با سلام خدمت دوستان
لطفآ بگید چطور میشه یک جسم در یک جهت اصلا چرخش نداشته باشه یا تا یک مقداری چرخش داشته باشه
مثل باز شدن در یک صندوق که حدودا 120 درجه باز میشه یعنی چرخش داره و بیشتر از اون باز نمیشه
موسی جان منظورت از اینکه در یک جهت چرخش نداشته باشه چیه . اگه منظورت ساختن در یک صندوقچه یه که اصلا چنین چیزی رو لازم نداری . می تونی pivot جسم رو تغغیر بدی که فقط از یک جا بچرخه .
سلام خدمت دوستان
شايد من سوالم بد مطرح كردم ...
مثالي ديگر : مثلا گاهي اوقات لازمه كه دو تا جسمي كه با هم lookat constraint شدن با حركت يك جسم در سه جهت
جسم ديگر فقط در دو جهت چرخش داشته با شه مثل دنبال كردن يك پدافند هوايي به يك جت در حال پرواز كه قسمت زير پدافند فقط در دو جهت به دور خود ميچرخد ( به سمت جت نگاه مي كند) فقط در جهت z
سلام
دوستان منظور من يك چيزي مثل constrain\aim در مايا....
من اجسام زيادي دارم ونميشه همه را دستي چرخش داد اگه نيست كه بايد دستي تنظيم كنم
با تشكر از دوستان
من هنوز به دنبال یه راه حل هستم
اگه پیدا کردم بهت اطلاع میدم
در خواست شما غیر عادی نیست و حتما باید یه راهی داشته باشه
البته اگر اینه:
قرار یک ابجکت چیزی رو در فضا دنبال کنه بدون اینکه حول دو محور دیگه بچرخه (مثلا فقط حول Z بچرخه )
خواهش میکنم و شرمنده تم !!!
دیشب راه حلش رو پیدا کردم ولی امروز که اومدم آموزش رو برات بزارم دیدم کار نمیکنه....:razz:....
آخــــــــــــه چــــــــــــــــرا؟؟؟؟؟
شاید دیشب کاری کردم که الان یادم نمیاد
فقط اینو داشته باش
برای قفل کردن یا محدودیت گذاشتن چرخشها در یک یا دو محور میتونی به ترتیب که در شکل زیر میبینی عمل کنی
مثال شکل زیر برای دو محور x, y ئه
estefade az WIRE PARAMETERS-ya-REACTION MANAGER kheily rahat mitono karet ro anjam bedi,faghat yek USER INTERFACE barash besaz,
aghaye hamed bebakhshid finglish type kardam.
HOPW IT WORKS MAN.
احسان جان
اینجا نیاز به یک قید look at هست که فقط حول محور z عمل کنه و این فقط شده درد سر.....
با وایر ها یه مقدار پیچیده میشه (و ممکنه توی سیمها گره بخوریم نتونیم بیاییم بیرون)
تحریکم کردی برم REACTION MANAGER رو کامل مطالعه کنم