سوال : بازی mmo با فلش

aliflashi

Member
میشه با فلش یه بازی آنلاین ساخت که 3 هزار نفر توش آنلاین بشن و تو هر مپ 10 نفر بازی کنن ؟؟؟؟

یه چیزی مثل tee world ولی تو فلش
 
آخرین ویرایش:

Security9776

Active Member
با سلام و عرض ادب،
دوست عزیز،
شما از فلش به عنوان گرافیک خروجی می تونید استفاده کنید.
کنترل کاربران و محیط بازی و ... از طریق سیستم مدیریتی سرور ساید که با زبان های php یا .net برنامه نویسی می شوند طراحی و اجرا می گردد.
لذا مشکلی از لحاظ فنی وجود نداره و می تونید از فلش هم به عنوان محیطی که کاربر با اون سر و کار داره استفاده کنید.

موفق باشید و سربلند
محسن
 

aliflashi

Member
یه توزیح کامل تر می دی بچه های دیگه هم میان می بینن بفهن

بازی رو با فلش می سازیم بعد باید اطلاعات بره تو سرور بعد به کلاینت های دیگه بده اون اطلاعات رو ؟ ؟ چه جوری برنامش رو می نویسن سرور باید چه جوری باشه

این سایت برای آموزش خوبه ؟ http://playerio.com/documentation/tutorials/building-flash-multiplayer-games-tutorial/
 
آخرین ویرایش:

aliflashi

Member
باید برنامه flash رو بخریم ؟؟؟ ---- بعد حکم شرعی کسب در آمد از نرم افزار کپی چیه ؟؟
 
آخرین ویرایش:

Security9776

Active Member
با سلام و عرض ادب،
دوست عزیز،
مبحث برنامه نویسی سرور ساید خودش یک مقوله هست که نیاز به تجربه فراوانی داره.
همین طور برنامه نویسی کلاینت ساید شما در این پروژه بیشتر بر اساس برنامه فلش خواهد بود که تقریبا در این موردی که شما می خواهید جز پروژه های رنج متوسط به بالای کاری قرار می گیره.
مشخصات سرور چیز خاصی نیست. ببینید شما تو حالت عادی اطلاعات رو مثلا از طریق یک فرم html به سرور ( یک فایل مثلا php ) ارسال می کنید و خروجی رو به کاربر نمایش می دهید. در حالتی که از فلش استفاده کنید، فرم عملا داخل فایل فلش طراحی می شه ( منظورم صرفا فرم نیست، مجموعه اطلاعاتی که باید بین سرور و کلاینت رد و بدل بشه ) و بعد خروجی هم باز در فلش نمایش داده می شه. یعنی واسط گرافیکی برنامه فلش هست.
در مورد خرید لایسنس برنامه فلش و حکم شرعیش، تا جایی که می دونم تابع قوانین کشور هست، یعنی در مورد نرم افزارهای فارسی حرام است. البته اگر بخوای دقیق ترش رو نگاه کنی نرم افزار خارجی هم حق الناس هست. باز دقیق ترش رو بهتر هست از سایت مراجع استفتا بگیری.

موفق باشید و سربلند
 

aliflashi

Member
نه نرم افزار خارجی حق الناس نیست چرا؟ چون این قانون (کپی رایت) رو ما قبول نکردیم. بعد این قانون دو طرفه است یعنی اگه ایران هم یه نرم افزار بسازه اونا می تونن مجانی استفاده کنن ما هم می تونیم.
درسته یا نه ؟ درست نمی دونم
 
آخرین ویرایش:

armanbm

کاربر VIP
راجب اینکه بازی mmo با فلش میشه ساخت؟ بله کاملا میشه. این موردی هم که توضیح دادید از موارد پر کاربرد استفاده از فلش تو بازی ها هست. اما من توصیه میکنم قبل از شروع تحقیق کنید و بهترین پلتفرم رو انتخاب کنید.
راجب حکم شرعی، همون طور که دوستان گفتن باید استفتا از مرجعت بگیری.
کپسولیش رو بگم اینه که به کشورت ربطی نداره، شما نرم افزار یک مسلمون کرک شدش رو نباید استفاده کنی، اگه مسلمون نباشن فتواها متفاوته، برخی میگن اشکالی نداره، برخی مثل آقای مکارم میگن فقط کسانی که کرک و پخش میکنن کارشون غلطه و استفاده کننده ها (یعنی بنده و شما) حقی به گردنشون نیست، برخی مثل مرحوم آیت الله بهجت اساسا کرک و کپی کردن رو صحیح نمیدونستن.و...

اما راجب به اینکه تو بازی پول باشه، این هم موردیه که آیت الله خراسانی (مجتهد خودم) ازشون استفتا کردیم فرمودند نباید انجام بشه و خرید پول تو بازی حرامه. اما راجب چیز های بی ارزش مثلا تو بازی مانا بفروشیم، سوال نکردیم.و نیز آقای مینایی ریسس بنیاد ملی از رهبر هم استفا کردند ایشون فرمودند خرید و فروش پول مجازی در بازی اشکالی نداره. این رو تو سایت بنیاد هم شنیدم نوشته.

موفق باشید.
 
میشه ی کوچولو در مورد برنامه نویسی سرور هم توضیح بدین یعنی ی پیش زمینه ؟
 
تا جایی که من می دونم برای بازی های realtime باید رو سرورت یه برنامه دیگه نصب باشه مثلا با جاوا که یکی از معروف هاش fox server است که بازی های زیادی ساختن باهاش.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا