سوال درباره ی 2 شات از ویژوال افکت کلیپ انتخاب - شادمهر عقیلی

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
1.تو کلیپ انتخاب شادمهر عقیلی در ثانیه های آخر یه درخت به حالت پارتیکل به ذرات کوچکتر تقسیم می شه . عکسشو پایین گذاشتم. خودم حدس می زنم مدسازی با نرم افزار 3d باشی و خورد شدنش با پلاگین rayfire . لطفا عکسو ببنید دوستان کسی اگه بیشتر می تونه راهنمایی کنه ممنون می شم.


Snap_2012.jpg

2. بعد از این شات. یه نما هست برگای درخت از تنه ی اون جدا می شه و تو هوا به پرواز درمیان . اگه می شه در مورد این هم توضیح بدین و اینکه سایه ی برگا چطوری رو تنه درخت درمیاد.

Snap_2012.10.jpg
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
به به آقا مصطفی . خیلی چاککریم. دمت گرم حتما چکش می کنم. اگه یه توضیحی هم در مورد نحوه پیاده سازی این 2 نما بدی دیگه حسابی شرمندمون کردی.
 

Mostafa-3D

Well-Known Member
برای سوال 1 :
البته من از روی اون عکس دارم حدس میزنم که قراره چه اتفاقی بیوفته :

1- یه آبجکتی رو به عنوان تنه درخت بساز
2- از قسمت پارتیکل سیستم ها گزینه PArray رو انتخاب و یکیشو توی صحنه بساز
3- در بخش Object Bassed Emitter تنه درختو pick کن
4- قسمت Viewport Display رو روی حالت Mesh بزار
5- حالا بخش Particle Generation قسمت Particle Motion گزینه Speed رو روی 0 بزار
6- قسمت Particle Timing گزینه Life رو روی حداکثر بزار یعنی اگه 100 فریم داری بزار روی 100
7- بخش Particle Type رو بزار روی Object Fragments
8- قسمت Object Fragments Controls رو بزار روی Number of Chunks و یه عدد حداقل براش بزن
9- خب حالا باید یه باد ( Wind ) بسازی
10- در قسمت Crreate زیرمجموعه Space Warps ها گزینه Wind رو انتخاب کن و یه دونه در جهت درست در صفحه بساز
11- پارامتر های Wind هم سلیقه اییه دیگه یعنی به کارت بستگی داره
12- حالا با ابزار Bind to Space Warp پارتیکل سیستم رو بایند کن به باد . ( دقت داشته باش که PArray رو بایند کن به Wind )
13- نتیجه کار باید یه چیزی بشه مثل ویدئو زیر ( این کار رو با یه گوی بصورت تستی زدم ) :

http://www.aparat.com/v/BSf7h

این فقط یک ایده اولیه برای اینکاره . فقط یه کار پایه
برای حرفه ای تر باید بری سراغ PFSource

سوال دوم رو اینطوری نمیشه جواب داد . به خیلی چیزا بستگی داره . بشتر توضیح میخواد

موفق باشی
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
برای صحنه ی اول هم به احتمال 95% از Rayfire استفاده شده، چون تیکه تیکه شدنش عین خودشه.
برای انیمیشنش هم Fragment هارو بوسیله ی Particle و زیر مجموعه های Speed و Rotation این کارو میشه راحت در آورد.
آموزش های Particle systems مال CGAcademy خیلی کامله، پیشنهاد میکنم تهیه کن.
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
ممنون از دوستان عزیز. چشم حتما پیشنهادها رو بررسی می کنم و دنبال لینکایی که معرفی کردین هم می رم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا