شایعات زیادی در مورد سیاستهای اتخاذی مایکروسافت در صورت عدم توانایی رقابت با اندروید وجود دارد.
عده ای میگویند که نقشه دوم یا Plan B مایکروسافت افزودن امکان اجرای برنامههای اندرویدی به ویندوز است. منابع مطلع میگویند که مایکروسافت کماکان بر روی قابلیت در ویندوز و ویندوزفون کار میکند ولی هیچ ضمانتی در زمان و یا حتی اجرای این پروژه به شکل تجاری وجود ندارد.
اما شاید ردموندی ها نقشه سومی را نیز برای رقابت با اندروید در سر میپرورانند. برخی منابع خبر میدهند که این نقشه ممکن است تولید مجموعههای مختلف و قدرتمند اندرویدی و فروش آنها به شرکای تجاری خود باشد تا بدین طریق برنامههای مایکروسافت به شکل پیشفرض بر روی سیستم عاملهای اندرویدی آنها حضور داشته باشد.
یکی از شواهد این تصمیم خبری بود که مدتی قبل مبنی بر سرمایه گذاری مایکروسافت در سیانوژن شنیده شد. بلومبرگ در آن زمان گزارش داده بود که مایکروسافت به منظور ارائه سرویسهای اندرویدی خود در این سیستم عامل، تمایل به سرمایه گذاری در سیانوژن دارد.
حالا شنیدههایی وجود دارد که سامسونگ نیز ممکن است چنین قراردادی را در نظر گرفته باشد. هنگامی که مایکروسافت و سامسونگ هفته قبل اعلام کردند که به دعوای حقوقی خود پیرامون حق امتیاز پتنت های اندرویدی پایان دادهاند، گمانه زنیهای مختلف در مورد مفاد این قرارداد محرمانه نیز آغاز شد. پس از این قرارداد شنیده شد که ممکن است سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندههای دستگاههای ویندوزفونی وارد قراردادی جدید با مایکروسافت شده باشد.
اما خبری جدید از سوی وبسایت معتبر SamMobile شاید بتواند احتمالات بهتری از قرارداد جدید سامسونگ و مایکروسافت ارائه کند.
سامموبایل ادعا دارد که سامسونگ در پرچمدار آینده خود نرم افزارهای از پیش نصبشده خود چون S Voice، S Health، S Note و Scrapbook را حذف میکند و به جای آنها برنامههای مایکروسافت چون وان درایو، وان نوت، و برنامههای جدید آفیس و اسکایپ نصب خواهد کرد.
مایکروسافت اگر نمیتواند با گوگل در جنگ سیستم عاملها رقابت کند، اما همچنان میتواند به مهمترین عنوان خود یعنی بزرگترین تولیدکننده نرم افزار دنیا متکی باشد و نفوذ خود را در سیستم عامل اندروید افزایش دهد. همان کاری که با iOS اپل نیز در پیش گرفته است.
افزایش نفوذ مایکروسافت در سیستم عامل اندروید، به دنبال سیاستهای جدید مایکروسافت پس از روی کار آمدن ساتیا نادلا تحلیل میشود. نادلا به وضوح یکی از اهداف خود را نفوذ بیشتر مایکروسافت در پلتفرمهای غیرویندوزی اعلام کرده بود.
منبع - ZDNet
عده ای میگویند که نقشه دوم یا Plan B مایکروسافت افزودن امکان اجرای برنامههای اندرویدی به ویندوز است. منابع مطلع میگویند که مایکروسافت کماکان بر روی قابلیت در ویندوز و ویندوزفون کار میکند ولی هیچ ضمانتی در زمان و یا حتی اجرای این پروژه به شکل تجاری وجود ندارد.
اما شاید ردموندی ها نقشه سومی را نیز برای رقابت با اندروید در سر میپرورانند. برخی منابع خبر میدهند که این نقشه ممکن است تولید مجموعههای مختلف و قدرتمند اندرویدی و فروش آنها به شرکای تجاری خود باشد تا بدین طریق برنامههای مایکروسافت به شکل پیشفرض بر روی سیستم عاملهای اندرویدی آنها حضور داشته باشد.
یکی از شواهد این تصمیم خبری بود که مدتی قبل مبنی بر سرمایه گذاری مایکروسافت در سیانوژن شنیده شد. بلومبرگ در آن زمان گزارش داده بود که مایکروسافت به منظور ارائه سرویسهای اندرویدی خود در این سیستم عامل، تمایل به سرمایه گذاری در سیانوژن دارد.
حالا شنیدههایی وجود دارد که سامسونگ نیز ممکن است چنین قراردادی را در نظر گرفته باشد. هنگامی که مایکروسافت و سامسونگ هفته قبل اعلام کردند که به دعوای حقوقی خود پیرامون حق امتیاز پتنت های اندرویدی پایان دادهاند، گمانه زنیهای مختلف در مورد مفاد این قرارداد محرمانه نیز آغاز شد. پس از این قرارداد شنیده شد که ممکن است سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندههای دستگاههای ویندوزفونی وارد قراردادی جدید با مایکروسافت شده باشد.
اما خبری جدید از سوی وبسایت معتبر SamMobile شاید بتواند احتمالات بهتری از قرارداد جدید سامسونگ و مایکروسافت ارائه کند.
سامموبایل ادعا دارد که سامسونگ در پرچمدار آینده خود نرم افزارهای از پیش نصبشده خود چون S Voice، S Health، S Note و Scrapbook را حذف میکند و به جای آنها برنامههای مایکروسافت چون وان درایو، وان نوت، و برنامههای جدید آفیس و اسکایپ نصب خواهد کرد.
مایکروسافت اگر نمیتواند با گوگل در جنگ سیستم عاملها رقابت کند، اما همچنان میتواند به مهمترین عنوان خود یعنی بزرگترین تولیدکننده نرم افزار دنیا متکی باشد و نفوذ خود را در سیستم عامل اندروید افزایش دهد. همان کاری که با iOS اپل نیز در پیش گرفته است.
افزایش نفوذ مایکروسافت در سیستم عامل اندروید، به دنبال سیاستهای جدید مایکروسافت پس از روی کار آمدن ساتیا نادلا تحلیل میشود. نادلا به وضوح یکی از اهداف خود را نفوذ بیشتر مایکروسافت در پلتفرمهای غیرویندوزی اعلام کرده بود.
منبع - ZDNet