سوال در مورد محور چرخش ریگ

CG-Student

Member
سلام
توی آموزش ریگ دیدم که هر جوینت ها به هر سمتی که بودند محور را هم به همون سمت orient jont می کرد
به شکل پیوست توجه کنید . ناحیه 1 همون حالت معمولی هست که هنگام ایجاد ریگ , محورها دارای این جهت بندی هستند . اما در آموزشی که دیدم بعد از ایجاد جوینت , محورها را به صورت ناحیه 2 orinet joint می کرد .
میشه مزیت این کار توضیح بدید . چه فرقی می کنه اون جهتی یا این جهتی ؟ فرقی در نحوه چرخش که نمی کنه ؟ چرخیدن با جهت 1 و 2 اصلا فرق نداشت !!!:-?
بیشتر تو ریگ صورت دیدم این کار انجام بدند
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    77.1 کیلوبایت · بازدیدها: 5

zzmm14

Active Member
باسلام
زانو / مهره ها / مچ دست و ...
اهمیت این موضوع و تفاوت این دو /وقتی مشخص میشه که تنها باید روی یک محور چرخش باشه.وکنترلرها و ik ها به ریگ اضافه میشه.
 

Hamed_8

Member
کلاً این محور چرخشها خیلی قلق داره ، پیشنهاد من اینه تا وقتی نیاز نداشتی باهاشون کار نکن
مثلاً یه جا توی ریگ کردن میبینی به مشکل خوردی ( مثلاً توی روشن کردن توئیست آی کی ) اون وقته که باید با این روتیشن ها آشنا بشی و منطقشون رو درک کنی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا