در مورد قرار دادن عرق روي پوست با سروش خان موافقم,راه هاي ديگه اي هم هست مثلا ميتوني از سيستم ذره اي استفاده كني و نوع اون ها رو به صورت face و سمت قرارگيريشون رو به طرف دور بين بزاري و محلشون رو صورت كاراكتر قرار بدي و با يه جاذبه حركتشون رو به سمت پايين محدود كني.بعدش بياي يه متريال بسازي كه شكل يه قطره آبه اون رو با يه آلفاي مناسب محدود كني.
در مورد پوست هم باس بگم در مكس و نرم افزار هاي مشابه براي ساختن پوست از يه راه منطقي استفاده ميكنن كه كلي قانون و مانون رو براش نوشتن و پوست رو به دو بخش مختلف تقسيم كردن.
بخش اول سطح پوست هست كه بامپ و رنگ پوست رو مشخص ميكنيم epid dermis
بخش دوم رنگ دانه ها و قسمت خوني پوست هست كه باعث ميشه نور تابيده شده,ايجاد سايه هاي قرمز رنگ و نرم ميكنه و پوست رو روشن نشون ميده و هر چقدر پوست نازك تر باشه شكست نور و شفافيتش بيشتره dermis
بخش سوم تو همه ي نر افزار ها نيست و دقت و شدت لايه دوم رو كنترل ميكنه.
در مكس متريال هاي sss قابليت خوبي براي ساختن پوست دارن اما در وي ري ساختن پوست يكم كندتر و مشكل تر پيش ميره.
يه سرچ بزن و بنويس make real human skin in 3dsmax يا يه چيزي تو همين مايه ها.