بی بی کد شهرک ویلایی

3dmad

Well-Known Member
سلام به همه

اساتید فرموده بودن هرکدوم از کارها رو جدا بذارم تا بهتر بشه مشکلاتشو برطرف کرد:green:

خب این یه ویلا از مجموعه یک شهرک ویلاییه تو کردان میخواستن بسازن (البته ساختنش منتفی شد چون یه نفر کل زمین رو خرید:cool:)
night-(2)-copy.jpg

night-(1).jpg

این هم نمای کوچه اش هست

ee.jpg

خب ممنون میشم ایرادای این کار رو بگید:rose:

{{البته اکه بشه تو این تاپیک سوال پرسید من راجع به اینا خیلی سوال دارم :

همونطور که میبینید این کوچه سایه اش دوتاست چون اشتباهی مثل اینکه خورشیدش کپی شده بوده این هم که درستش نکردم چون حجم خیلی بالا رفته بود جایی بود که همه ویلا های اون کوچه رو تو صحنه گذاشته بودم چون قرار بود یه دوربین توش حرکت کنه.
من برای اینکه صحنه خیلی سنگین نشه display as box همه آبجکت هارو فعال کرده بودم ولی باز هم صحنه تکون نمیخورد:-?
Capture.JPG

اول اینکه چطور میشه حجم صحنه رو تا اونجا که میشه پایین آورد :neutral:
دوم اینکه طبیعی ترین و کم حجم ترین درختای آماده رو چطور میشه تهیه کرد:?:
سوم اینکه من توی اینکار برای آسمونش خب از hdri استفاده کردم ولی هر کاری میکردم بصورت رئال تایم تنظیم نمیشد یعنی تو صحنه نمیتونستم وضعیتشو ببینم و حتما باید رندر میگرفتم تا ببینم چطور شده
چهارم هم اینکه این نوری که دور چراغ ها تو شب دیده میشه رو چطور باید درست کرد ( تو این کار من با فوتوشاپ درستش کردم :evil:ولی خب طبعا تو انیمیشن نمیشه چنین کاری کرد}}
ببخشید طولانی شد ممنون از همه
 

amir.nemati63

کاربر VIP
1-برای کم حجم کردن صحنه میشه از تکنیک هایی مثل xref و substitute استفاده کرد.
2- درختهای پلاگین onyxtree هم طبیعی هستند. هم قابل ویرایش با پارامتر و هم اینکه یه نوع پیش نمایش در ویوپورت دارن که کار رو خیلی سبک میکنه.
3- در موقع استفاده ار hdri اگر فایل رو از متریال ادیتور روی قسمت background (کلید 8) بکشید و گزینه ی show back ground image رو در ویو پورت فعال کنید بدون رندر میتونید در اون عکس hdri بچرخید .
4- این افکت رو میتونید در videopost خود 3dsmax و یا قسمت effects خود نور ها شبیه سازی کنید. البته کاملا بستگی به موتور رندر تون داره.
ولی به نظر من بهتره render pass رو فعال کنید و به چراغها یه ID متفاوت بدین و بعد از ذخیره ی اون فایل به همراه رندر در یه برنامه کامپوزیت مثل fusion افکت دلخواه رو بدین.
اینطوری کنترلتون روی کار خیلی بیشتره و کار زیبا تر میشه.
 
آخرین ویرایش:

m.n1362

Member
خوبه من كگوچكتر از نظر دادنم اما اب و اسمون خوب نشده دوستم نور بد نشده شب دوست داشتني استخر خرابش كرده به تنظيمات ارك مدلم زياد اكتفا نكن ..مننونم.:rose:
 

3dmad

Well-Known Member
1-برای کم حجم کردن صحنه میشه از تکنیک هایی مثل xref و substitute استفاده کرد.
2- درختهای پلاگین onyxtree هم طبیعی هستند. هم قابل ویرایش با پارامتر و هم اینکه یه نوع پیش نمایش در ویوپورت دارن که کار رو خیلی سبک میکنه.
3- در موقع استفاده ار hdri اگر فایل رو از متریال ادیتور روی قسمت background (کلید 8) بکشید و گزینه ی show back ground image رو در ویو پورت فعال کنید بدون رندر میتونید در اون عکس hdri بچرخید .
4- این افکت رو میتونید در videopost خود 3dsmax و یا قسمت effects خود نور ها شبیه سازی کنید. البته کاملا بستگی به موتور رندر تون داره.
ولی به نظر من بهتره render pass رو فعال کنید و به چراغها یه ID متفاوت بدین و بعد از ذخیره ی اون فایل به همراه رندر در یه برنامه کامپوزیت مثل fusion افکت دلخواه رو بدین.
اینطوری کنترلتون روی کار خیلی بیشتره و کار زیبا تر میشه.


خیلی ممنون بخاطر کمکتون حالا این xref & substitiute چی هست ؟!:shock:
این پلاگین که فرمودین روی ورژن 2012 هم هست

show back ground image فعال کردم ولی باز هم نشون نمیداد

اون نظر آخرتون هم خیلی پیچیده بود برای من. آموزشی براش هست؟ خیلی چاکریم:wink:

الان یه کاری دارم اون هم همش اکستریوره خیلی فضای سبز هم میخواد با همین پلاگین میشه جمع و جورش کرد دیگه؟
مثلا کیفیتش یه چیزی در حد این باشه ولی خیلی هم سنگین نشه
Capture.JPG


خوبه من كگوچكتر از نظر دادنم اما اب و اسمون خوب نشده دوستم نور بد نشده شب دوست داشتني استخر خرابش كرده به تنظيمات ارك مدلم زياد اكتفا نكن ..مننونم.:rose:

خواهش میکنم شما بزرگ مایی. متوجه تنظیمات آرک مدل که فرمودید نشدم، مگه آرک مدل تنظیمات هم داره؟
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا