سوال ... تغییر محیط پیش فرض مکس به طور دلخواه

star0921

Member
سلام دوستان چند تا سوال در رابطه با محیط مکس... اول اینکه عکس رو ببینید چطور میشه مدیفایرهایی که بیشتر استفاده میکنیم رو اینطوری اینجا لیست کنیم؟؟؟؟ سوال بعدی اینه که وقتی یه آبجکت رو انتخاب میکنیم تو محیط مکس رنگ لاین هاش سفید میشه و گاهی وقتا تشخیصش خیلی سخته... چطور میتونیم رنگش رو عوض کنیم که مثلا وقتی ابجکتی رو انتخاب میکنیم خطوط دورش مشکی بشه یا رنگای دیگه....سوال بعدی اینه که راهی هست که وقتی یه متریال داریم و تعداد زیادی ابجکت در صحنه میخایم بسازیم با یه کلید میانبر مثلا بهش متریال استاندارد بدیم؟؟؟بعدی اینه که وقتی تو یه نما هستیم و داریم رو یه ابجکت کار میکنیم وقتی مثلا دکمه ی t یا f رو میزنیم که از نمای بالا یه رو به رو همون ابجکتمون رو ببینیم اگه محیط وسیع باشه و ابجکتا زیاد باید کلی با ابزار پن بکشیم اینور و اونور تا ابجکتمون رو ببینیم چطور میشه دقیقا روی همون ابجکتمون که انتخابه از نمای دیگه نشون بده ؟؟؟کلید خاصی داره؟سوال بعدی که الان دیدم برام پیش اومد AO چیه؟یعنی چطور میتونیم همچین رندری بگیریم که تو فتوشاپ ازش استفاده کنیم؟باید به همه چیز متریال سفید بدیم؟؟؟؟
یه سوال ساده کلید میانبر move و rotateچی بود؟ فعلا همینا خیلی زیاد شد شرمنده ...پیشاپیش ممنون
:rose:
http://upload7.ir/imgs/2014-05/40732608255545322335.png
 

mahmoudz

Active Member
سلام دوستان چند تا سوال در رابطه با محیط مکس... اول اینکه عکس رو ببینید چطور میشه مدیفایرهایی که بیشتر استفاده میکنیم رو اینطوری اینجا لیست کنیم؟؟؟؟ سوال بعدی اینه که وقتی یه آبجکت رو انتخاب میکنیم تو محیط مکس رنگ لاین هاش سفید میشه و گاهی وقتا تشخیصش خیلی سخته... چطور میتونیم رنگش رو عوض کنیم که مثلا وقتی ابجکتی رو انتخاب میکنیم خطوط دورش مشکی بشه یا رنگای دیگه....سوال بعدی اینه که راهی هست که وقتی یه متریال داریم و تعداد زیادی ابجکت در صحنه میخایم بسازیم با یه کلید میانبر مثلا بهش متریال استاندارد بدیم؟؟؟بعدی اینه که وقتی تو یه نما هستیم و داریم رو یه ابجکت کار میکنیم وقتی مثلا دکمه ی t یا f رو میزنیم که از نمای بالا یه رو به رو همون ابجکتمون رو ببینیم اگه محیط وسیع باشه و ابجکتا زیاد باید کلی با ابزار پن بکشیم اینور و اونور تا ابجکتمون رو ببینیم چطور میشه دقیقا روی همون ابجکتمون که انتخابه از نمای دیگه نشون بده ؟؟؟کلید خاصی داره؟سوال بعدی که الان دیدم برام پیش اومد AO چیه؟یعنی چطور میتونیم همچین رندری بگیریم که تو فتوشاپ ازش استفاده کنیم؟باید به همه چیز متریال سفید بدیم؟؟؟؟
یه سوال ساده کلید میانبر move و rotateچی بود؟ فعلا همینا خیلی زیاد شد شرمنده ...پیشاپیش ممنون
:rose:

سلام.در رابطه با سوال اولتون.... برای ست کردن مادیفایر های دلخواه بر روی تصویر زیر کلیک کردن و از بین گزینه ها گزینه کانفیگور مادیفایر ست را انتخاب و مادیفایر های دلخواه را ست می کنیم.

برای تغییر رنگ وایرفریم باید به منوی مادیفایر رفته و روبروی نام آبجکت یه رنگ وجود داره که با تغییر رنگ آن می توانید تغییرات وایر فریم را مشاهده کنید....نحوه ی نمایش وایرفریم >>>F3

میانبر move و rotate و اسکیل به تریتیب>R>e>w
555555.png

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

star0921 عزیز فکر میکنم اگر سوالات رو یکی یکی مطرح کنید بهتره، و مطالبی هم که در پاسخ سوالات شما از طرف دیگر دوستان مطرح میشه میتونه جامع تر باشه و دیگرانی هم که سوال مشابه دارن میتونن

با سرچ کردن عناوین سوال پاسخ مشکلات مشابه رو بگیرن ... بگذریم ... بریم سراغ سوال اول

اگر دقت بفرمایید کمی پایینتر از لیست اون مدیفایرها که دورشون کادر قرمز کشیدی یک آیکون وجود داره به نام Configure modifier sets اگر روی اون کلیک کنید و از لیست گزینه Configure modifier sets رو انتخاب کنید وارد پنجره ای میشید که لیست تمام مدیفایر ها به شما نمایش داده میشه، از داخل همون پنجره

روبروی گزینه Total buttons عددی که دوست دارید به همون مقدار مدیفایر های پرکاربرد رو دسته بندی کنید وارد کنید مثلا 10 ... حالا به تعداد 10 عدد Button در اختیار شما قرار میگیره که بعضی از اونها قبلا به یک مدیفایر نسبت داده شدند و بعضی خالی هستند... حالا کافیه از لیست سمت چپ همین پنجره نام مدیفایر های

دلخواهت رو Drag کنید روی Button ها ... حتی Button های پر هم میتونی با مدیفایر جدید جایگزین کنید و آخر سر ok کنید و از پنجره خارج بشید ...

در مورد سوال دوم دوحالت وجود داره یک وقتی بخواهید همیشه موضوعات انتخاب شده دارای رنگی غیر از رنگ سفید باشند ... در این مورد از منوی customize/customize user interface و از تب colors از Elements drop down menu گزینه Geometry رو انتخاب کنید و از لیست پایین اون گزینه Selection و نهایتا

رنگ دلخواه رو در گزینه Color قسمت دست راست بالا وارد کنید و از Save استفاده کنید و این تنظیات رو با نام جدیدی ذخیره کنید و دفعه بعد که مکس رو باز کنید موضوع حله ... اما روش دوم مربوط به سیستم نمایشه که میتونید در گوشه سمت چپ بالا در نمای دید روی علامت + کلیک کنید و از طریق گزینه Configure

وارد تنظیمات نمایش بشید و گزینه Display selected with edged face رو غیر فعال کنید ... کلید میانبر F4 هم میتونه کمک کنه ....

سوال سوم رو خوب متوجه نشدم اما شما کافیه همه مدلها رو یکجا انتخاب کنید و با استفاده از فرمان Assign material to selection به همه موضوعات یکجا متریال اعمال کنید

در مورد سوال چهارم بعد از ورود به پنجره جدید از کلید میانبر Z استفاده کنید تا در تمام نماها روی موضوع انتخاب شده Zoom بشه

در مورد سوال پنجم بفرمایید وی ری یا منتال ری تا خدمتتون توضیح بدم

کلید میانبر ابزار Transform هم

W,E,R

موفق باشید
 

star0921

Member
اولا خیلی ممنونم از لطف شما دوستان

دوست خوبم راستش رو بخواین همه ی این سوالات یک جا و یه لحظه برام مطرح شدن و دوست داشتم هر چه سریع تر بفهمم و تفکیک بندی و جدا کردن اونها کمی سخت بود اما از محبت شما سپاسگذارم....و کاملا صحیح بود اونطور که میخواستم... اما در مورد سوال که متوجه نشدید منظورم اینه که وقتی شما دارید تو ی محیط به سرعت میسازید و دیگه نمیتونید پنجره ی متریال ادیتور رو باز کنید و یه متریال بهش بدین احتمالا باید کلید میانبری داشته باشه...تو یه فیلم دیدم که تند ابجکتشو میساخت و بدون باز کردن پنجره ی متریال ادیتور بهش یه متریال استاندارد میداد حالا چطوریش برام سوال شده.... سوال آخرم هم موتور وی ری هستش بازم ممنون:rose:
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

حقیقتش کلید میانبری که بتونه بدون باز کردن متریال ادیتور متریال استاندارد به موضوعات نسبت بده رو نمیشناسم اما ممکنه از طریق بعضی اسکریپت ها یا برنامه های جانبی یک چنین کلید میانبری رو در اختیار داشت

اما برای ایجاد AO در ویری چند راه وجود داره که یکی از روش های ساده و کاربردی اون به اینصورته که یک Vray light mtl ایجاد کنید و به کانال Color اون یک Vray dirt map نسبت بدید و پنجره تنظیمات رندر رو باز کنید و در قسمت Global switches چک Override mtl رو فعال کنید و بعد این متریال رو

drag کنید و روی گزینه Override mtl قرار بدید و حالا اگه از صحنه رندر بگیرید میتونید تصویر تولید شده رو ذخیره کنید و با رندر اصلی ترکیب کنید و به نتیجه دلخواهتون برسید ... البته بنده خیلی خلاصه خدمتتون عرض کردم اما با کمی جستجو در اینترنت مطالب زیادی در مورد vray dirt map گیرتون میاد

که میشه از طریق اون افکتهای فوق العاده ای تولید کرد ....ارزش مطالعه کردن رو داره....

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا