سوال درمورد انیمیشن

torist

Member
سلام دوستان و اساتید محترم
من هر چی گشتم قسمتی برای انیمیشن تو سایت پیدا نکردم نا چار اینجا پست دادم اگر مناسب نیست منتقل کنید با تشکر
من چند تا سوال داشتم در مورد انیمیشن
1- می خواستم بدونم برای گرفتن اطلاعات از یک انیمیشن باید کجا روجوع کنم مثلا من می خوام بدونم سند باد و آواتار و فوتبالیستها با چه برنامه هائی ساخته شده است اگر دوستان هم اطلاعاتی دارند کمک کنند
2- برای ساخت انیمیشن سه بعدی از کجا باید شروع کرد از پایه تا حرفه ایی (منابع آموزشی - سایت - سی دی)
3-آیا مستندکاملی از ساخت یک انیمیشن در دسترس هست؟
4- یا همین انیمیشنهائی که تو خود ایران درست میشه مثل سیاه ساکتی و ... با چی درست شده
5- در ضمن سایت فارسی درمورد انیمیشن سازی از پایه تا حرفه ایی اگر سراغ دارید دریغ نفرمائید
با تشکر
یا علی
 

++Hadi++

Active Member
1- سایتهایی مثل cartoonsmart.com
2- اگه منظورتون استفاده از برنامه های مایا و 3 دی مکس هست ، به نظر من مایا رو شروع کنین و بهترین رفرنس آموزش مایا به نظر من ، 80 دی وی دی آموزش های gnomon هست .ما داریم می خریم . اگه پایه بودین ، با ما شریک شین تا مقدار پرداختی هر نفر کمتر شه .
3- اگه منظورتون انیمیشن فلش هست به همون آدرسی که دوست عزیزمون جاوید دادند رجوع کنید ولی اگه منظورتون 3 بعدی هس ، همین آموزش ها به صورت تصویری از شما یه حرفه ای می سازه . شاگردادن شاگردان گروه gnomon دارن حرفه ای ترین انیمیشن های هالیوودی دنیا رو می زنند .
4- سیا ساکتی و ... با مایا هست ولی از برنامه های دیگه مثل :
motion Builder , after effect , 3dmax و .... هم برا برخی جاهاشون استفاده می شسه . هر برنامه ای قابلیت خاص خودشو داره . بیسشون الان مایا ست ولی مثلا برنامه 8 میلیونی هودینی ، برا افکت های تخریبی (تخریب ساختمون و ... ) استفاده می شه یا real flow برا افکت های فیزیکی مایعات و ژله و .... و معمولا برا کارای حرفه ای از مجموعه اینا استفاده می شه .
5- همون لینک مطرح شده ضمن اینکه دوستان دیگه ای هم شاید لینک های بهتری بگذارند .
ولی مبحثتون خیلی به فلش ربط نداشت ...(انیمیشن 3 بعدی )
بای...
 

JavidFlasher

کاربر فعال
80دی وی دی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئن هستین؟
مگه چی آموزش میدن؟
آدرسی دمویی چیزی ندارین ببینیم در موردش آقا هادی؟
 

++Hadi++

Active Member
نه ولی مطمئنم 80 تا دی وی دی می شه . من می خوام به زودی انشاء ال... بگیرمشون .البته چند نفری ... دیگه مایا رو با اون وسعت خودنش دیگه . البته تازه این 80 تا واسه چند سال پیشه یعنی وقتی هنوز مایا واسه auto desk نبود . حالا که دیگه قصه راه دراز تر هم دارد .
 
یه پک 500 تایی دی وی دی و سی دی آموزش مایا و افتر افکتز سراغ دارم براتون
اما دیگه ختم آموزشه ها
مال یه تری دی کار حرفه ایه که تصمیم به فروشش گرفته
اگه خواستین بگین تا شماره اش رو بدم زنگش بزنید
 
خوب ببین دیگه با اینا کامل میتونی حرفه ای بشی
همه جور آموزشی هم داره هم از مبتدی مبتدی و هم آموزش های موضوعی حرفه ای

البته دقیقا نمیدونم ولی حدشم اینه که اکثرش آموزش موضوعیه اونم در حد حرفه ای چون اینا آموزشهاییه که اون بنده خدا در حین انجام پروژه هاش نیاز پیدا میکرده و میخریده یا دانلود میکرده
 

++Hadi++

Active Member
امروز یکی از دوستان حرفه ایم تو زمینه مایا یه برنامه قوی تر از مایا رو پیشنهاد داد :
soft image
 

alireza.afifeh

New Member
سلام دوست من امیدوارم خوب و خوش باشی
1.سندباد و فوتبالیستها که گفتی به صورت دستی کشیده شدن یعنی نقاشی هستن یعنی فریم به فریم نقاشی کردن و با تکنیک خاص خودشون فیلم برداری کردن و از این مدل کارا اگر نقاشیت خوبه میتونی شروع کنی البته باید خلاقیت زیادی داشته باشی تا بتونی تمام فریم ها رو دقیقا درست کنی کلا کار جالبیه ولی خیلی سخته اعصاب میخواد البته باید متذکر بشم این نوع انیمیشنها تقریبا دارن منقرض میشن نه به صورت کلی اما حضورشون با اومدن نرم افزارهای 3d کمرنگ شده.
قسمت دوم سوالت کلا مبحث جدایی داره یعنی ساخت چیزی شبیه آواتار همونطور که دوستامون گفتن نیاز با نرم افزارهای مختلف و حتی سخت افزارهای خیلی گرون قیمته که بالای 100 ملیون تومن تموم میشه اما کلا ساخت سه بعدی با نرم افزارهایی چون maya,3d max و ... که دوستان اسمشون رو گفتن اما به نظر خوده من که یک انیماتور هستم هیچی maya نمیشه، البته کار با maya به سادگی کار با نرم افزاری چون 3d max نیست.
2. دوست من انیمیشن سه بعدی ساختن به همین سادگی ها که فکر میکنی نیست برای شبیه سازیه حرکت یک انسان به همون سخت افزاری که گفتم احتیاجه البته از رو فیلم هم میشه ساخت به ایناش کار نداریم شما میخواین یاد بگیرین میتونی از 3d max شروع کنی چون خیلی سادس آموزش هاش هم خیلی زیاده یکی از دوستای خودمم از روی دوتا dvd داره مدل سه بعدی میسازه و حرکات انسان رو شبیه سازی میکنه البته نه حرفه ای میتونی بری در هر مغازه ای که نرم افزار آموزشی میفروشه بگیری اما بهت پیشنهاد میکنم کار با مایا رو یاد بگیری چون خیلی قوی تره، بهترین راه آموزش هم رفتن به کلاس هستش خودم هم میتونم بهت آموزش بدم البته رایگان به دلایل شخصی رایگان آموزش میدم.
 

alireza.afifeh

New Member
امروز یکی از دوستان حرفه ایم تو زمینه مایا یه برنامه قوی تر از مایا رو پیشنهاد داد :
soft image

دوست من تمام نرم افزارهای سه بعدی سازی تقریبا تو یه سطح هستن بستگی به منو شما داره چجوری باهاشون کار کنیم، بستگی داره ما چقدر حرفه ای باشیم.
مثلا میشه با مایا هم Spider Man ساخت هم سیا ساکتی که خود بچه ها گفتن، بستگی به کار سازنده داره نه نرم افزار
:rose:
 

torist

Member
با تشکر از همه دوستان
من هم به فکر یاد گرفتن مایا بودم که با تاکید شما دوستان واساتید مصمم شدم
در ضمن علیرضا جان شما چطور می توانی به من یاد بدی ؟
بعد یه سوال دیگه
ایا با فلش هم میشه انیمیشن های سه بعدی در حد متوسط وبا کیفیت درست کرد؟
کسی از دوستان بلده؟
می تونه کمکم کنه؟
با تشکر
یا علی
 

++Hadi++

Active Member
شایان ذکر هست یکی از دوستانم آخرت مایا بود . سال 86 واسه خودش مایا کار به تمام معنا بوده . من ایشون رو تو این زمینه واقعا قبول دارم ولی ایشون سویچ کردن رو soft image و علتش هم کامل بودن و سادگی کار با این برنامه هست والان که سمت این برنامه سویچ کرده اند ، دیگه از مایا بدشون می یاد و علتش هم ناقص بودن و باگ دار بودن مایا هست و اینکه رندراش ران تایم نیست و اینکه خیلی جاها خیلی چیزا رو نمی کشه و اینکه برای کارهای حرفه ای باید اسکریپت نویسی کنید . ولی این برنامه همه این مشکلات رو حل کرده . من که فوق العاده این فرد رو قبول دارم .
موفق باشید ...
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
من میخواستم مایا رو شروع کنم!

اما حالا دو به شک شدم.

1 مشگلی که softimage میتونه داشته باشه نبودن منابع آموزشی خوب فارسی هست. من منبع خوبی پیدا نکردم لطفاً معرفی کنید

اگه هست
 

Mehrdad155

کاربر فعال
درود

یه زمانی بود که 2 تا نرم افزار سه بعدی تو بازار حرف اول را میزدن یکیش 3Dstudio (که بعدا 3DSMAX شد)و دیگری Lightwave بود که الان هر دوتاشون به طور جدی دارن رقابت می کنن.چند سال بعد شرکت Softimage که اون موقع در بست برا کامپیوتر های مین فریم و البته I.L.M جورج لوکاس برنامه میزد برنامه ی Softimage 3D خود را به طور خاصی و با اسم Sotimage XSI روانه ی بازار کرد که عموم استفاده کنن.

این برنامه را به طور عجیبی از روی برنامه ی Lightwave تقلید کرد خصوصا بخش Metanurbs اون را طوری که PDF های زیادی مبنی بر Migration Lightwave to XSI به چاپ رسید .بعد جالبتر اینکه شرکت Alias که قبلا هم کار میکرد مایا را شبیه محیط 3DSmax ولی بسیار پیشرفته تر ارائه کرد.
حالا اونهایی که مکس کار بودن به راحتی سوییچ میکردن رو مایا و لایت ویو کارها هم اومدن روی Softimage XSI
این یه تاریخچه ی خیلی کوچولو

حالا کدوم بهتره....
جواب به این سوال اصلا صحیح نیست چرا که برنامه های سه بعدی ساز هر کدوم میتونن ایده های شما را پیاده کنن مثلا XSI در ژاپن بسیار طرفدار داره و Maya در آمریکا.هر دوتاشون هم برا خودشون حرف برا گفتن دارن.شما با هر برنامه ای که کار کنید بعدا می تونید با پلاگین های جانبی اون ,نقایصش را اگر وجود داشته باشه برطرف کنید.

نظر شخصی بنده
من چون سالها Lightwave را کار کردم برنامه ی Softimage XSI برام واقعا یه شگفتی بود.خیلی زیبا و بدون بار کشیدن از برنامه و مثلا تنها با زدن کلید freez میشد محیط شلوغ را یه آبجکت کرد.حین رندر شما باز هم می تونستید با برنامه کار کنید.رندر های جزئی و سریع در یه محیط کاملا سبک .انگار که برنامه میفهمید شما چی می خواهید ولی مشکلش در قبال مایا کار کردن روی object base بود ولی مایا node روی کار میکرد.مایا براش پارتیکل جذابی داشت که خیلی ها را حیرت زده می کرد.شما می تونستید با یه قلم دوبعدی ستاره بکشید و بعد داخلش به طور سه بعدی حرکت کنید.

الان نمیدونم بعد از 4 سال کدوم یکی امکانات دیگری را برداشته یا بلعکس ولی یه چیزی را همون موقع من فهمیدم و این تجربه را برای شما هم میگم:

مایا خیلی برای بالا اومدن از سیستم بار میکشه و حین کار هم حسابی از خجالت رم شما در میاد ولی...
ولی Softimage XSI اصلا اینطور نیست.این برنامه همه چیزش را همون اول رو نمی کنه.برحسب نیازتون به شما امکانات میده و بعد حافظه را خالی می کنه واین یعنی راحتی کاربر. سیستم برنامه نویسیش (که اون موقع شنیده بودم کار هندی هاست)کاملا با بقیه متفاوته.باید کار کنید تا بفهمید من چی میگم.......

منابع زیادی روی اینترنت هست .بخونید و یاد بگیرید.دنبال فارسی اون هم نباشید.
ناگفته نمونه که برنامه ای وجود داره که هر موقع تمام سه بعدی سازها به مشکلی بر میخورن به اون پناه میارن .این برنامه Houdini 3d است.
سر یه فرصت دیگه انشالا توضیح میدم...

بدرود دوستان عزیزم _ مهرداد
 
آخرین ویرایش:

mohammad.sub7

کاربر فعال
بسیار عالی مهرداد عزیز

با تشکر از همه . من میرم به سمت Sotimage XSI اگه خدا خواست خوب یاد گرفتم بعد ها تو انجمن 3 بعدی آموزش فارسی میزارم
 

alireza.afifeh

New Member
سلام دوستان عزیز امیدوارم امروز هم خوب و خوش و سرحال بوده باشین و در عین حال همیشه موفق هم باشین
دوستان من اول باید ببینیم میخوایم با نرم افزار سه بعدی سازیمون چه چیزی بسازیم؟ بازی؟ انیمیشن؟ در چه سطحی میخوایم بسازیم؟ و اینکه چقدر میخوایم پول خرج کنیم؟
جواب به این سوال ها باعث میشه که ما بتونیم نرم افزار مورد نیاز خودمون رو انتخواب کنیم البته تو ایران برای سه بعدی سازیه عادی لازم نیست پولی بیش از سه هزار تومن خرج کنیم، اما برای کارهای پیشرفته تر و حتی در سطح بین المللی حتما باید پول نرم افزار مورد نیازمون رو بدیم تا بتونیم ازش استفاده کنیم پس اول باید نیازمون رو ببینیم چی هست و تو چه سطحی میخوایم کا کنیم، با توجه به اینکه هر سه نرم افزار Maya, 3D Max, Softimage تحت پوشش Autodesk هستن و با توجه به قیمت نرم افزارها تو سایت خود Autodesk میشه نتیجه گرفت که کدوم نرم افزار روش بیشتر کار شده و هزینه بیشتری برای این قول 3D جهان داشته و تا حدودی هم میشه فهمید کدوم نرم افزار قویتر هستش ولی به زبان ساده مهمترین بخش کار که باعث بهتر بودن نرم افزار میشه رندرینگ آخر کاره یعنی یک مدل کاملا شبیه به هم و یکسان رو باید توی هر سه نرم افزار ساخت رندر آخر رو گرفت بعد ببینیم کدوم قویتره کدوم ضعیفتر من تاحالا رندرهای گرفته شده با Softimage رو ندیدم اما رندرهای گرفته شده با 3D Max از نظر کیفیتی پایینتر از رندرهای گرفته شده با Maya هستن درحالی که قیمت هردوی اینها از Softimage بالاتره پس میتونیم نتیجه بگیریم Maya در سطح بالتری کار میکنه و رندرهای آخر خیلی بهتر از کار در میاد بازم بستگی به ما داره که از نرم افزار چی میخوایم و سطح کاریه ما تو چه سطحی هستش بازم میگم تقریبا تمام نرم افزارهای سه بعدی سازی تو یه سطح هستن و بستگی به ما داره چجوری کار میکنیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا