ساخت مدل کوه از روی نقشه تپوگرافی

omid3dmax

Member
با سلام به همه دوستان
چهجوری میشه با مکس یه نقشه تپو گرافی رو مدل سازی کرد دستوری داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:-?
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام. چند راه برای ساخت کوه در مکس وجود داره که یکیش اینه : http://www.polygonblog.com/3d-mountain/

یه سر بزن . اما برای استفاده از نقشه ی توپوگرافی شما مثلا تصویر توپوگرافی زیر رو دارید و میخواید مدل سه بعدیش رو بسازید . مثل تصویر باید عمل کنید. یعنی چی و چجوری؟ خب یه نوع ابزار در متریال های مکس وجود داره به نام displacement که دارای رنج سیاه تا سفیده که سفید بالاترین ارتفاع رو میسازه و سیاه هم ارتفاعش صفره. برای امتحانش میتونید یه متریال معمولی به یک plane بدید و بعد برای دیسپلیسمنت هم ماده ی gradiant ramp رو که رنجش از سیاه تا سفیده بهش بدین میبینید که یه سطح شیبدار درست میشه که قسمت سفید ارتفاع بالاییه و با تغییر عدد دیسپلیسمنت میتونید ارتفاع رو تعیین کنید. این آغاز کار بود. حالا شما کاری که باید بکنید اینه که بتونید عکس توپوگرافی رو بر حسب همین دیسپلیسمنت رنگ بندی کنید . یعنی برای قله از رنگ سفید و برای قسمت های کم ارتفاع تر از رنگ های خاکستری تا سیاه که بدون ارتفاع هست استفاده کنید. یه عکس گذاشتم برای مثال . که به عنوان نمونه کاری که باید انجام بدین نشون داده شده . باید همچین کاری انجام بدین و عکس رو در قسمت دیسپلیسمنت قرار بدین. فکر کنم اگه همین عکس رو بذارین نتیجه بده . ببخشید دیگه توانم در همین حدبود.
 

پیوست ها

  • displacement.JPG
    displacement.JPG
    18.2 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • topoigraphicmap.JPG
    topoigraphicmap.JPG
    36.5 کیلوبایت · بازدیدها: 4

جدیدترین ارسال ها

بالا