سهم فیس‌بوک در انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی بیشتر از رقبای خود!

[h=1]فیس‌بوک یک پلتفرم غالب است چون سهم فیس‌بوک در انتشار اخبار مربوط به این وقایع و اطلاع‌رسانی درباره آن به طور میانگین حدود ۷۱درصد بوده است و شبکه اجتماعی توئیتر با سهم ۲۱درصدی اشتراک اطلاعات، پس از فیس‌بوک قرار دارد.[/h]سهم فیس‌بوک در انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی بیشتر از رقبای خود!

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایتنا، درحال حاضر تعداد کاربران فیس‌بوک از ۲/۲میلیارد نفر نیز فراتر رفته است که این رقم تقریباً معادل یک سوم جمعیت کره زمین است.

البته تعداد کاربران فعال ماهانه فیس‌بوک به ۳/۱ میلیارد نفر می‌رسد که بازهم رقمی بسیار قابل توجه است.
درحالی که در سه ماهه سوم امسال شاهد رشد۸/۲۷ درصدی به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات ازطریق تلفن‌های هوشمند بود ایم، این رقم در تبلت ۵/۳درصد افزایش داشته ولی درمقابل، رایانه‌های رومیزی و خانگی ۵/۵درصد کاهش داشته‌اند.
هرچند روزگاری رساندن اخبار گوناگون به گوش جهانیان، زمان زیادی می‌طلبید ولی حالا به یمن ورود فناوری به زندگی روزمره مردم، تنها با یک کلیک می‌توان از همه حوادث و اخبار جهان مطلع شد یا آن را به گوش دیگران رساند.
این موضوع تنها به حوزه خبر در رسانه‌ها محدود نمی‌شود و اینترنت به کاربران فضایی مناسب ارائه داده است تا هریک به دنبال دلمشغولی‌های خود بروند. حالا دیگر کاربران اینترنت نه تنها اخبار و حوزه سیاست داخلی و خارجی، بلکه هر موضوع اجتماعی، هنری، سرگرمی، مد، زیبایی و… را نیز می‌توانند دنبال کنند.
در این میان شبکه‌های اجتماعی، بیشترین نقش را در اطلاع‌رسانی و تبادل اطلاعات دارند، شبکه‌هایی که تعداد آنها روبه افزایش است و هرکدام طرفداران خاص خود را دارند ولی کاربران آنها در برهه‌های مختلف زمانی تغییر می‌کنند.
[h=2]تحلیل ۹رویداد در شبکه‌های اجتماعی[/h]به تازگی سایت ShareThis که با هزار وب سایت و رسانه بزرگ مانند فوربس، نیویورک تایمز و وایس کار می کند و از اطلاعات آنها بهره می‌گیرد گزارشی از عملکرد شبکه‌های اجتماعی مختلف در سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی را ارائه داده است.
تحلیلگران این سایت، بر ۹ واقعه مهم ازجمله چالش آب یخ، ماجرای شهر فرگوسن ایالت میسوری امریکا، گروه تروریستی داعش، زلزله Napa Valley در کالیفرنیا و آغاز فروش آیفون ۶ در ۹ سپتامبر تمرکز کردند و در هریک از این رویدادها آمار حضور و فعالیت کاربران را به تفکیک مشخص کردند.
این سایت در پژوهش‌ها و تحلیل‌های آماری خود مربوط به جولای تا سپتامبر، نشان داد فیس‌بوک، توئیتر و Reddit شبکه های اجتماعی اصلی برای بحث و اظهارنظر درباره وقایع چند ماه اخیر بوده‌اند.
همچنین برخلاف انتظار، توئیتر کانال غالب برای به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات این مدت نبوده است و فیس‌بوک همچنان بیشترین سهم را در به اشتراک گذاشته شدن حوادث مختلف در سطح جهان، مقالات، عکس‌ها و ویدیوهای مرتبط با آن داشته و پس از آن، توئیتر و Reddit قرار دارند.
در گزارش نهایی، مشخص شد که به طورکلی در همه این رویدادها، همچنان فیس‌بوک یک پلتفرم غالب است چون سهم فیس‌بوک در انتشار اخبار مربوط به این وقایع و اطلاع‌رسانی درباره آن به طور میانگین حدود ۷۱درصد بوده است و شبکه اجتماعی توئیتر با سهم ۲۱درصدی اشتراک اطلاعات، پس از فیس‌بوک قرار دارد درحالی که سومین جایگاه با سهم۶درصد به Reddit رسید و دراین میان، ۲درصد نیز به سایر شبکه‌های اجتماعی اختصاص داشته است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا