شرایط خرید فیش حج در سال 1403

mina bahari

New Member
شرایط خرید فیش حج 1403 :

با توجه به اعلام رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر رایزنی با کشور عربستان جهت اضافه شدن شدن سهمیه ایران تا حدود ۹۰ هزار نفر در سال ۱۴۰3 اعلام گردید.

موارد فوق در جلسه اول مذاکره ایران با کشور عربستان بوده ولی در جمع بندی به عمل امده گویا درخواست افزایش سهمیه ۲۰ درصدی ایران به کشور عربستان ارسال گردید است.

سه اولویت برای اعزام در حج ۱۴۰۲در نظر گرفته شده است.

۱- کسانی که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده و هزینه کامل کاروان را پرداخت نموده اند. (۳۷۰۰۰ نفر)

۲- کسانی که تا اخر اسفند ۱۳۸۵ ثبت نام نموده اند.

۳-کسانی که تا اردیبهشت ماه۱۳۸۶ ثبت نام کرده اند.

با اشاره به ثبت‌نام حج کشورهای دیگر، ‌اضافه کردند که انها زائر در نوبت ندارند، و هر سال ثبت‌نام حج را انجام می‌دهند و در حالی که ما یک میلیون و صد هزار نفر در نوبت برای اعزام داریم. پیش‌بینی میشود سال ۱۴۰۲ با اعزام همان نود هزار نفر موافقت گردد.
همچنین نوسانات ارز و تغییر در هزینه این سفر معنوی در سال ۱۴۰۲ احتمالا امسال حج دو نرخی خواهد بود چون افرادی که سال ۱۳۹۹ در نوبت بودند با ارز ۹ هزار تومانی ثبت‌نام کردند، و آن افراد هزینه کمتری باید نسبت به کسانی که امسال ثبت‌نام می‌کنند، پرداخت کنند و به دلیل این‌که مشخص نیست دولت چه نرخی را برای ارز زائران حج ۱۴۰۲ در نظر دارد و نرخ سفر از سوی عربستان اعلام نشده نمی‌توان دقیقا درباره هزینه سفر به حج فعلا اظهار نظر کرد.
تاکنون هیچ محدودیتی برای حج سال ۱۴۰۲ از طرف کشور عربستان اعلام یا اعمال نشده است.

چه زمانی فیش حج بخریم :

اگر بخواهید خرید فیش حج را با قیمت نسبتا مناسب تر تهیه نمایید معمولا هر چقدر به ایام حج دورتر باشید مقداری قیمتها متعادلتر هست و هر چقدر که نزدیک به ایام حج باشید مقداری قیمتها بالاتر است.

استعلام فیش حج :

یکی از راه های استعلام فیشهای حج تمتع و اولویت اسناد ودیعه گذاری عمره بر روی سامانه USSD که توسط سازمان حج راه اندازی شده میباشد و با شماره گیری کد دستوری—- #۶۴۵۱۱*۴* —- قابل استفاده میباشد.

مراحل استعلام :

۱- کد دستوری را وارد نمایید

۲- گزینه استعلام قبض ودیعه گذاری

۳- انتخاب قبض عمره یا تمتع

۴- وارد کردن کد ملی

۵- وارد کردن شماره قبض

۶- وارد کردن کد شعبه

در صورتی که فیش حج نامعتبر باشد یا هر مشکلی داشته باشد در نتیجه این عملیات هیچ مشخصات فیشی نشان داده نخواهد شد.​
 

جدیدترین ارسال ها

بالا