سوال از زیبراش کار ها

nightlord

Well-Known Member
من با مکس مدل میکنم . میخوام بدونم به غیر از اینکه با نرمال مپ کار کنی راهی هست که تو مکس یه چیزیو مدل کنی
و بیاریش رو زیبراش و روش کار کنی بعد با جزییات ببری تو مکس و اون جزییات به صورت پلیگان ساخته شده باشن تو مکس؟

منظور اینکه نیاز به رندر گرفتن نباشه تا بتونی تو مکس جزییاتو ببینی ؟
 
سلام با مایا که این کار شدنیه البته با نرمال مپ با 3d max هم باید بشه تازه اینکه می گن مایا و 3d max 2012 برداشتند تفاوت محیط رندر با محیط کار را به حداقل رسوندند در ضمن اینکه شما میگید خود مکس بیاد واسطون اون پلیگان ها را بسازه که دیگه فایده نداره چون نه میشه استخون بندی کرد نه ... تازه باید کلی هم رم داشته باشی میشه گفت با اون تعداد پلیگان کار تقریبا غیر ممکن میشه اما می تونید بعد از ساختن مدل با تمام جرئیات در زدبراش اون بالا سمته راست ازش export بگیرید با هر تعداد پلیگانه ساخته شده...و تو max ایمپرتش کنید یه لرنینگ قبلا تو سایت گذاشتم میاد مدل ساخته شده در زدبراش را آموزش میده چطوری تو مایا با همون جزئیات با کمترین polygon ممکن تبدیل کنه اگه هم با مایا کار نکردی مشکلی نداره کاره خاصی انجام نمیده به سری مدلینگ که با 3d max زیاد فرقی نداره...
 

sharktech

کاربر فعال
خب اینکه پرسیدن نداره, باید از فرمت obj استفاده کنی.

مدلت اولیه رو تو مکس بساز, بعد با فرمت obj بیارش تو زی براش و بعد روش کار کن و برگدون تو مکس
 
سلامبچه ها درست گفتن

دو راه داره:
اول اینکه مدل رو خروجی obj بگیری و ببری که سنگین میشه (زیبراش قهرمان رم هست و هیچ برنامه دیگه ای اون تحمل رو نداره)
پس میشه با پلاگین decimation master سبکش کنی تا با پلی کمتر بیاد.

تو خود مکس هم میشه بیاریش و با pro optimizer یا multires مش رو سبک کنی. من تو تستهای پرنده و آبجکتام به عدد 100هزار پلی رسیدم که میشه ده بیست تا از این آبجکتها داشت تو مکس با رم 3.5 تو مکس 2009 ...
راه درست ترش اینه که اطلاعات ثانویه به صورت مپ دیسپلیس یا نرمال ذخیره بشه چون دیگه مش رو سنگین نمیکنه و فقط وقت رندر کار میکشه. ویوپورت که بدرد خروجی نمیخوره. اگه کارت سبکه چرا اما برای کارای سنگین مش باید حتما اپتیمایز بشه. مکس من که خیلی راحت تو مش های بد قلق کرش میده.

بعدشم برای آنرپ و تکسچر پوستت سر مش سنگین کنده میشه. برنامه های تکسچرینگ هم مثل مکس از زیبراش کم طاقت ترند.

حالا خود دانی!

یا علی
 

nightlord

Well-Known Member
دستت درد نکنه محمد . من چند وقته درگیرم و نمیتونم به فروم سر بزنم و فقط کارم شده بیام و کارای بچه ها رو ببینم و لذت ببرم و از دور دستی بر گود داشته باشم .
مرسی که راهنمایی کردی . انشالله جبران کنم .:rose:

بعد محمد این کارو برای ساختن لنداسکیپ و سنگ میخوام نه مدل کارکتر . چون وقتی لنداسکیپ باشه باید بدونی کجای کار میخوای چمن باشه کجا خاک و غیره ، اینه که نمیشه از دیسپلیس استفاده کرد .
نرم افزار دیگه ای میشناسی که بشه باهاش لند اسکیپ درست کرد؟
 
آخرین ویرایش:
سلام
خب بگو برای چی میخوای تو فروم سه بعدی بچه ها راهنمایی کنن
برای ساخت انواع و اقسام گیاهان و ناهمواری ها و عوارض طبیعی و حتی موارد خاص مثل علف و ابر برنامه و پلاگین هست.
من دیدم اما استفاده نکردم. بعضی سخت و با کتابخونه های خوب و بعضی هم سخت و خفن هستند:

برنامه شاخ طبیعت سازی فکر کنم VUE باشه که تو امضای PCLord میتونی پیدا کنی: به نام قدرت نرم افزار vue
(دزدان دریایی کارائیب یا این برنامه طبیعت سازی شده و ...)

اینها رو هم سرچ کن:
Plant Generators============
An Ivy Generator
frecle tree[d
PlantStudio
Xfrog
speedtree
autograss
onyxgarden
Plant life
Tree magik
YK tools

Terrain Editors=========
EarthSculptor
FreeWorld3D
Terragen
Bryce

عیدتون مبارک
یا علی
 

nightlord

Well-Known Member
دستت درد نکنه محمد جان . اتفاقا vue رو تو cgpersia زیاد دیدم که یه سری چیز میز ازش میزارن . ولی فکر میکردم آبجکت آمادست.
دسستت درد نکنه اگه بشه باهاش سخره و تپه ماهور بسازیم خوب میشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا