شفافیت و وضوح رندر

zohrehsadat

New Member
سلام .من توی وی ری تازه کارم .وقتی رندر می گیرم و با رندرهای بقیه مقایسه میکنم ،میبینم وضوح رندر بقیه خیلی خوبه ولی مال من اون شفافیت و وضوح را نداره،باید چیکار کنم؟
توی کدام قسمت تنظیمات می توان کاری کرد که لبه های اشیا داخل رندر خیلی واضح بوده و وقت زیادی هم نگیره
؟:-?
 

zohrehsadat

New Member
این یکی از رندرهای من هست که روش وقت گذاشتم..وقتی یه کم زوم میکنی کیفیتش میره.میخام لبه های کارم تمیزتر در بیادو وضوح بهتری داشته باشه،final 0.jpgچیکار کنم؟
کلا هر جی ایراد داره بهم بگین.
مرسی
 

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام دوست عزيز اينكه شما ميفرماييد تازه شروع كرديد اصلا جاي تعجب نداره كه همچين مشكلاتي داشته باشيد.چون اونقدر بايد تمرين كنيد تا تنظيمات دستتون بياد.
در مورد اين كارتون بايد بگم نور پردازي تا اندازه اي قابل قبوله فقط يكم بايد از سطح خود هالو‍ ژن بياري ies رو پايين تر كه نور از اين ور اون ورش نزنه بيرون.
اگرم ميخواي لبه هاي كارت شكسته نشه Antiaalising رو روي adaptive dmc بزار و مقادير dmc imsge sampler رو بين 0-100 بزار
و اصولا در قسمت antiaalising filter از mitchell-netravali يا vraysincfilter استفاده كن و white balance دوربين رو هم روي Neutral بزار.
اينا در صورتي جواي ميده كه متريال هات قابل قبول باشه تو اين scence متريال هاي زيرت قابل قبول نيست.
سقف,ستون,كاغذ ديواري و مخصوصا ديوار آشپزخونه كه هيچ نقطه مفيدي نداره همچنين استفاده از hdri تو نورپردازي تا حد زيادي تاثير داره تو كار.
اميدوارم نكات به درد بخور بوده باشه
و موفق باشي.
 

darklight

کاربر فعال
سلام دوست عزيز اينكه شما ميفرماييد تازه شروع كرديد اصلا جاي تعجب نداره كه همچين مشكلاتي داشته باشيد.چون اونقدر بايد تمرين كنيد تا تنظيمات دستتون بياد.
در مورد اين كارتون بايد بگم نور پردازي تا اندازه اي قابل قبوله فقط يكم بايد از سطح خود هالو‍ ژن بياري ies رو پايين تر كه نور از اين ور اون ورش نزنه بيرون.
اگرم ميخواي لبه هاي كارت شكسته نشه Antiaalising رو روي adaptive dmc بزار و مقادير dmc imsge sampler رو بين 0-100 بزار
و اصولا در قسمت antiaalising filter از mitchell-netravali يا vraysincfilter استفاده كن و white balance دوربين رو هم روي Neutral بزار.
اينا در صورتي جواي ميده كه متريال هات قابل قبول باشه تو اين scence متريال هاي زيرت قابل قبول نيست.
سقف,ستون,كاغذ ديواري و مخصوصا ديوار آشپزخونه كه هيچ نقطه مفيدي نداره همچنين استفاده از hdri تو نورپردازي تا حد زيادي تاثير داره تو كار.
اميدوارم نكات به درد بخور بوده باشه
و موفق باشي.

سلام. با همه مواردی که گفتی موافقم اما در مورد میزان dmc imsge sampler باید بگم که من خودم همین کار رو می کردم و گاهی خیلی خوب بود اما بعضی وقتا قاطی می کرد. تو فروم های خارجی گشتم و حتی توی یه tut دیدم که میگفت این کار اشتباهه و باید مقادیر رو حد اکثر با سه تا فاصله تنظیم کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید اونم به علت اشکالاتی هستش که در تخمین های خود مکس و وی ری رخ میده. و اعدادی که معمولا کافی هستش و خوب جواب میده بین 3 تا 6 هست ولی اگر خوب نشد یکی یکی اعداد رو باید افزایش داد مثلا 4-7 و 5-8 و ...
 

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام. با همه مواردی که گفتی موافقم اما در مورد میزان dmc imsge sampler باید بگم که من خودم همین کار رو می کردم و گاهی خیلی خوب بود اما بعضی وقتا قاطی می کرد. تو فروم های خارجی گشتم و حتی توی یه tut دیدم که میگفت این کار اشتباهه و باید مقادیر رو حد اکثر با سه تا فاصله تنظیم کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید اونم به علت اشکالاتی هستش که در تخمین های خود مکس و وی ری رخ میده. و اعدادی که معمولا کافی هستش و خوب جواب میده بین 3 تا 6 هست ولی اگر خوب نشد یکی یکی اعداد رو باید افزایش داد مثلا 4-7 و 5-8 و ...

من رندرهاي خيلي سنگيني با اين تنظيم گرفتم ولي هيچ وقت تا حالا به مشكل نخوردم.
تجربيه.
اين مقدار رو تنظيمات من كاملا جواب داده
 

darklight

کاربر فعال
من رندرهاي خيلي سنگيني با اين تنظيم گرفتم ولي هيچ وقت تا حالا به مشكل نخوردم.
تجربيه.
اين مقدار رو تنظيمات من كاملا جواب داده

درسته فرمایش شما. من تنظیمات adoptive رو با DMC اشتباه گرفته بودم. الان یه مقاله بسیار جالب در این مورد خوندم که متوجه شدم در چه شرایطی چه تنظیماتی بهتره. در مورد همین DMC هم نکات خیلی خوبی گفته که البته حرف اصلیش اینه که باید به نوع صحنه و متریالها دقت کرد تا تنظیمات DMC رو برای Sampling ها درست انجام بدیم و جالب تر رابطه تنظیمات این پارامتر هست با تنظیمات raytrace و reflection و GI که خیلی خوب و کاربردیه. حتما بخون خیلی به درد بخوره هم برای کیفیت نهایی و هم برای رندرتایم.
آدرس صفحه:http://www.interstation3d.com/tutorials/vray_dmc_sampler/demistyfing_dmc.html
امیدوارم به دردت بخوره.
 

darklight

کاربر فعال
البته یه مسأله دیگه هم الان که داشتم یه مقاله دیگه می خوندم برخوردم. در مورد تنظیمات 1-100 در DMC Sampling نکته ای که نوشته بود این بود که در تشخیص لبه اجسام خوب عمل می کنه اما در مورد بافتها در این مورد تشخیص وی ری گاهی خیلی ضعیف میشه که باعث میشه بافت مات به نظر بیاد و شما رو مجبور به استفاده از تنظیمات سنگین تری برای گرفته نتیجه بهتر کنه. گرچه اگر میزان این تنظیمات زیادی هم کم باشه مقدار زمان رندر افزایش پیدا می کنه و در نهایت باز هم همه چیز به نوع صحنه ای که داریم رندر می گیریم برمیگرده. البته این مقاله یه PDF حدودا 10 مگیه که نمی تونم براتون بذارم. اینم گفته که ارتباط خیلی شدیدی بین این تنظیمات و تنظیمات GI وجود داره و باید ساز و کار هر دو رو به خوبی دونست تا بشه بهترین نتیجه رو از نظر کیفیت و زمان رندر گرفت.
 

zohrehsadat

New Member
مرسی از راهنمایی هاتون.
من یه عالمه سوال دارم.اگه ممکنه راهنماییم کنین.
چرا بعضی وقتا موقع رندر نقطه های سفید توی کار می افته؟
من از دوربین وی ری استفاده نمیکنم،به نظرتون توی رندرهام خیلی تاثیر داره؟
متریال هایی که گفتین ایراد داره باید چجوری ساخته بشه؟ایرادش چیه؟
غیر از مواردی که توی تنظیمات رندر گفتین دیگه چه قسمت هایی مهم هستند ؟و روی چند باشن جواب میدن؟
ممنون میشم بهم کمک کنین
 

darklight

کاربر فعال
سلام
شرمنده که بازم من جواب میدم.(چون تازه دوماهه که دارم 3ds max کار می کنم و همین تازگی ها داشتم با مشکلاتی که شما دست و پنجه نرم میکنی سرو کله میزدم)
اما از من گفتن که اگر میخوای با وی ری کار کنی حتما این آموزش رو دانلود کن و ببین. یه کم قدیمیه و مال وی ری 1.5 هستش ولی خیلی خوبه و تنها نکته ایش که ممکنه گیجت کنه اینه که توی Global Illumination هاش توی engineهاش باید از brute force به جای QMC که توی این tutorial معرفی می کنه استفاده کنی. ولی همه چیش با توضیحات عالیه:
اسم آموزش: VRay Tutorial - VisMasters
من اینو از torrentدانلود کردم.
اون نقطه های سفید هم در مورد کارهای خودم وقتی تنظیمات GI(Global Illumination)d رو پایین میذاشتم پدیدار میشد که وقتی یاد گرفتم درستشون کنم مشکلم حل شد.
 

abbas_beyk

New Member
سلام به همه دوستان عزیز
بنده یه مشکلی تو رندر با وی ری و دوربینش دارم
وقتی یه متریال رنگو به یه دیوار میدم موقع رندر همون رنگ به صورت تیره و تقریبا دارای ته رنگ خاکستری میشه لطفا کمکم کنید
 

20مهدی

Member
سلام دوست عزیز
کارت خیلی خوب شده به نظرم بد نیست تو تنظیمات GI تو بخش Ambient ocdusion گذینه On رو روشن کن.
موفق تر باشی
 

20مهدی

Member
سلام دوست عزیز
کارت خیلی خوب شده به نظرم بد نیست تو تنظیمات GI تو بخش Ambient ocdusion گذینه On رو روشن کن.
موفق تر باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا