با سلام:
در ابتدا باید عرض کنم هردو گزینه توانایی تولید پلاگین رو دارند اما آنچه که مهمه اینه که قصد شما از تولید پلاگین چی هست، برای اینکه اگر قصد شما ایجاد اتوماسیون فرامین موجود نرم افزار و یا ایجاد ارتباطات منطقی بین اجزای داخلی نرم افزار و یا حتی گسترش توانایی نرم افزار در حیطه قابلیت های موجود است مانند تولید گونه جدیدی از Parametric Object و یا بعنوان مثال تولید گونه جدیدی از جلوه های رندر و یا تولید گونه جدید از Material است و میزان قابل توجهی از فرامین در حین اجرای پلاگین فراخوان نمی شوند و همچنین سرعت برای شما در هنگام اجرای پلاگین فاکتور اصلی نیست و در عوض میخواهید از محیط برنامه نویسی آسانتری استفاده نمایید بهترین گزینه Maxscript می باشد اما در صورتی که قصد تولید پلاگینی را داشته باشید که ایجاد پدیده هایی در محیط نرم افزار می نماید که قبلا الگوریتم های لازم برای ایجاد آن در محیط نرم افزار قرارندارد و یا سرعت پاسخگویی پلاگین در زمانی که نیاز به فراخوانی میزان قابل توجهی از موضوعات و فرامین داشته باشد با استفاده از نرم افزار ++C ابتدا برنامه مورد نظر را البته با شناخت از فرایند داخلی نرم افزار 3DSMax آماده و سپس از طریق بسته جانبی نرم افزار 3DSMax به نام SDK که شامل تعدادی از Header های ++VisualC می باشد عملیات آماده سازی پلاگین مورد نظر جهت وارد شدن به فایلهای DLL نرم افزار 3DSMax انجام میدهیم.جهت اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای داخلی نرم افزار 3DSMax قسمت Maxscript مراجعه نمایید.
موفق باشید