سه تا سوال

saj7

New Member
Untitled-1.jpg

1.در قسمت UV texture (تصویر بالا) اون گزینه ها چه کارهایی انجام میدن . (اونایی که کاربردین البته)

- اگه بشه یکی از اساتید کلا در مورد مکانیزم تکسچرینگ یه توضیح بدن به صورت خلاصه؛ که کلیت عملکردش چطوره.

2. بعد از ریگینگ تو قسمت paint skin با برای جاهایی که می خوایم رو سفید می کنیمتا اون جوینت روش شاعمال بشه . حالا چطور کاری کنم که سیاه رنگ کنه تا غیر فعال بشن اون قسمت ها . هر چی گزینه های add و ... عوض کردم نشد.

3.گزینه Orient تو ریگینگ برای چیه . تو آموزش ها میبینم میزنه ولی نمی دونم برای چی؟

! 4. میشه یک مش مورد نظر رو یه قسمتش رو داینامیک کرد( یعن مثلا ، rigidbody یا nCloth) و بقیه اش معمول یبمونه!

----------
یه مشکل هم دارم در مورد بینظمی در مدلینگ . به طوری که! خجالت می کشم وایر فریم یه مدل رو به کسی نشون بدم! بعدا می پرسم اونو.:-?
..............
...
ممنون
...

---------------
در ضمن از اینکه سوالاتم آماتوری و سطح پاینه عذر می خوام.
 

maxscript

Well-Known Member
سلام:

سوال 2 - در واقع برای سیاه کردن شما Operation رو روی Replace قرار بدید و کلید Ctrl رو نگه دارید تا نواحی سیاه شن.
سوال 3 - در واقع میاد Orient های Joint رو به Control Object شما اتصال میده که باعث چرخش Joint ها میشه البته من کوتاه و مختصر گفتم احتمالا دوستان کامل تر بیان می کنن.

سوالات دیگتون توی تخصص من نیست شرمنده نمی تونم پاسخ بدم چون من اصلا مدلینگ کار نیستم

یا علی
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
قبلا تشکر میکنم از اطلاعات دوست عزیز maxscript

سوال 1: خیلی کلیه عزیز ٍ شما میخوای این همه ابزار رو کار بردش رو بگن دوستان؟ خوب هم خیلی سخته اینجوری هم طولانی مییشه عزیز. اگه یه آموزشی نگاه کنی کلش دستت میاد.

سوال 3: در ادامه ی صحبت دوست عزیزمون یکی از دوستان توی این پست همین سوال رو کردن و من حد اطلاعات اندکم و یکی از دوستان هم به خوبی بیانش کردن.

سوال 4: برای nCloth بله بعد از انتخاب vertex ـهای مورد نظر جسم پارچمون و constraint کردن اونها به locator باعث میشه اون vertex ـها ثابت بشن ولی در مورد rigidbody نه عزیز، خوب اجسام سخت یا به طور کلی dynamic هستن یا نیستن نمیشه یه قسمت رو Dynamic کرد و قسمتی رو نه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا