ساخت پنجره در دیوار قوسی

mohsennaseri

New Member
با سلام خدمت اساتید مکس کار
من به یه مشکل برخوردم دوستان راهنمایی کنند...سرچ زدم تو سایت پیدا نکردم
من یه حجمی رو مدل کردم یه قسمت یه دیوار دارم که مدور هستش حالا من میخوام تو چند جا از این دیوار پنجره بزارم کامل هنگ کردم نمیدونم چیکار کنم
عکسش هم میزارم دوستان راهنمایی کنند..
ممنون
mnk.jpg
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
کافیه از همون اسپلاین استفاده کنید اول برشش بدید و یکم ادیت بعد Extrude
 

msaatchi

Member
می توانید طبق خط نقشه یک arc در قسمت وسط ایجاد کنید. Extrude کرده و بعد shell استفاده کنید.
 
آخرین ویرایش:

sm_r

Member
خیلی مطمئن نیستم ولی فکر نمیکنم پنجره قوس دار رایج باشد. بنا بر این به نظر من باید دیوار تا زیر پنجره و از پنجره به بالا را قوس دار کرد و از یک پنجره معمولی 3DsMax با زاویه مناسب استفاده کرد.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خیلی کار سختی نیست ، میتونید اول معمولی بسازید بعد از دستور bend استفاده کنید !
 

msaatchi

Member
خیلی کار سختی نیست ، میتونید اول معمولی بسازید بعد از دستور bend استفاده کنید !

البته این هم راهی است اما گمان می کنم زمانی که از الگوی نقشه استفاده می کنیم، استفاده از Bend کمی زمانمان را خواهد گرفت. البته شاید برای من اینگونه باشد. انتخاب Bend، انتخاب محور صحیح خمش، انتخاب خمش از مرکز، انتخاب زاویه خمش مناسب برای کیپ شدن... اما وقتی یک خط را بر اساس همان الگوی موجود ترسیم کنیم، تمام این کارها انجام شده و صرفا ارتفاع و ضخامت لازم است که آن هم به جهت موجود بودن الگوها، تلاش خاصی را نیم خواهد.

قطعا هر مدلسازی روش مطلوب خود را دارد که با آن اخت شده و برایش راحت است ولو اینکه روشی پرزحمت باشد.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
البته این هم راهی است اما گمان می کنم زمانی که از الگوی نقشه استفاده می کنیم، استفاده از Bend کمی زمانمان را خواهد گرفت. البته شاید برای من اینگونه باشد.

سلام ، فکر نمیکنم زیاد طول بکشه و از طرفی اینقدر دقت لازم نیست ، چرا که در مکس قرار بر این نیست که ما ساختمانی رو بسازیم برای اینکه واقعا ساخته شود چیزی که ما در مکس میسازیم از اخر تبدیل به یک تصویر بصری میشود و در این تصویر ، خیلی مشخص نیست که 1 سانت یا 2 سانت فلان چیز جابه جا شود ، چیزی که مهم هست تصویر خروجی و تناسب هاست . خطای دید عامل این تشخیص هست .
البته من نمیتونم نظر دقیقی بدم ، شما در این زمینه خیلی با تجربه تر هستید . اما به نظرم زیاد تو این مورد نباید جدی گرفت .

یک تست کوچیک زدم برای حالت اندازه ها
5 دقیقه وقت گرفت شاید اشتباه باشه ...


awdawd.jpg
 
آخرین ویرایش:

msaatchi

Member
چرا که در مکس قرار بر این نیست که ما ساختمانی رو بسازیم برای اینکه واقعا ساخته شود چیزی که ما در مکس میسازیم از اخر تبدیل به یک تصویر بصری میشود و در این تصویر ، خیلی مشخص نیست که 1 سانت یا 2 سانت فلان چیز جابه جا شود ، چیزی که مهم هست تصویر خروجی و تناسب هاست . خطای دید عامل این تشخیص هست .

اگر در حیطه صنعتی در مکس فعالیت کنید، ممکن است یک میلیمتر خطا، فاجعه آمیز باشد. حدود 5 سال اخیر فعالیت من متمرکز بر بخش صنعتی آن است. به عنوان مثال در پروژه سقف ورزشگاه فوتبال بشیکتاش ترکیه (مثال معماری)، من به عنوان شبیه ساز اولیه و ثانویه، موظف به شبیه سازی با دقت 100% هستم. بعد از فعالیت من، کار به تیم مهندسین فعال با نرم افزارهای مهندسی سه بعدی export می شود و پس از انجام محاسبات مهندسی، مجدد کار برای بررسی خطا به من بازگشت داده می شود. چرا که ساخت بعضی مدل ها در مکس راحت تر و سریع تر است و البته لازم است مدلساز بر اساس اعداد و نه تناسبات فعالیت کند (اگر در رندرهای ارائه شده این کار در وب سایتم نگاهی بیاندازید می بینید کار فاقد کیفیت تبلیغاتی است چرا که صرفا توجه به بخش مهندسی آن شده است. تصویر اینجا، اینجا، اینجا و اینجا).

در بخش اجسام برای چاپ سه بعدی که پر واضح است و خطا منجر به خسارت بعضا جبران ناپذیر خواهد شد. به عنوان مثال برای glass spider های ساختمان ارکست سنفونیک آنکارا، تیم مهندسی با نرم افزارهای مهندسی نتوانستند طرح spider را شبیه سازی کرده که من اینکار را با مکس انجام دادم و خروجی کار مستقیما جهت تولید به کارخانه ارسال شد (تصویر اینجا و اینجا).

غرض از این مثال ها، اهمیت کار میلیمتری و بعضا دقیق تر با 3dsmax است. البته در کارهایی که صرفا جنبه بصری کار اهمیت دارد، فرمایش شما درست است که در آن هم البته من پیشنهاد نمی کنم و عرض می کنم عادت شود همیشه کار با عنایت به ابعاد ارائه شود چرا که مدیریت پروژه را راحت تر خواهد کرد و خروجی کار دلپذیرتر.


متشکرم که نظرم را تحلیل کردید.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ممنون ، دقت کنید من حرفی از چاپ سه بعدی و صنعتی و ... نزدم و اصلا قصد وارد شدن به مبحث این هارو ندارم که حرف زیاده !
برای کار صنعتی کسی معمولا در مکس طراحی نمیکنه زیاد چون ما نیاز به اجسام Solid داریم و مکس اجسامش تو خالی و Surface هست ، اما باز هم حرف شما درست هست :
قطعا هر مدلسازی روش مطلوب خود را دارد که با آن اخت شده و برایش راحت است ولو اینکه روشی پرزحمت باشد.

در اصل استاندارد میشه با نرم افزار دیگه ای طراحی و خروجی رو در مکس گرفت .
اما این برام خیلی جالب بود شما برای طرای دقیق از مکس استفاده میکنید بعد خروجی چه چیزی میگیرید ؟
و اینکه خیلی از قابلیت های مثلا CATIA و ... در مکس اصلا وجود نداره جهت اندازه گیری ، اگر یک توضیحی تکمیلی بدید ممنون میشم .

کار های شما رو هم دیدم ، خیلی خوب بودند مخصوصا اون Making Of ـتون ، واقعا از حجم سازیتون لذت بردم :rose:
 

msaatchi

Member
معمولا در مکس طراحی نمیکنه زیاد چون ما نیاز به اجسام Solid داریم و مکس اجسامش تو خالی و Surface هست

یکی از سخت ترین بخش های کار همین موضوع است. به خصوص اگر نیاز به ساخت اجسام پیچیده باشد (برای حل این موضوع، یک گروه مهندسی در کشور ترکیه با من همکاری می کنند).


اما این برام خیلی جالب بود شما برای طرای دقیق از مکس استفاده میکنید بعد خروجی چه چیزی میگیرید ؟
و اینکه خیلی از قابلیت های مثلا CATIA و ... در مکس اصلا وجود نداره جهت اندازه گیری ، اگر یک توضیحی تکمیلی بدید ممنون میشم .

همانگونه که اشاره کردید به طور معمول نرم افزار مکس را برای طراحی دقیق نمی شناسند و اساسا هم برای کارهای تناسبی ساخته شده است. بله مکس فاقد ابزارهای کافی و دقیق برای اندازه گیری است اما من مشکلی نداشته و روند کار را پیش می برم. بهترین ابزار اندازه گیری ابعاد و زوایا و ... هم برایم BOX است! جالب اینجا که در پروژه ای برای یک ساختمان تخم مرغی در آنکارا، قصد توزیع فرم سه ضلعی در حجم بوده که شرکت آلمانی و ترکیه ای نتوانستند با نرم افزارهای مهندسی این کار را انجام دهند اما من با مکس فرم را درآوردم! اخت شدن با ابزار کاری مهم ترین عامل است.

اشاره کردم مدل را ساخته و برای فعالیت در نرم افزارهای مهندسی فایل export می شود. معمولا فایل OBJ و 3DS از من دریافت می شود.

ممنون از تعریف شما.
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام خب برای ساخت انواع پنجره می تونین یه rail درست کنین. ریل خود مکس انعطاف پذیری بالایی داره و می تونین هرجور پنجره رو باهاش در آورد
در مورد بحث شما هر چی جای خودش رو داره. برای محاسبات دقیق مهندسی خب solidwork هست. یا همین autocad خیلی قوی هست.تقریبا هر چیزی رو می تونم توش دربیارم. یه سری به سایت Grabcad.comبزنین. خیلی جالبه هر چیزی رو با این نرم افزارهایی مثل solidwork میزنن.
برای معماری پیچیده و بی قاعده میشه از Rhino استفاده کرد. چون مثلا یه شکل عجیب بسازین به شما اندازه گزاری 100 درصد مهندسی میده!
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام به همگی .

استـــــــــــــــــــــــــــــــاد ساعتچی !:lol:


حمید جان!


لطفا این بحث رو ادامه ندید !

من تو این بحث ها خیلی خندم میگیره و می بینم دیگران برای دفاع از کار خودشون چه کارایی می کنن و چه حرفای میزنن !!!


دوستان کسی می تونه تو فوتوشاپ (بدون هیچ برنامه دیگری ) وکتور طراحی کنه !!! ؟؟؟

هر برنامه ای برای یه کار ساخته شده !

تریدی مکس دقتش بسیار پایینه و این حرف رو تمام طراح های بزرگ میزنن !

برای طراحی صنعتی همیشه از سویلد راک و کتیا و بخصوص اتوکد استفاده می کنن !



در جواب برای استارتر پست هم باید بگم :

بهتره از بند استفاده کنی !

زیاد به حرف هایی همنچون وقت گیر بودن مودیفای بند توجه نکن !:shock:

اگر نمی تونی سورس کارت رو بده برات انجام بدم !


یا علی !
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوستان کسی می تونه تو فوتوشاپ (بدون هیچ برنامه دیگری ) وکتور طراحی کنه !!! ؟؟؟
بله محمد جان میشه ، ابتدا با ابزار Pen میسازیم بعد تو قسمت Export میتونیم AI بگیرم . گزینش هم Path to Illustrator هست .


من تا حدی حرف های اقای ساعتچی رو قبول دارم در صورتی که شخص بخواد قطعات صنعتی یا مثلا استدیو فوتبال بسازه اما در این مورد Bend کاملا پاسخ گوست و بنظرم باید خیلی شخص رو گیج نکنیم با توضیحات پیشرفته وقتی راه ساده تری هست .
 

msaatchi

Member
سلام به همگی .

استـــــــــــــــــــــــــــــــاد ساعتچی !
majidonline_laugh.gif


من استاد نیستم، باز همین که باعث خنده شما شدم خوب است :)
 
آخرین ویرایش:

Bertali

Member
سلام

اون روش قوس دار کردن پنجره توسط آقای LinkinForEver که به وسیله bend انجام دادن رو دیدم

اما وقتی خودم خواستم این کار رو انجام بدم نشد در جهت محور x و z که نیاز نیست درست عمل میکنه ولی در جهت محور y که مورد نیازه مشکل داره

روی یه باکس هم انجام دادم مشکل داشت

میشه راهنماییم کنید مرسی

2Untitled.png

3Untitled.png
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
باید با درجه کار کنید ، 90 درجه کنید درست میشه .
 

mohammad@er

Well-Known Member
بله محمد جان میشه ، ابتدا با ابزار Pen میسازیم بعد تو قسمت Export میتونیم AI بگیرم . گزینش هم Path to Illustrator هست .


سلام به همگی !

حمید جان برای اولین بار دارم بهت می گم :خراب کردی !

من بحث کلی کردم نه جزئی !

من گفتم بدون هیچ برنامه ای ! اینجوری ادوب ایلیستراتور هم میاد وسط !
شما کجا دیدید مثلا یه دستگاه چاپ فرمت .Ai رو بخونه ؟

مثلا ; دستگاه چاپ Ultra 3000 s12 کریجش با 12 هد 600 Dpi میزنه ! و وقتی که با ای پی اس میزنی با بهترین کیفیت بدون الیاسینگ یا پیکور میزنه !

ولی اگر بیای با پی اس با رزولیشن 600 dpi یه کارو طراحی و چاپ کنی ; کار الیاسینگ میشه و لبه نوشته ها پیکور پیکور میشن !

تفاوت بیت مپ با وکتور رو میبینی !
صرفا جهت اطلاع
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
:-?
بدون هیچ برنامه ای هست !
اون خروجی میده به AI چه ربطی به Illustrator داره ؟
بهتره یک نگاه به اینجا بندازید :
http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Illustrator_Artwork



همون طور که میبنیید این نرم افزار ها ساپورت میکنند :
Adobe After Effects
Adobe Photoshop
Cinema 4D
CorelDRAW
Corel Paint Shop Pro
DrawPlus
FlexiSign
FreeHand
Ghostscript
Inkscape
Skenci
sK1
UniConvertor
Xara Xtreme
XnView
Zamzar
Adobe Reader
Preview


ما دو فرمت استاندارد وکتور داریم :
1 - EPS
2 - AI که مخفف Adobe Illustrator هست هیچ ربطی هم نداره یک فرمت استانداره که از تریدی مکس بگیریم تا کورل همه ساپورت میکنند ! مثل OBJ !

حالا شما ربطش رو برا من توضیح بده ؟ مطمئن باش اونی که خراب کرده من نیستم :)


من تا الان برای مشتری چه لوگو چه ست اداری و ... همرو با فتوشاپ وکتور زدم Illustrator هم اصلا نصب نیست !
اونج از شما خروجی میخواند فرمت Eps و یا Ai که کل طراحی هم با خود Path Editor فتوشاپ هست .
صرفا جهت اطلاع ! :wink:
 
آخرین ویرایش:

saloolish

New Member
با سلام.شما میتونیدبا استفاده از تیوب+ادیت پلی هم این پنجره رو راحت و تقریبا دقیق بسازین...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا