سایت phpBB.com هک شد !

BetaMaster

Member
سایت phpBB.com هک شد !
phpbb_com_get_hacked_www_phpBB_Maghsad_com.jpg

سایت phpBB.com طی اعلامیه ای در صفحه اصلی سایت،ضمن عذر خواهی به دلیل مشکلات پیش آمده بر اثر هک شدن این سایت،اعلام کرد دلیل هک شدن این سایت به روز نبودن نسخه phpList به کار رفته در ساختار سیستم بوده و تا زمان بازیابی اطلاعات کلیه بخش های phpBB.com غیر فعال خواهد بود.

در این بیانیه phpBB تاکید داشته که مشکل ایجاد شده به هیچ وجه مربوط به سیستم phpBB نبوده و هیچ خطری کاربران نسخه های به روز شده phpBB را تهدید نمی کند.

هک شدن سایت phpBB که در نوبه خود یکی از سایت های بزرگ و قدرتمند در زمینه CMS های OpenSource است دلیلی بر ادعای همیشگی سایت مقصد و بخشپشتیبانی از phpBB فارسی مقصد در استفاده از آخرین نسخه هر اسکریپت ، به روز بودن و پشتیبان گیری مستمر از فایل های سایت و اطلاعات شماست.

متاسفانه از آنجا که هنوز سایت هایی هستند که نسخه های قدیمی و حاوی حفره های امنیتی phpBB را تحت اختیار کاربران قرار می دهند بی آن که به از دست رفتن دسترنج وبمسترها بیندیشند،حتما بررسی نمایید تا نسخه phpBB نصب شده روی سیستم شما آخرین نسخه (در زمان نگارش این مطلب phpBB 3.0.4 ) باشد؛ درصورتی که نسخه شما قدیمی تر بود حتما از لینک های زیر که حاوی کلیه دستور العمل های لازم برای استفاده از آخرین نسخه phpBB است استفاده نمایید تا از خطر هک شدن در امان باشید.

phpBB 3.0.4 آسان نصب (کاملا فارسي+تاريخ شمسي و ميلادي)

بسته های به روز رسان به phpBB 3.0.4


به خاطر داشته باشید در جهان اینترنت هک شدن امری بسیار عادی است ، چرا که هیچ سیستمی از عیب عاری نیست و تکامل جزئی لاینفک از جهان است و تنها راه در امان ماندن از آن پشتیبان گیری مستمر از سیستم، استفاده از آخرین نسخه هر سیستم و نسخه های به روز رسانی شده و هاست قابل اطمینان است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا