توي نرم افزارهاي سه بعدي نميشه گفت مثلا براي ساخت ماشين فقط پنج روش وجود داره، ممكن شخصي با خلاقيت خودش كاري رو البته بر اساس روشهاي اصلي اجرا كنه. براي مو هم همينطور. شما مي تونين با يك sphere اينكار رو انجام بدين تا استفاده از پلاگين هاي قدرتمند اين كار مثل shag-hair و امثالهم مثل همون كه D.Abedi گفتن. تنوع در اين زمينه زياده ولي براي اكثر اونها سيستم قوي بخصوص در ram و كارت گرافيك نياز دارين و براي اجراي بهتر و دقيق تر كارت گرافيكي مي بايست open gl رو بخوبي اجرا كنه. (مثل سري هاي fx براي nvidia geforce)
اميدوارم كمكي كرده باشم.