سلام
color management همانطور که از اسمش پیداست مدیریت رنگ ها را در بافت ها و رندر خروجی به عهده دارد
علت وجود این گزینه در تنظیمات هم این است که تصویری که ما از مانیتور می بینیم بر طبق سیستم دو دویی یا همان دیجیتال صفات رنگ ها را با هم تلفیق می کند و یک رنگ میانگین را به خروجی میدهد.
این یعنی سه رنگ اصلی (آبی ، سبز و قرمز) با مقادیر روشنایی یکسان پردازش می شوند و به خروجی می روند که اشتباه است
زیرا در طبیعت سه رنگ اصلی با نسبت لگاریتمی وارد سلول های چشم می شوند بطوری که نسبت رنگها مساوی نیست! (اگه اشتباه نکنم مثلا آبی 17% ،سبز29 % ، قرمز 54% از نور سهم می برند)
----------------
بنابراین وقتی ما یک تصویر دیجیتالی را در مانیتور شبیه سازی می کنیم نیاز است تا نمودار خطی نسبت های مقادیر کنتراست رنگ به یک نمودار منحنی لگاریتمی تبدیل شوند.
مطابق با این ما در render setting ورودی رنگ SRGB که دریافت می کند ابتدا به نسبت خطی linear تبدیل کرده سپس در render view همان نسبت خطی را با Srgb خروجی می گیریم که طبق این تصویر معمولا روشنتر از قبل می شود .
البته همینو فوتوشاپ هم انجام میده .
---------------------------
منبع: Maya Help