برای بدست آوردن بلوپرینت شما نیاز به 4 عکس از جهات مختلف بدن انسان(بالا،بغل،روبرو و از پشت) دارید. شما در صفحه ی 3dmax دو راه برای آوردن بلوپرینت خواهید داشت:1-با زدن دکمه های Alt + b مستقیما عکس هارو در صفحه ی مقابل داشته باشید .2-اینکه شما چهار plane مختلف ایجاد کنید و هر یک از 4 عکس رو روی این plane ها به عنوان material یا ماده تعریف کنید .انتخاب این دو راه بر عهده ی خودتونه
سپس شما باید این بلوپرینت ها رو روبروی خودتون قرار بدید و با استفاده از plane ها شکل روبروی خوتون رو بسازید.حالا که شکل روبروتون رو ساختید،اون رو به عکس بعدی انتقال می دید و کار حجم دهی به کارتون رو آغاز میکنید
و اینطوریه که مدلسازی هر شیءی با این روش امکان پذیر میشه البته این تمارین اهمیت آموزش بیشتر 3dmax و مدلسازی رو کم نمیکنه .
1-برای تکثیر plane ها هم باید ابتدا یکی از edge ها رو انتخاب کنید وبا نگه داشتن shift و move کردن اون edge ،اون رو تکثیر کنین edge= اضلاع
2-اگر هم vertex هارو می خواین بهم وصل کنین از target weld یا weld استفاده کنین. vertex= نقاط
امیدوارم این آموزش کمک کنه البته دوستان دیگه هم که از من وارد ترن کمک میکنن.
