرد که وبسایت خرید و فروش Mi.com را به آمریکا خواهد آورد و محصولاتی چون ایرفون، پاوربانک و اسمارت فون تناسب بدن خود را از طریق این وبسایت به فروش خواهد رساند.
از سویی یکی از مؤسسین این کمپانی، بین لین اظهار داشته که به دلیل وجود مشکلاتی در گرفتن گواهی فروش در ایالات متحده، امکان فروش دستگاههای موبایل در حال حاضر وجود ندارد.
این نخستین مراسمی بود که شیائومی در ایالات متحده برگزار میکرد و هدف آن ارائه دیدی کلی از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری این کمپانی و معرفی فرهنگ غالب بر این کمپانی و برند مشهور آن در کشور چین بود.
هوگو بارا، مدیر بخش بین الملل شیائومی قابلیتهای بسیاری را معرفی کرد که شیائومی برای گوشیهای خود طراحی کرده است؛ مانند قابلیت Face Beautification که افراد را به هنگام ثبت سلفی زیباتر جلوه میدهد.
ارزش شیائومی اخیرا 46 میلیارد دلار تخمین زده شده است، اما لین تأکید دارد که حداقل تا 3 یا 5 سال آینده برنامه ای برای عرضه سهام شیائومی وجود ندارد.
شیائومی 5 سال پیش راه اندازی شد و حالا طبق آمار IDC با سهمی 4.4 درصدی در بازارهای دنیا به جایگاه پنجمین تولیدکننده اسمارت فون دنیا در سه ماهه چهارم سال 2014 رسیده است. این کمپانی توانسته سامسونگ را پس از چند سال حکمرانی در بازارهای چین کنار بزند.
شیائومی در ماه ژانویه اعلام کرد که سال 2014 را با فروشی 61 میلیونی از اسمارتفون های خود به پایان رسانده که 227 درصد بیش از فروش سال 2013 است. حاصل چنین فروشی درآمد 11.9 میلیارد دلاری بوده که 135 درصد بیش از میزان سال 2013 است.
شیائومی میگوید امروز 100 میلیون کاربر از سیستم عامل اندروید اختصاصی این کمپانی موسوم به MiUi استفاده میکنند. اما اگر ما شیائومی را به عنوان یک تولیدکننده دستگاههای موبایل میشناسیم، این کمپانی خود را در آمریکا به گونه دیگری تعریف خواهد کرد. لین میگوید که ما یک کمپانی تولیدکننده موبایل نیستیم، بلکه یک کمپانی فعال اینترنتی هستیم. جمله ای که بیش از همه بر سیستم خرید و فروش اینترنتی این کمپانی تأکید دارد.
بارا در گفتگو با بیبیسی نیز گفته بود که شیائومی مجموعه ای از چند کمپانی مشهور دنیاست: سیستم خرید و فروش آمازون، سیستم نرم افزاری گوگل و سیستم سخت افزاری سامسونگ و اپل.
مهمترین دلیل قیمت پایین محصولات شیائومی، حذف فروشگاههای فیزیکی و تمرکز بر فروش آنلاین است. بدین ترتیب هزینههای این کمپانی به شکل چشمگیری کاهش پیدا میکند و امکان کاهش قیمت دستگاهها وجود خواهد داشت.
علی بابا، بزرگترین وبسایت خرید و فروش آنلاین چین سال گذشته با حضور در بورس نیویورک رکوردهای فروش اولیه سهام آمریکا را جابهجا کرد. به نظر شیائومی نیز اگر بتواند مشکلات مربوط به فروش دستگاههای خود در ایالات متحده را حل کند، میتواند به عنوان یکی از رقبای مهم کمپانیهای فروش آنلاین عرض اندام کند.
منبع - WSJ Blog
در مراسمی که دیروز در سان فرانسیسکو برگزار شد، شیائومی اعلام کرد که وبسایت خرید و فروش Mi.com را به آمریکا خواهد آورد و محصولاتی چون ایرفون، پاوربانک و اسمارت فون تناسب بدن خود را از طریق این وبسایت به فروش خواهد رساند.
از سویی یکی از مؤسسین این کمپانی، بین لین اظهار داشته که به دلیل وجود مشکلاتی در گرفتن گواهی فروش در ایالات متحده، امکان فروش دستگاههای موبایل در حال حاضر وجود ندارد.
این نخستین مراسمی بود که شیائومی در ایالات متحده برگزار میکرد و هدف آن ارائه دیدی کلی از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری این کمپانی و معرفی فرهنگ غالب بر این کمپانی و برند مشهور آن در کشور چین بود.
هوگو بارا، مدیر بخش بین الملل شیائومی قابلیتهای بسیاری را معرفی کرد که شیائومی برای گوشیهای خود طراحی کرده است؛ مانند قابلیت Face Beautification که افراد را به هنگام ثبت سلفی زیباتر جلوه میدهد.
ارزش شیائومی اخیرا 46 میلیارد دلار تخمین زده شده است، اما لین تأکید دارد که حداقل تا 3 یا 5 سال آینده برنامه ای برای عرضه سهام شیائومی وجود ندارد.
شیائومی 5 سال پیش راه اندازی شد و حالا طبق آمار IDC با سهمی 4.4 درصدی در بازارهای دنیا به جایگاه پنجمین تولیدکننده اسمارت فون دنیا در سه ماهه چهارم سال 2014 رسیده است. این کمپانی توانسته سامسونگ را پس از چند سال حکمرانی در بازارهای چین کنار بزند.
شیائومی در ماه ژانویه اعلام کرد که سال 2014 را با فروشی 61 میلیونی از اسمارتفون های خود به پایان رسانده که 227 درصد بیش از فروش سال 2013 است. حاصل چنین فروشی درآمد 11.9 میلیارد دلاری بوده که 135 درصد بیش از میزان سال 2013 است.
شیائومی میگوید امروز 100 میلیون کاربر از سیستم عامل اندروید اختصاصی این کمپانی موسوم به MiUi استفاده میکنند. اما اگر ما شیائومی را به عنوان یک تولیدکننده دستگاههای موبایل میشناسیم، این کمپانی خود را در آمریکا به گونه دیگری تعریف خواهد کرد. لین میگوید که ما یک کمپانی تولیدکننده موبایل نیستیم، بلکه یک کمپانی فعال اینترنتی هستیم. جمله ای که بیش از همه بر سیستم خرید و فروش اینترنتی این کمپانی تأکید دارد.
بارا در گفتگو با بیبیسی نیز گفته بود که شیائومی مجموعه ای از چند کمپانی مشهور دنیاست: سیستم خرید و فروش آمازون، سیستم نرم افزاری گوگل و سیستم سخت افزاری سامسونگ و اپل.
مهمترین دلیل قیمت پایین محصولات شیائومی، حذف فروشگاههای فیزیکی و تمرکز بر فروش آنلاین است. بدین ترتیب هزینههای این کمپانی به شکل چشمگیری کاهش پیدا میکند و امکان کاهش قیمت دستگاهها وجود خواهد داشت.
علی بابا، بزرگترین وبسایت خرید و فروش آنلاین چین سال گذشته با حضور در بورس نیویورک رکوردهای فروش اولیه سهام آمریکا را جابهجا کرد. به نظر شیائومی نیز اگر بتواند مشکلات مربوط به فروش دستگاههای خود در ایالات متحده را حل کند، میتواند به عنوان یکی از رقبای مهم کمپانیهای فروش آنلاین عرض اندام کند.
منبع - WSJ Blog