بی بی کد شبیه سازی و طراحی نمای شسه

mortezan

Active Member
سلام دوستان
دوستان دیروز یک کار جدید زدم، خیلی ممنون میشم نظرتون رو در مورد این کار به من بگین
نرم افزار های استفاده شده در این کار:
3dsmax 2016 - photoshop cc 2014 - Corona 1.1

زمان رندر هم چیزی حول هوش 10 دقیقه بود
attachment.php
 

پیوست ها

  • final-picture-2.jpg
    final-picture-2.jpg
    866.4 کیلوبایت · بازدیدها: 110
آخرین ویرایش:

mortezan

Active Member
دوستان نمیدونم این رندر دقیقا کجاش مشکل داره... ولی با اینکه کیفیت رندر بالا بود، یه چیزیش انگار کمه.. انگار یه جوریه... هرچند که کارفرما خیلی خوشش اومد، که البته نظر کارفرما توی کیفیت کار اصلا اهمیتی نداره.. کارفرما که تری دی شناس نیست... میشه راهنماییم کنید که منم بتونم تو کارهام رندر های زیبا ارائه بدم؟
 

mortezan

Active Member
یکم با فتوشاپ دست بهش زدم به نظرتون بهتر شده یا بدتر؟
attachment.php
 

پیوست ها

  • final-picture-6.jpg
    final-picture-6.jpg
    864.8 کیلوبایت · بازدیدها: 81

mortezan

Active Member
البته اینم هست:
attachment.php
 

پیوست ها

  • final-picture-4.jpg
    final-picture-4.jpg
    875.4 کیلوبایت · بازدیدها: 91

hamed.f

Well-Known Member
سلام
مهم اینه که کارفرما ازش خوشش اومده،خسته نباشید:)
اما از نظر گرافیکی همونطور که خودت گفتی جای کار داره...

1- نور پردازیش جای کار داره ،فکر کنم شما خواستید آب و هوای ابری رو نشون بدید اما این باعث شده کارتون یجورهایی فلت بشه
2- متریال سازیش خوبه اما میتونست بهتر هم باشه مثلا به نمای سنگ کمی رفلکت و بامپ میدادی .یا به نرده های متریال استیل میدادی البته فکر کنم این یادت رفته ...
3- تکسچر ها هم جای کار دارن مثلا کیفیت تکسچر آجرها خیلی پایینه یا تکسچر سقف کشیدگی داره
4-زاویه دوربین بهتر بود ایزومتریک باشه و از اشل انسانی استفاده بشه مثلا تو ارتفاع 170 سانتیمتر باشه تا حس دوربین عکاسی رو به بیننده انتقال بده...
5-فکر کنم اون بک گرند رو تو فتوشاب اضافه کردی که اصلا با کارت مچ نیست . از hdri استفاده میکردی خیلی بهتر میشد (هم رو نورپردازیت تاثیر خیلی خوبی داشت هم مدلت خیلی بهتر با بک گرند مچ می شد)
6- پست پرو جای کار داره:rose:
 

mortezan

Active Member
سلام
مهم اینه که کارفرما ازش خوشش اومده،خسته نباشید:)
اما از نظر گرافیکی همونطور که خودت گفتی جای کار داره...

1- نور پردازیش جای کار داره ،فکر کنم شما خواستید آب و هوای ابری رو نشون بدید اما این باعث شده کارتون یجورهایی فلت بشه
2- متریال سازیش خوبه اما میتونست بهتر هم باشه مثلا به نمای سنگ کمی رفلکت و بامپ میدادی .یا به نرده های متریال استیل میدادی البته فکر کنم این یادت رفته ...
3- تکسچر ها هم جای کار دارن مثلا کیفیت تکسچر آجرها خیلی پایینه یا تکسچر سقف کشیدگی داره
4-زاویه دوربین بهتر بود ایزومتریک باشه و از اشل انسانی استفاده بشه مثلا تو ارتفاع 170 سانتیمتر باشه تا حس دوربین عکاسی رو به بیننده انتقال بده...
5-فکر کنم اون بک گرند رو تو فتوشاب اضافه کردی که اصلا با کارت مچ نیست . از hdri استفاده میکردی خیلی بهتر میشد (هم رو نورپردازیت تاثیر خیلی خوبی داشت هم مدلت خیلی بهتر با بک گرند مچ می شد)
6- پست پرو جای کار داره:rose:

سلام
ممنون از نظرتون...
1- نه راستش اصلا هوای صافی رو قصد داشتهم نشون بدم... دیگه نهایتا نیمه ابری! احتمالا توی پست پرو کارها فلت شدند...
2- متریالش مترایل شسه هست و منم به اندازه نمای شسه بامپ دادم که البته نمای شسه همین قدری هم که من بهش رفلکت دادم هم نداره که همینقدرو برای قشنگ تر شدن کار دادم!... در مورد نرده ها واقعا حق با شماست ای کاش استیلش میدادم... که البته چوب تاریکی بود که تو پست پرو کاملا سیاه شد:green:

3- اره تکسچر اجر گویا بیکیفیت شده... ولی خب در مورد تکسچر سقف متوجه نشدم یعنی چی!
4- اره زاویه دوربین گویا مشکل همیشگی منه! توی کار بعدیم سعی بر این میکنم که کارم با زاویه منابی باشه...
5- اره بکگراند هارو تو فتوشاپ دادم بهش... ولی نورپردازی با hdri انجام شده (تو فتوشاپ حذفشون کردم!).. یعنی اصلا نور دیگه ای وجود نداره فقط با نور hdri انجام گرفته... ولی چطور مچ نیست؟ چون من خوب متوجه نشدم چرا مچ نیست؟ چون من کاملا احساس میکردم مچ شده:-?ولی hdri‌ اصلا گزینه خوبی برای بکگراند نیست... چون اصلا مقیاسش اصلا مقیاس طبیعی نیست.. خیلی بزرگ هست مقیاسش نسبت به تصویر...
6- اره این اولین پستپروم توی این سطح از اجرای پست پرو بود برای همین زیادی جای کار داشت!!!:)

خیلی لطف کردی حامد جان
خیلی لذت بردم از نقدت!:rose:
موفق وموید باشی
یاعلی
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام
قربان شما
در مورد سوال اولت اشتباه از من بود ،باید میگفتم تکسچر پشت بام ...سفالها منظورم بود(اشتباهی گفتم سقف:lol:)
در مورد سوال دومت سعی کن از hdri هایی استفاده کنی که بک پلیت داره و از عکس دیگه ای استفاده نکن.
من جای شما باشم یک بار از یه ماشین یک رندر hdri میگیرم.
برو بخش آموزش ها رو بگرد ،عارف جان در این مورد یه آموزش ساخته بود.
اینو یاد بگیری بعد به جای ماشین ساختمون میزاری:rose:
 

mortezan

Active Member
سلام
قربان شما
در مورد سوال اولت اشتباه از من بود ،باید میگفتم تکسچر پشت بام ...سفالها منظورم بود(اشتباهی گفتم سقف:lol:)
در مورد سوال دومت سعی کن از hdri هایی استفاده کنی که بک پلیت داره و از عکس دیگه ای استفاده نکن.
من جای شما باشم یک بار از یه ماشین یک رندر hdri میگیرم.
برو بخش آموزش ها رو بگرد ،عارف جان در این مورد یه آموزش ساخته بود.
اینو یاد بگیری بعد به جای ماشین ساختمون میزاری:rose:

ممنون
چشم میرم پیش و با رندر های آزمایشی بیشتری شروع میکنم... شروعی مجدد!
 

rezazarasvand

کاربر فعال
خسته نباشید. کار خوبی شده. دنبال تنظیمات درست رندر نباشید! اصلا مگه تنظیمات چقدر در نتیجه نهایی تاثیر داره؟ چند توصیه جزئی و چند سوال برای جستجو :

ابتدا چشم قوی داشته باشید! (کارهای حرفه ای رو دنبال کنید ، خوب ببینید، خوب بگردید، عکس بگیرید، با مفهوم زیبایی نسبی آشنا شید.)
جنس و نوع مصالح رو بشناسید ( سنگ چیست؟ سیمان؟ آجر؟ چه بافتی دارند؟ سنگ تاراورتن چیست؟ سنگ گرانیت چیست؟ .....)
کادر بندی صحیح رو رعایت کنید ( چطوری به کار عمق بدیم؟ فاصله کانونی دوربین چیست؟ عمق میدان چیست؟ )
HDRI چیست؟ چگونه از hdr برای نور پردازی استفاده کنم؟
نور خورشید چه تاثیری بر سایه ها داره؟ الان ساعت چنده؟! خورشید کجا باید باشه؟
متریال sss چیست؟
چگونه متریال بسازم؟ (دیفیوز چیست؟ رفلکشن ؟ رفرکشن؟ فرسنل ؟)
توی اتاقی که نشستید نور از کدام مسیر وارد میشه؟
.
.
.
موفق باشی
 

mortezan

Active Member
خسته نباشید. کار خوبی شده. دنبال تنظیمات درست رندر نباشید! اصلا مگه تنظیمات چقدر در نتیجه نهایی تاثیر داره؟ چند توصیه جزئی و چند سوال برای جستجو :

ابتدا چشم قوی داشته باشید! (کارهای حرفه ای رو دنبال کنید ، خوب ببینید، خوب بگردید، عکس بگیرید، با مفهوم زیبایی نسبی آشنا شید.)
جنس و نوع مصالح رو بشناسید ( سنگ چیست؟ سیمان؟ آجر؟ چه بافتی دارند؟ سنگ تاراورتن چیست؟ سنگ گرانیت چیست؟ .....)
کادر بندی صحیح رو رعایت کنید ( چطوری به کار عمق بدیم؟ فاصله کانونی دوربین چیست؟ عمق میدان چیست؟ )
HDRI چیست؟ چگونه از hdr برای نور پردازی استفاده کنم؟
نور خورشید چه تاثیری بر سایه ها داره؟ الان ساعت چنده؟! خورشید کجا باید باشه؟
متریال sss چیست؟
چگونه متریال بسازم؟ (دیفیوز چیست؟ رفلکشن ؟ رفرکشن؟ فرسنل ؟)
توی اتاقی که نشستید نور از کدام مسیر وارد میشه؟
.
.
.
موفق باشی

سلام آقا رضا
بسیار بسیار ممنونم از این توصیه هایی که کردید، حتما حتما به سراغ تک تک این سوالات و میرم و به جواب های کامل میرسم... انشالله بتونم خودمو یه روزی تو سطح بالایی بیارم...
خیلی خیلی ممنونم از کمکی که کردید
موفق وموید باشید
در پناه حق
یاعلی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا