سوال مدلینگ ساده !!

meysam arch

Active Member
دوستان گرامی... !!! من قبلاً هم گفتم که تو مدلینگ مکس صفرم فعلا .... بدل نگیرید !!
برای حفره ی سینک ... سنگ رو بولین کردم ولی این کنج هاش رو بخام فیلت کنم چطوری هست راهش؟ تبدیل به ادیت پولی کردم و با chamfer امتحان کردم نشد ... راهش فقط همینه ؟ یا من درست چمفر نکردم ؟؟

thrhrrr.JPG
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
شماکه 0 هستید نباید برید مرحله بعدی ! :)
مدلتون گیج کنندست اگر میخواید بهتر بهتون بگم فقط همین مدل رو اپلود کنید . اگر Turbo Mesh و یا ... هم خاموش کنید بعد اپکنید .

به هر حال در همین تصویر نامعلومی که داید این Edge هارو با Cut یا Connect ایجاد کنید ببنید درست میشه یا نه ، اگر شد هم نیاز به یک سری فیکس داره که بهتون میگم :

waddwa.jpg

موفق باشید .
 

sm_r

Member
لازم نیست گوشه های حفره سنگ گرد باشد. کافیست با همان Edit Poly آن قدر لبه ها را به داخل سینک ببرید تا گوشه ها دیده نشود. لبه های زیر سینک هم که دیده نمیشود.
اما اگر ارتفاع سینک آنقدر پایین است که سنگ متداخل دیده خواهد شد. آن وقت بهترین راه (برای یک مبتدی) Boolean کردن یک Chamfer Box بجای Box است که از همان برگه Create>Geometry اما لیست Extended Primitives به جای Standard Primitives به دست می آید.
 

Bertali

Member
سلا دوستان

خیلی راحته فقط ابتدا این باکس صورتی رو پاک کنید و یکی دیگه به جاش بکشید چون ناقص شده و باکس جدید رو در جایی که میخواهید بزارید

حالا سینکتون رو اتخاب کنید روش راست کلیک کنید و گزینه Clone رو بزنید و بعد گزینه ok رو بزنید .

حالا باکس جدید رو انتخاب کنید به جای Boolean گزینه پایینش یعنی ProBoolean رو انتخاب کنید و گزینه Start Picking رو بزنید و سینک رو انتخاب کنید . تموم

این کار خود سینک رو دقیقاً کم میکنه و نیاز نیست یه جسم دیگه رو به جاش کم کنید .
 
آخرین ویرایش:

meysam arch

Active Member
شماکه 0 هستید نباید برید مرحله بعدی ! :)

این جمله امری بود یا تعجبی ؟؟؟

من که به هر استاد تر از خودم تو مجید آنلاین اطلاع دادم یه چند جلسه تدریس مدلینگ خصوصی ، همه چی شنیدم جز اونی که باید میشنیدم ... بماند.
 

meysam arch

Active Member
ممنون از دوستان ... !

یه مسیر دیگه CAP کردن : یه edg رو انتخاب کردم بعد loop کردم ، شد این ... . q112.JPG
خواستم این لبه رو کپی کنم و جدا کنم بعد cap کنم که حجم بشه ، که بعد بزارمش تو بولین !!! ولی نشد ... .
شیفت رو نگه داشتم و move کردم به سمت بالا که یه عنصر جدا گانه بشه ، یه لاین بشه. ولی جدا نشد این edg و cap هم نشد ...:mad::green:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این جمله امری بود یا تعجبی ؟؟؟
پیشنهاد بود ، چون اگر خودتون هنوز قبول دارید 0 هستید باید بیشتر پایه هاتون رو قوی کنید این در کار های بعدیتون خیــــلی بیش از چیزی که انتظار دارید کمک خواهد کرد .

الان من متوجه نشدم شما میخواید اون لبه های پخ شده تیز بشند درسته ؟ اون ادج هایی که گفتم اصلا ایجاد کردید ؟؟؟

این تصویر رو ببنید :

rty.jpg

همونطور که میبینید فاصله ادج ها خیلی مهمه ! اگر این ادج ها وجود ندارند به وجود بیارید .
درضمن همونطور که گفتم ، برای سوالات مربوط به مدل سازی شخص باید خود مدل هم قرار بده چون مدل سه بعدی رو نمیشه به راحتی با عکس نشون داد . البته من تا حدودی متوجه شکل مدل شما شدم اما خوب بازم جوری که باید نمیشه درک کرد .
موفق باشید
 

meysam arch

Active Member
q112.JPG این edg یی رو که انتخاب کردم ، مگه نمیشه جداش کرد و ازش استفاده کرد ؟؟ راهش چیه ؟ با shift + move که نشد !!!
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
در مورد ادج ها به طور استاندار ، میتونید انتخابشون کنید بعد روی Make Spline توی گزینه ها کلیک کنید ، اسم دقیقش خاطرم نیست ، اون یک اسپلاین خیلی تمیز بهتون تحویل میده که میتونید به راحتی ازش استفاده کتید در مدلینگ و ...
 

meysam arch

Active Member
بین گزینه های ادیت پولی فقط یه make plan دیدم که شبیه cap کار میکنه ... و از edg یه کپی نمیشه گرفت و جدا کرد از جسم ، چون میخوام این کار رو انجام بده !!!
make spline پیدا نکردم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا