منظورم از سياهي لشگر همون Crowd Animation يا همون چيزي ست كه شما گفتين.البته مي دونم اين كار رو با Instancer هم مي شه انجام داد و اينكه سرعت كدوم يكي بالاتره هنوز چك نكردم اما طرف توي صحنه چندين تا Box كشيد بعد به جاي همه اون مكعب ها مدل animated شده اصلي رو قرار داد.ولي ديشب كه توي Mental هم سيخ زدم يك نود در قسمت Geometry داره بنام Mib_geo_instance كه ممكنه همين كار رو انجام بده.از اسمش كه اينطور پيداست.
درباره Appro در Mental Ray اگه لطف كني مسير دقيق اين كار رو بگي تست كنم متشكر مي شم.اما در Approximation Editor چيزي كه من منظورم هست فكر نكنم باشه.در Renderman شما مي تونين يك مكعب بكشيد و با اضافه كردن يك Attribute به مكعب يك كره كاملا Smooth رندر بگيرين.نمي دو نم توي Mental هم مي شه اين كار رو كرد يا نه؟
درباره خروجي ها هم شما انواع مختلف خروجي دارين.مثلا براي GI مي تونين يك تصوير Rgb با فرمتjpg داشته باشين.ويا همه چيز حتي Cpu Time هر مرحله مثلا GI رو به شما خروجي ميده يا چه مي دونم مثلا بردارهاي نرمال.يا مثلا Cpu time شيدر مورد نظرتون.يك خروجي جالب ديگش هم فرمت EXR است كه چون من تا حالا با نرم افزارهاي Composite كار نكردم چيزي نمي تونم راجع بهش بگم.
در كل اگه لطف كنين و جوابم رو بدين متشكر مي شم.چون هنوز خيلي مشكل با رندرمن دارم كه اگه اين امكاناتي كه گفتم Mental Ray داشته باشه Mental Ray رو به اين ترجيح مي دم.چون با خود Maya نصب ميشه.
در ضمن من با Maya2008 كار مي كنم و هنوز Mental ray در اين نسخه بعضي چيزها مثل Paint Effect ها رو بصورت مستقيم نداره.آيا اين مشكل در 2009 حل شده؟
متشكر
خب .
اون چیزی که شما میگید را حتما منتال داره . یعنی ۹۹ درصد احتمال میدم داشته باشه .
چون چیز خیلی سادهای هست و من قبلا یه چیزایی تو یکی از دی وی دی های آموزشی نومون دیدم اما چون فعلا خیلی تو خط انیمیشن نرفتم نمیتونم قطعی بگم داره .
اون قضیه ای که شما میگید یک مکعب میزاریم بعد تو رندر یک کره کاملا اسموت شده میگه اینه که :
اول از همه باید بگم که شما اگه مایا ۲۰۰۹ را بگیرید حتی نیاز به approximation هم دیگه ندارید .
شما با زدن کلید ۳ کیبورد که در مایا ۲۰۰۸ میتونستید اسموت شده کار را ببینید از همین طریق یعنی پس از اینکه کلید ۳ را زدید و جسم در view اسموت شده دیده میشه در رندر هم اسموت شده رندر میشه .
اما با این کار ممکنه برخی از آبجکتها کم اسموت بشه و شما بخواید بیشتر از اون اسموت بشه .
برای این کار بهتره از همون اپروکسیم استفاده کنید .
اگه درست یادم باشه در منوی ویندوز > رندرینگ ادیتور > منتال ری > اپروکسیمیشن ادیتور
حالا صبر کنید ببینم همینجاست ...
آهان درست گرفتم .
خب در پنجره باز شده یک قسمت داریم به نام subdivision( polygon ...خب جلوی این گزینه یه کلید داریم که نوشته creat شما پس از اینکه جسمتون را انتخاب کردید میتونید با این دکمه یک approxim بهش نسبت بدید .
میزان اسموت و ... هم تو پنجره attribute editor جسمتون مشخصه .
این کار باعث میشه که جسم شما حالت low poly را حفظ کنه اما زمانی که رندر میگیرید اسموت شده رندر بشه . ( حتی بدون زدن کلید ۳ )
باز هم اگر سوالی بود در خدمتیم .
اما راجع به خروجی ها .
شما پنجره render settings را باز کنید .
و نور موتور رندر را mental ray انتخاب کنید .
به قسمت image format یک نگاهی بندازید ...
همه چی خورجی میده

خب این هم از این .
دیگه چی بود .
آهان اما خروجی پینت افکتها . هنوز منتال ری پینت افکت را نمیتونه رندر بگیره و باید حتما تبدیل به poly بشه تا رندر بگیره .
این بهترین راه برای رندر پینت افکتها هست . چون تا زمانی که paint effect هستن حجمشون هم بالاست .
اما میتونید با تنظیم میزان کانورت و ... به یک جسم با حجم کم اما با تمام تکسچرها و ... تبدیل کنید .
والا من خودم با منتال کار میکنم و خدا را شکر تا الان خیلی ازش راضیم و هیچ جا دستم و بسته نزاشته و محدودم نکرده .
خروجی خیلی خوبی هم میده . زمان رندرش هم بد نیست .
متریالهای خیلی عالی داره و ...
امیدوارم چیزی از قلم نیافتاده باشه .
آهان نمیدونم میشه یک همچین چیزی گفت یا نه .
اما من تا به حال اکثر کارهایی که دیدم ( شاید ۹۰ درصد ) با رندر من رندر شده ، حالت کارتونی داشته .
شاید تو رندر های کارتونی و ... قوی باشه که برای ساخت انیمیشن ها ازش استفاده میکنن .
و این را هم بگم که خب به هر حال اکثر انیمیشن ها را خود پیکسار میسازه . ( یا دیزنی که بازم میشه خود پیکسار )
خب پس مگه میشه از رندر انجین خودشون استفاده نکنن ؟!!!
اگه استفاده نکنن میشه یک فاجعه برای رندرانجین خودشون .
البته نا گفته نماند که خیلی هم ازش تعریف شنیدم و میگن رندرانجین قوی هست .
به هر حال هر کی با هر چی کار کنه میگه خوبه .
اما اگه دقت کنید اکثر خروجی های موتورهای رندر مثل مکس ول ، منتال ری ، وی ری ، فاینال رندر و ... همه مثل هم هستن .
البته اگه بلد باشی درست خروجی بگیری .
یعنی نمیشه گفت فلان کار که با منتال خروجی گرفتن نمیشه با مکس ول گرفت یا نمیشه با وی ری گرفت .
بلکه همه خروجی ها را الان دیگه با هر موتور رندری میشه گرفت .
فقط بحث سر سرعت خروجی گرفتن هست و حالا یه مقداری هم کار کردن باهاش که بازم بر میگرده به خود اون کسی که داره با اون موتور رندر کار میکنه .
فکر کنم خیلی حرف زدم . ببخشید دیگه .
موفق و پیروز باشید .
