سوال در مورد طراحی کاراکتر

Gryphon

Member
سلام
یه سوالی داشتم،
من چند وقته 3d کار میکنم، ولی مشکلم اینه که فقط میتونم روی طرح های دیگران کار کنم نمیدونم چجوری باید یه کاراکتر جدید بسازم.:lol:
مثلا وقتی شما چندتا تا کاراکتر انیمیشن رو میبینید میفهمید که کدوم شخصیت بدی داره کدوم خوب یا مثلا خجاتی، ننر، بدجنس و.... بودن اون کاراکتر به خوبی معلومه
حالا میخواستم بدونم چجوری این ویژگی ها رو روی یه کاراکتر باید پیاده کنم؟ باید به چه چیزایی توجه کنم؟ از کجا باید شروع کنم؟:-?
اگه کتابی،.... چیزی هم در این رابطه میشناسید ممنون میشم معرفی کنید.:rose::rose:
 

Gryphon

Member
ممنون به خاطر جواب ولی بیشتر منظور من اینه که توی ساختن یه شخصیت چه چیزهایی موثره.
مثلا به نظر من (شاید اشتباه باشه چون حدس میزنم) چهره ، هیکل ، لباس، نوع حرف زدن ، و یه جایی تو انجمن خوندم حتی نوع راه رفتن تو شکل گیری یه شخصیت موثره. حالا میخوام بدونم این چیزایی که حدس زدم درسته یا نه و اینکه چه چیزی رو جا انداختم؟
بعد حالا بر اساس معیار ها یی که گفتم (که ممکنه غلط باشه) یه آدم خجالتی باید چجوری باشه؟ یه آدم پررو چجوری باید باشه؟
میدونم گفتن ویژگی هر نوع شخصیت شاید طولانی باشه به خاطر همین میگم کتابی چیزی در این رابطه هست؟:rose::rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ببین همه چیز یه کاراکتر میتونه توی شخصیت پردازی اون تاثیر بذاره ولی شما اینجا بیشتر منظورت صورت کاراکتر بود که مهمترین جز اونه

ببین ما برای صورت یه قانون داریم به نام مثلث صورت که با متصل کردن دو چشم و دهان به دست میاد. حالا شما میتونی این مثل رو برای ایجاد شخصیت کاراکترت جابجا کنی یه فاصله بیشنون رو کم و زیاد کنی تا اون کاراکترت بهد دست بیاد.

حالا ما یه قوانینی هم داریم برای نشون دادن اصل شخصیت که توسط اونا این مثلث و شکل اصلی صورت رو باهاش در میاریم. مثلا برای نشون دادن یه کاراکتر احمق شما باید این مثلث رو بالا ببری تا قسمت سر و مغز کاراکتر کمتر بشه به معنی کم عقل بودن، یا برعکس با قرار دادن این نقاط توی قسمت پایین صورت و ایجاد یه پیشونی بزرگ ایجاد متفکر بودن و باهوش بودن به کاراکتر بدی، نزدیکی چشم و دهان و فضای بیشتر برای قسمتی مثل لپ صورت و حالت گرد ایجاد یه آدم چاق و پر خور یا فاصله دادن بین چشم ها با مقداری قلوچ کردن چشم هم میشه نشان گر یه آدم خنگ و منگ رو ایجاد کنه ولی میتونی با همون و ایجاد نگاه درست کاراکتر و یه عینک، برعکس اون رو بیان کنی با بیان دید باز و احاته روی همه چیز.

و دیگر اعضا مثل ایجاد یه صورت به حالت v با بینی تغریبا کشیده و چونه ای ریز و پلکی نمیه باز و یه عینک چیبی یه اشراف زاده رو نشون بدی که همه رو با این پلک نیمه باز زیر دست خودش نشون میده با بی محلی نگاهش.

یا صورتی با خطوط شکسته استخون های کناری فک بیرون زده دماغی شکسته و چشمانی با ارتفاع کم و کشیده شده توی خط افق یه بوکسری رو نشون بدی وَ وَ وَ وَ وَ ...

یه کتاب هست به نام شخصیت پردازی در انیمیشن مولف: وینست ودکوک ناشر: فرهنگ سرای میردشتی این رو ببین به دردت میخوره یا نه ، یه چیز دیگه ای هم داشتم ولی زیاد یادم نیست الان کجاست و چی بود. اگه پیداش کردم همینجا میذارم عزیز.

حق یارت.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا