در خواست برنامه شطرنج به زبان سی
یه برنامه شطرنج میخواستم با این خصوصیات :
( قسمت اول ) برنامه ای بنویسید که با استفاده از خصوصیات ماتریس یک صفحه شطرنج را ششبیه سازی کند سپس موقعیت یک خانه را از ورودی دریافت کرده و نوع مهره را نیز از وروردی دریافت کند آنگاه با توجه به مکان مهره و نوع آن خانه ها یکه آن مهره می تواند در آنها قرار گیرد را در خروجی به طریقه مناسب چاپ کند . در این مرحله تمام خانه های شطرنج خالی هستند ( تا اینجا 2 نمره داره ).
(قسمت دوم) :
برای بهبود پروژه بایست خانه های صفحه شطرنج که در فاز اول همه خالی فرض شده بودند را پر در نظر بگبربد . برای این کار در یک خانه میتواند مهره سفید یا سیاه و یا خالی قرار گیرد. به تبع آن می بایست نوع مهره (( وزیر - رخ - اسب - فیل )) ، رنگ مهره (( سفید یا سیاه )) و خانه ای که در آن قرار میگیرد (( ( 2 و 8 ) )) را از ورودی دریافت کرده و سپس با توجه به قوانین شطرنج خانه های را که این مهره می تواند در آنها قرار گیرد (( با زدن مهره رنگ مخالف و یا خانه های خالی )) را مشخص کرده و به شکل مناسبی در خروجی نشان دهید.برای پر کردن خانه های شطرنج از روش مقدار دهی اولیه به ماتریس استفاده کنید.
int
سطر اول
m[8][8] = { { 0,1,2,2,0,0,0,1},
خانه ی m[0][2] مهره سفید.
سطر دوم
{0,0,0,1,1,1,2,0},
خانه m[1][3] مهره سیاه دارد
.
.
.
.
.
.
سطر هشتم
{0,0,0,1,1,1,2,2}};
خانه ی m[8][0] خالی است
تجخ کنید که تعداد کل عدد های که داخل { } اصلی قرار میگیرد باید 64 عدد باشی و نیز تعداد کل خانه های پر (( 1 یا 2 )) کوچکتر یا مساوی 32 باشید ( 4نمره )
اگر از نظر دستور زبان فارسی مشکل داره ببخشید از روی برگه که خود استاد داده بود نوشتم !