ساخت یک کوه؟؟؟

سلام بچه ها
من میخوام یک کوه رو دقیقا مثل خودش طراحی کنم

1 - بگید باید چکار کنم
2 - چه چیزهایی لازم دارم
3 - باید چجوری درست بشه
4 - کلا کمکم کنید خواهشا
 
من معماریشو میگم.در درجه اول باید بقشه تو پو گرافی به همراه خطوط تراز و کد ارتفاعی خطوط رو رو نقشه داشته یاشی .وقتی که نقشه رو ایمپورت کردی تو مکس تک تک خطوط تراز رو در ارتفاع خودشون قرار بده بعد تو compound object بهشون دستور terrian رو اعمال کنی دقیقا مثل خود کوه مدل میشه
 
سلام ممنونم از جوابتون اما نقشه توپو گرافی رو چجوری باید بگیرم از گجا بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
سلام
شما باید از normal map استفاده کنید . یعنی یه آبجکت ساده که شبیه کوه هست رو مدل می کنید و جزییات رو با normal map بهش می دید . اگه هم می خواهید کارتون آخر حرفه ایی باشه باید از vue استفاده کنید ( یعنی کوه رو در vue ایجاد و سپس
با فرمت obj خروجی بدید )
 

3dmad

Well-Known Member
دوست عزیز اگه میخواین کارتون حرفه ای و درست مطابق واقعیت باشه راهش همونیه که آقا نوید فرمودن،

نقشه را هم باید از سازمان جغرافیایی (خیابون معلم) یا شهرداری تهیه کنید، بسته به نیازتون تا یک دوهزارم میتونید تهیه کنید، البته خرج هم داره

اگر هم خیلی جزئیات توپوگرافی منطقه براتون مهم نیست (و پستی بلندی هایی درحد اونچه تو گوگل ارث میبینید رو میخواین) باید:

اول گوگل اسگچ آپ رو نصب کنید

بعد تو نوار تولبار بالا یه ایمپورت داره که با استفاده از اون میتونید نقشه محل مورد نظرتون رو ایمپورت کنین تو اسکچ آپ و بعد فایلتون رو اکپورت کنید برای مکس

البته یه ریزه کاریهایی هم داره که اگر خواستید ازین روش استفاده کنید تا اونجا که تونستم در خدمتتون هستم


اگر هم همینجوری میخواین یه برآمدگی هایی خیالی داشته باشید که بصورت چشمی مطابقش کنید با واقعیت که خب اون قضیش جداست
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
بوسیله ی Paint Deform و مهارت در اسکالپت و استفاده از یک متریال کامپوزیت چند لایه میشه هرنوع کوهی رو ساخت.
 

mohammad@er

Well-Known Member
بهترین روش روش بالاست.
اما.
می تونی یه پلان ایجاد کنی بعد با edit poly روش کار کنی.
ولی روش بالا بهتره.:sad:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا