سبک کردن صحنه های سنگینq

3dmad

Well-Known Member
سلام به همه

من این مجید آنلاین رو داشتم شخم میزدم تا راه های سبک کردن صحنه رو که بعضی جاها اساتید راجع بهش لب مبارک تر کردن (انگشت فرسایی کردن ) رو جمع کنم اینها رو پیدا کردم (منتها بعضی هاشو نفهمیدم که امیدوارم دوستان و اساتید کمک کنن: (البته اینها اکثرا برای کم کردن میزان استفاده از رمه و نخواستم سبک کردن ویو پورتو بنویسم)

1.
layer manager
؟ :حالا با این کار میشه مثلا یه بار از درختای صحنه رندر گرفت یه بار هم از بقیه صحنه (طوری که وقتی فقط از درختا رندر میگیریم این درختا متاثر از اشیاء هاید شده باشن؟ یعنی اگه تو سایه ان سایه روشون بیفته مثلا)

2.پروکسی تکسچر!
؟ : واقعا یعنی چی ؟ چی کار باید کرد؟

3.پروکسی کردن آبجکتها (البته قبلش یه pro optimize بهشون بدیمو حجمشونو کلی کم کنیم)

4. استفاده نکردن از نور های فوتومتریک اگر هم از ies استفاده میکنیم تیک
use shape subdivs رو برداریم

4.تبدیل حجم ها به وی ری مش (فایل 800 مگی میشه 12 مک! و رم مصرفی از 11 گیگ میرسه به 1.8
؟ : مثلا من بخوام یه ساختمونو وی ری مش کنم همشو مرچ کنم بعد وی ری مش کنم بهتره یا نه همشو انتخاب کنم بعد هم...

5. انتقال همه تکسچرها به یک فایل با کوتاه ترین آدرس ممکن

6.تو کپی کردنا از حالت instance استفاده کنیم

7. استفاده از map collector
و placeholder
؟ : برای این دوتا گزینه من گشتم مثل اینکه برای منتالن، حالا اگه کسی اطلاع بیشتری ازشون داره بگه و یه خانواده رو از نگرانی در بیاره

با تشکر از زحماتی که همه برای هم میکشن


البته ناگفته نمونه همه این مشکلات تو این کار برام پیش اومده و هنوز حل نشده
نمیتونم براش درخت بذارم 16 گیگ رم دارم از multi scatter که استفاده میکنم موقع رندر میرسه به 15.8 و بعدشم اون وضعیت اعصاب خوردکن.... یارو مکسیه میاد میگه آقا مشکلتو بیا برا ما بفرست

asd copy.jpg
 

saloolix

Member
پسر تو یه کتاب توضیحات میخوای داداشم...
تو همین انجمن بگردی اکثر جوابات هستش.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا