سوال در مورد opacity مدل در Zbrush

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام.
امیدوارم حالتون خوب باشه.
من یه base mesh و یه Imageplane رو به عنوان subtool به Zbrush وارد کردم.
میخوام بر اساس Imageplane مدلم رو درست کنم و این کار بدون کم کردن opacity مدلم امکان پذیر نیست.
میخوام اگر کسی میتونه راهنماییم کنه که چطور opacity مدلم رو کم کنم تا imageplane پشتش به خوبی دیده بشه و بشه روی مدل هم کار کرد.
و آیا کسی میدونه چطور میشه توی Zbrush مدل رو به صورت wireframe دید؟ جوری که پشتش کاملا پیدا باشه؟ البته منظورم polyframe نیست.

سوالس سومم در مورد نحوه ی دادن دو نوع متریال مختلف به دو subtool هست. جوری که مثلا Imageplane متریال flatcolor رو داشته باشه و مدل یه matcap دیگه مثلا" redwax
توی عکس زیر هر دو آبجکت یه متریال میگیرن و نمیتونم به هر کدوم جداگونه متریال بدم.

خیلی ممنون میشم اگر زود تر کسی راهنماییم کنه.:rose:

 

Mandana

Active Member
در مورد دیدن پشت آبجکتتون منوی transform
گزینه transp
اما سوال دوم رو متوجه نشدم.ینی وایرفریم باشه پشتشم دیده بشه؟خوب هم گزینه polyf باشه هم transp ^.^
راستی یه توصیه.باسه ایمیج پلینتون از متریال flat color استفاده کنین از همه بهتره:rose:
 

amir.nemati63

کاربر VIP
ممنون ماندانا خانم عزیز.
درسته من میخوام wireframe داشته باشم به طوری که مابین شبکه ی مش چیزی مانع از دیدن پشت آبجکت نباشه.
دقیقا مثل wire frame توی مایا و مکس.

من قصد دارم از flat color برای Imageplane هام استفاده کنم.
ولی این متریال برای مدل جالب نیست و نتونستم جداگونه imageplane و مدلم رو متریال دهی کنم.

در مورد اون راهی که برای opacity ابجکت گفتین هم باید بگم که این عمل آبجکتی رو شفاف میکنه که در حالت فعال نیست.
یعنی وقتی مدل انتخاب باشه عمل نمیکنه و بجای مدل imageplane رو شفاف میکنه!
و طبیعتا" برای آبجکتی که انتخاب نیست، polyframe کار نمیده.


بازم ممنونم از راهنماییتون.
 

Mandana

Active Member
ممنون ماندانا خانم عزیز.
1.درسته من میخوام wireframe داشته باشم به طوری که مابین شبکه ی مش چیزی مانع از دیدن پشت آبجکت نباشه.
دقیقا مثل wire frame توی مایا و مکس.

2.من قصد دارم از flat color برای Imageplane هام استفاده کنم.
ولی این متریال برای مدل جالب نیست و نتونستم جداگونه imageplane و مدلم رو متریال دهی کنم.

3.در مورد اون راهی که برای opacity ابجکت گفتین هم باید بگم که این عمل آبجکتی رو شفاف میکنه که در حالت فعال نیست.
یعنی وقتی مدل انتخاب باشه عمل نمیکنه و بجای مدل imageplane رو شفاف میکنه!
و طبیعتا" برای آبجکتی که انتخاب نیست، polyframe کار نمیده.


بازم ممنونم از راهنماییتون.
1.می خودم تابحال لازمم نبوده ولی لینک دومی که حسام معرفی کردن کمک زیادی می کنه و کامل توضیح داده.,ولی اگر منظورتون see_through وایر فریم هست، زی براش همچین امکانی نداره

2.باسه ایمیج پلینتون متریال فلت رو انتخاب کنین
بعد مسیر:
zplugin>subtool master>fill
بعد متریال رو انتخاب کنین و اوکی.بعد ساب تول دیگه تونو انتخاب کنین و متریال دلخواه رو بهش بدین

3.نع هر دو رو اپاسیتی ش رو کم می کنه ولی جسم غیر فعال رو علاوه بر اپاسیتی حالت گوست هم بهش میده.از منوی prefrence گزینه ی draw داره
اونجا با تنظیماتش ور برین تا به بهترین حالت برای مدلتون برسین ولی در بهترین حالت هر چی فرانت اوپک کمتر و بک اوپک بیشتر باشه بهتر هست موقع مدلسازی
می تونین حالت گوست رو هم از همونجا فعال یا غیر فعال کنین

موفق بباشین مهربون:rose:
 

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام حسام عزیز.
من از لینک اولی که دادی استفاده کردم و با پلاگین imageplane جواب هر دو سوال خودم رو گرفتم.
این پلاگین 8 نمای مختلف رو برای مدل تعریف میکنه که شما میتونین برای هر نما یک عکس به عنوان reference در نظر بگیرین و با عوض کردن نما، عکسها ی مخصوص نمایش داده میشن.
ضمنا" این پلاگین قسمتی به عنوان opacity داره که در با استفاده از اون میشه مدل رو از 1 تا100 شفاف کرد.
با شفافیت حداقل، نتیجه ی wireframe حاصل میشه.
ضمنا" خود پلاگین یه help ساده و مفید داره که خیلی کمک کننده هست.





خیلی ممنونم ازت
 
آخرین ویرایش:
با سلام ،

من برای ساختن سر کاراکتر از شیوه ی دیگه ای استفاده می کنم . به هر حال ، برای ایجاد شفافیت بر روی شی انتخاب شده بعد از فعال
کردن Tranparency دکمه ی Ghost Tranparency رو باید غیر فعال کنی . البته تو نسخه ی 3.5 چون تو نسخه ی 3.1 شرایط کمی فرق داره .
در مورد دو سوال دیگتون که فکر کنم بدون پلاگ این ها امکان نداره .
در ضمن شما به شی هر متریالی بدی و بعد شفافش کنی دیگه اون متریال زیاد مشخص نیست .
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا