شرکت ها و برنامه های استفاده شده در فیلم اواتار

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خوب خیلی از بچه های همین سایت که روی بعضی برنامه ها تعصب دارند و ... اصرار دارند که همچین فیلم های با فلان برنامه کار شده گفتم شاید برای اطلاعات عمومیشون خوب باشه

اول لینک منبع : http://www.twin-pixels.com/software-used-making-of-avatar/

4054882656_1b4c62a3cb.jpg


کمپانی های که برای ساخت این فیلم کار کردند

Weta Digital, New Zealand (most of the work, character modeling, animation, rendering)
Industrial Light and Magic, USA (180 non-character shots, mostly the human aircraft in the final battle)
Stan Winston Studios (most of the props, including the Ampsuit and the Samson helicopter)
Framestore, UK (70 shots of the Hell’s Gate)
Hybride, Canada (graphics for the link room)
Prime Focus, USA (design and compositing of the control room screens, HUDs, etc)
Look Effects, USA (compositing)
Hydraulx, USA (digital extension shots of crematoria and cryovault)
Giant Studios, USA (motion capture)
Blur, USA (4 space shots of ISV Venture Star)
Pixel Liberation Front, USA (screens and HUD design)
BUF (the conscience-transfer tunnel)
Lola VFX, USA (digital cosmetic)​
avatar-zbrush.jpg


این هم لیست برنامه های که توش استفاده شده که بشتر کامپوزیت کار با افتر افکتز کار شده که بیشتر برنامه معروف که میگنند فیلم های هالیود با اون کامپوزیت میشه درصد کمی از اون ها استفاده شده

Autodesk Maya (most shots)
Pixar Renderman for Maya
Autodesk SoftImage XSI
Luxology Modo (model design, e.g. the Scorpion)
Lightwave (low-res realtime environments)
Houdini (Hell’s Gate scenes, interiors)
ZBrush (creature design)
Auodesk 3ds max (space shots, control room screens and HUD renderings)
Autodesk MotionBuilder (for real-time 3d visualisations)
Eyeon Fusion (image compositing)
The Foundry Nuke Compositor (previz image compositing)
Autodesk Smoke (color correction)
Autodesk Combustion (compositing)
Massive (vegetation simulation)
Mudbox (floating mountains)
Avid(video editing)
Adobe After Effects (compositing, real-ime visualizations)
PF Track (motion tracking, background replacement)
Adobe Illustrator (HUD and screens layout)
Adobe Photoshop (concept art, textures)
Adobe Premiere (proofing, rough compositing with AE)
many tools developed in-house
countless plugins for each platform, some of them Ocula for Nuke, Ktakatoa for 3ds max, Sapphire for Combustion/AE.

در کل هدف من از این تایپیک این بود که تعصب خواصی روی یک برنامه نداشته باشید فقط به بالا بردن سطح کیفی خودوت بیشتر تلاش کنید تا انتخاب و بحث درباره برنامه ها

:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا