ساخت یک بلوک گرافیکی

siavashmusic

Active Member
سلام

میخواستم بدونم بلوک گرافیکی رو چطور درست میکنند لطفا روشش ساخت رو توضیح بدید اگه آموزش یا Tutorial جایی سراغ دارید لینک هم بدید ممنون میشم

ممنون
 
آخرین ویرایش:

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
روش ساخت اين با استفاده از فيلتر Gaussian Blur و پالت Channel و يكمي هم كار با Level هست.

اتفاقا روش خيلي جالبي داره!

برات آموزشش رو ميذارم.
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
براي شروع اول با استفاده از ابزار Polygonal Lasso (
polygonal_lasso.gif
) شكلي مثل شكل زير رو ايجاد كن:

01.jpg


حالا از پالت Channel روي گزينه Save Selection as Channel (
quick_mask_mode.gif
) كليك كن تا يه لايه جديد به اسم Alpha 1 به لايه هاي پالت Channel اضافه بشه. اين لايه در اين حالت غيرفعاله:

02.jpg


حالا اگر يه بار روي اون لايه آلفا 1 كليك كني به حالت انتخاب در مياد و بقيه لايه هاي پالت Channel از حالت انتخاب خارج ميشن.
در اين حالت تصوير طرح شما اين شكلي ميشه:

03.jpg


حالا كليداي Ctrl + D رو بزن تا از حالت انتخاب در بياد. حالا فيلتر Gaussian Blur رو روي طرحت اجرا كن. ميزان Radius خيلي مهم نيست. من روي 5.0 گذاشتم:

04.jpg


حالا بايد با زدن كليداي Ctrl + L وارد محيط Level بشي. وقتي وارد اين محيط شدي بايد اونقدر با اون 3 تا مثلث كوچيك سفيد و طوسي و مشكي كار كني كه طرحت از اين حالت بلور در بياد. من مثلثها رو اينطوري تنظيم كردم:
به لبه هاي طرح دقت كن كه چطوري با تنظيم مثلثها كاملا حالت شارپ و البته گردي به خودشون ميگيرن:

05.jpg


حالا از همون پالت Channel‌ اينبار روي گزينه Load Channel as Selection كليك كن تا طرحت به حالت انتخاب در بياد:

06.jpg


حالا در پالت Layer يه لايه جديد ايجاد كن و با ابزار رنگ داخل لايه رو رنگ كن:

07.jpg


اگر ابهامي داشتي بپرس.
موفق باشي.
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
نه ديگه بك گراند سفيده و اون بلوك مشكي.

ولي زماني كه اون لايه آلفا رو درست ميكني رنگها اينورت ميشن ديگه. يعني بك مشكي ميشه و بلوك سفيد. ولي در كل بلوك مشكيه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا