سوال در مورد نور پردازی

با سلام خدمت همه دوستان عزیزم.
عید فطر رو به همه تبریک میگم و امیدوارم همگی خوب و خوش باشید.
یه سوال از دوستان اهل فن داشتم
new_wink.png

راستش می خوام لبه های نوری که با tatget direct ایجاد کردم شارپ نباشه ، چه طور میشه لبه های نوری که روی زمین افتاده رو محو کرد؟


pre2.jpg

با تشکر از ulta3d که زحمت کشیدن و نکته کار رو گفتن، برای این که بحثمون کامل تر بشه و سایر دوستان هم بتونن استفاده کنن من مطالبی رو اضافه می کنم.

وقتی نور خورشید مایل هست و از پشت پرده به داخل فضا تابیده میشه معمولا مقدار لبه های نور دچار محو شدگی میشه، برای این که این افکت رو روی نور ایجاد کنیم، به جای استفاده از vray shadow ، از vray shadow map استفاده می کنیم و در تیظیمات target direct قسمت advanced effects مقدار پارمتر soften diff.edge رو بالا می بریم.
در تصویر زیر این موضوع رو به وضوح می بینید.


pre3.jpg
 
آخرین ویرایش:

Ultra3D

Well-Known Member
تو قسمت shadow نور الگوریتم سایه رو shadow map یا اگر از ور ری استفاده می کنی از vray shadow map اسنفاده کن که اون ها هم برای خودشون یک تب تنظیمات دارن که ظاهر می شن
 
تو قسمت shadow نور الگوریتم سایه رو shadow map یا اگر از ور ری استفاده می کنی از vray shadow map اسنفاده کن که اون ها هم برای خودشون یک تب تنظیمات دارن که ظاهر می شن
ممنون دوست عزیز، عالی بود.
کاملا جواب داد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا