سوال در مورد Mudbox و Zbrush

amir0172

Well-Known Member
سلام دوستان
کار این دو نرم افزار چیه ( Mudbox و Zbrush) در کل چه کار هایی رو انجام میدن آیا به درد معماری هم میخورن ؟
 

Gryphon

Member
خب ببینید این دو تا نرم افزار اصلی ترین تفاوتشون با نرم افزار های مثل مکس و مایا اینه که مدلینگ شون به شیوه مجسمه سازیه (sculpt) و فایل های سنگین رو راحت تر باز میکنه ولی کامل نیستن مثلا نمیشه تو این نرم افزار ها انیمیشن درست کرد، یا سیستم رندرینگشون ضعیف تره (mudbox سیستم رندر نداره zbrush هم موتور رندر مخصوص خودشو داره و موتورهای رندر معروف رو ساپورت نمیکنه)
نقاط قوت مدلینگ این نرم افزار ها زیاده (نظر شخصی من اینه که zbrush راحت تر و قوی تره تو بحث مدلینگ) برای همین نقطه ضعفشون رو میگم! در یک کلام مدلینگ چیزهایی که توشون دقت تو اندازه مهمه (در حد میلی متر و سانتی متر) و مدلینگ اشیا صاف تو این نرم افزار ها سخته (شاید غیر ممکن).
نقطه قوت دیگه این نرم افزار ها به ویژه mudbox تکسچرینگ راحته و نیاز به PS رو کمتر میکنه.
اگه میخواید تو معماری اشیایی مثل مجسمه یا خرابی و یا مثلا یه قاب پر از حکاکی و تزیینات ظریف بسازید یا چیزی شبیه این ها این نرم افزار ها میتونه کار شما رو راه بندازه.
حالا دوستان دیگه میتونن بیشتر توضیح بدن:rose::rose:
 

amir0172

Well-Known Member
http://forum.majidonline.com/members/209202-Gryphonپس با توضیحاتی که دوست عزیز Gryphon دادن هر دو نرم افزار Mudbox و Zbrush یک کاری رو انجام میدن حالا به نظر شما من کدو م یکی رو یاد بگیرم خوبه ؟ دوستان ببخشین که این سوالات خیلی مبتدیه چیکار کنم هیچ اطلاعاتی در موردشون ندارم:sad:
 

Gryphon

Member
شما تا حالا با مکس یا مایا کار کردید؟
اگه نه پس اول حتما یکی از اینا رو یاد بگیرید (من از معماری سر در نمیارم ولی بیشتر کارای معماری که دیدم با مکس یا تلفیق مکس با AutoCAD بوده)
اگه آره، خب ببینید به چی نیاز دارید؟ نقطه قوت این نرم افزار ها همونطور که گفتم مدلینگ و تکسچرینگ هست.
اگه فقط برای مدلینگ یکی از این نرم افزار ها رو میخواید یاد بگیرید فکر کنم zbrush بهترین گزینه است اگه فقط برای تکسچرینگ میخواید یاد بگیرید خب mudbox بهتر از zbrush هست (البته mari هم بهتر از mudbox هست بر اساس شنیده ها:wink:) اگه میخواید برای هر دو مورد استفاده کنید یه مقدار پیچیده میشه راستش هر دوتاشون تقریبا میتونن کار هم رو انجام بدن ولی مدلینگ zbrush یه چیزه امکانات تکسچرینگ mudbox هم یه چیزه دیگست حالا انتخاب با خودتونه.

البته من پیشنهاد میکنم با کسایی که کار معماری انجام میدن یه مشورتی بکنی ببینی اصلا نیاز به یادگیری این نرم افزار ها دارید یا نه؟ تو قسمت گالری سه بعدی میتونی کسایی که معماری کار میکنن ببینی.
موفق باشی:rose::rose:
 

amir0172

Well-Known Member
خیلی ممنون از توضیحات کاملتون من با مکس و اتوکد کار میکنم ولی در حد معمولی
برای من تکسچرینگ خیلی مهمه پس mudbox برام بهتره
موفق باشین دوست عزیز Gryphon :rose:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
دوستمون توضیحات خوبی داد.
mudbox هم واسه مدلینگ امکانات زیادی داره و فکر نکنم از این لحاظ به مشکلی بر بخورید و همچنین به نسبت zbrush خیلی راحتتر میشه باهاش کنار اومد مخصوصا اگه قبلا با محصولات دیگه autodesk مثل 3ds max و maya کار کرده باشید؛ همچنین دیگه مشکلی بابت انتقال و جابجایی مدلها و تکسچرها بین نرم افزارهای autodesk ندارید
 
آخرین ویرایش:

hamed.f

Well-Known Member
سلام
دوستان زحمت کشيدن توضيحات خيلی خوبی رو دادن،ولی اگه شما با هدف تکسچرينگ در معماری ميخوايد مود باکس رو ياد بگيريد,به نظرم شما فقط وقت با ارزش تون رو تلف می کنيد!!!
نرم افزار مثل مود باکس برا اجسامی که نياز به تکسچر يک دست مثل حيوانات،انسان و ...(يعنی اجسامی که هيچگونه درزی در بافت بدنشون وجود نداره) ساخته شده.
ولی برا بقيه ی اجسام مثل ساختمان ،ماشين،لباس و ... که درز دارن فتوشاپ بهترين نرم افزار هستش که خيلی سريعتر و خيلی دقيقتر براتون تکسچر ميسازه.
موفق باشيد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا