ساخت سر انسان

moovafeg

New Member
سلام
من چند تا سئوال دارم ممنون ميشم كمكم كنيد
1- تو دیدهای مختلف جای کارم عوض میشه چی کار کنم که کارم رو مدلم ثابت باشه تو دیدهای مختلف

2- چشم و دهن را جدا كشيدم می خوام چشم و دهن را لینک بدم به بقیه کله چی کارش کنم ؟

3- چطور ميتونم يك قسمت از شئي را از بقيش بدون اينكه شئي اول آسيب ببينه جدا كنم ؟
4- يك مستطيل كشيدم و روش دستور bend دادم حالا ميخوام يك دايره به اين مستطيل اضافه كنم ولي بعد از attach كردن ديگه دستور bend كار نمي كنم چي كارش كنم ؟
 

ehssan_raz

New Member
گروپ

از دستور گروپ نیز میتوانید برای لینک کردن اشیا استفاده کنید پس از آن اشیا مانند یک شی عمل میکنند که مجددا قابلیت آنگروپ شدن رو دارن و در صورتی که در این حالت برای دستور بند به مشکل برخوردید میتونید مرکز صقل گروپ حاصل رو تغییر بدید جزییاتش رو یادم نیست دوستان دیگه لطفا کمک کنن
 
آخرین ویرایش:
سلام
1. سوال اولتو متوجه نشدم چی گفتی یکم بهتر توضیح بده
2. اگه منظورت از چشم مردمک چشم یا همون توپی چشمه که میتونی اونو داخل سر بذاری و مکانشو میزون کنی و با ابزار link به سر لینکش کنی اما اگه منظورت اطراف چشم یا پلکو این جور چیزاست که میتونی مکانش رو روی سر میزون کنی بعد attach کنی و ورتکسهاشو با ورتکس های سر weld کنی برای دهن هم همینطور
3. برای این کار یه مودیفایر edit poly بهش بده بعد پلیگان های اون قسمت رو انتخاب کن بعد اگه میخای کلا اون قسمت جدا شه و دیگه رو جسم اصلی نباشه از قسمت edit geometry روی detach کلیک کن اما اگه میخای از اون یه قسمت یه کپی بگیری و جسم اصلی هم سر جاش باشه روی مربع کوچیک کنار detach کلی کن و تیک detach as clone رو بذار و ok کن
4. منظورت رو دقیق نگرفتم اگه بلد رو به جسم دادی و مودیفایر edit poly بش دادی و خب معلومه که رو کل جسم کار نمیکنه و فقط blend روی جسم اصلیت کار میکنه . اما اگه blend رو دادی و جسم رو به edit poly تبدیل کردی کلا جسمت به edit poly تبدیل میشه و دیگه از blend خبری نیست . پس برای این که هم رو جسم اولت blend داشته باشی که تغییرات بش بدی و بعد یه کره بش attach کنی باید اول blend بش بدی بعد edit poly بش بدی attach کنی بعد دوباره blend بش بدی .

در کل اگه از اینایی که میگی یه عکسی چیزی میذاشتی بهتر بود
 

moovafeg

New Member
سلام
1. سوال اولتو متوجه نشدم چی گفتی یکم بهتر توضیح بده
2. اگه منظورت از چشم مردمک چشم یا همون توپی چشمه که میتونی اونو داخل سر بذاری و مکانشو میزون کنی و با ابزار link به سر لینکش کنی اما اگه منظورت اطراف چشم یا پلکو این جور چیزاست که میتونی مکانش رو روی سر میزون کنی بعد attach کنی و ورتکسهاشو با ورتکس های سر weld کنی برای دهن هم همینطور
در کل اگه از اینایی که میگی یه عکسی چیزی میذاشتی بهتر بود

از جوابتون ممنون
1- وقتی میخوام شروع به کار کنم توقسمت دیدها م شکل از روبرو و از راست صورت رو میذارم اما نمی تونم ثابتشون کنم و موقعیت کارم تو دیدهام مختلف جاش عوض میشه ، این را چی کار کنم ؟
2- من 2 تا چشم جدا دارم و یک دهن ، اینها به عنوان 3 تا شیئ جدا هستند وقتی این 3 تا را انتخاب می کنم و میخوام با ادیت پولی اتچشون کنم هر دستوری که میدم بی فایده است و عمل نمی کنه
 
خواهش میکنم
1. مگه از plan برای تصاویر استفاده نمیکنی؟ به plan متریال میدی دیگه درسته ؟ خب وقتی از plan استفاده میکنی همین plan هم یه شی داخل مکسه و وقتی زاویه دیدت رو عوض میکنی زاویه plan هم تغییر میکنه و این طبیعیه و کار خاصی نمیتونی بکنی . تو یه عکس دو بعدی برای کار استفاده کردی نمیتونی انتظار استفاده سه بعدی ازش داشته باشی . این تصاویری که برای دید های مختلف استفاده میکنی مثلا راست و جلو برای اینه که از نمای راست و جلو بهشون نگاه کنی و به عنوان رفرنس ازشون استفاده کنی که همین دو رفرنس تو بیشتر مواقع کار مارو حل میکنه . و یه چیز دیگه تو وقتی تو نمای راست این عکس رو تنظیم میکنی تو نمای چپ دیگه همین عکس نیست و معکوس این عکسه پس تو برای مدل سازی با رفرنس باید از همون دو نما استفاده کنی . و وقتی نمات رو میچرخونی دیگه تصاویر ثابت نیستن . امیدوارم تونسته باشم در این مورد خوب توضیح بدم
2. منظورت از دستور چیه ؟ وقتی یه جسم دیگه رو با یه جسم که به ادیت پلی تبدیل شده اتچ میکنی این دو جسم به یه جسم ایت پولی تبدیل میشه و میتونی خط ها ، ورتکس ها و.. رو به هم وصل کنی و هر کار دیگه ای که با اجسام ادیت پلی میشه انجام داد اما یه نکته اینجا هست ، برای مثال تو یه شی دهن داری درسته و این با سر اتچ کردی ، برای این که این دهن رو بتونی به جای اصلیش تو سر وصل کنی اولا باید جای دهن رو توی سر مشخص کنی و اون قسمت رو ببری ینی پلیگانی تو اون قسمت نباشه ، برای قسمت اتصال دهن به سر هم باید پولیگانی وجود نداشته باشه ینی جسم دهن نباید صلب باشه . حالا ورتکس های اون قسمت از سر و دهن رو میتونی با هم weld کنی اگرم ورتکس رو یکی از اجسام کمه میتونی خودت اضافه کنی تا موقع weld کردن مشکلت کمتر شه!!!
 

moovafeg

New Member
سلام
این عکس را ببینید از یک تصویر برای بک گراند استفاده کرده و با plan داره مدل لب رو روش کار می کنه ولی تو دیدهای مختلف من جای لب یک جا نیست و عوض میشه این را چی کار کنم ؟

1.jpg
 
خب این تصویر از دو نما استفاده کرده جلو و پهلو . اگه منظورت اینه که تو نمای جلو جای تصویر دهن یه جاییه و جای تصویر دهن تو نمای پهلو بالا تر یا پایین تره خب این میتونه یا از تصویر رفرنست باشه یا این که خودت درست تصوریت رو تو صفحه ها میزون نکردی . اما من یه سوال ازت دارم : تو برای بک گراند از چی استفاده کردی؟ از دو تا plan یا از از منوی view ؟ اگه از دوتا plan استفاده کردی و به اونا متریال تصویرت رو دادی که مشکل از جای plan هاته یا تصویرت . ولی اگه از منو view بک گراند رو انتخاب کردی که این کار برای این جور مدل سازی اصلا به درد نمیخوره و اشتباهه .
حالا من چیزایی رو که از گفته هات فهمیدم رو گفتم و لی تو یه تصویر از کارت و اونجایی که مشکل داری رو بذار تا بهتر بشه نظر داد .
 

moovafeg

New Member
سلام
از view استفاده کردم
1- دو تا عکس را به عنوان بک گراند کار استفاده کردم و از دید روبرو جلو صورتم را کشیدم ولی حالا میخوام پشت سرم را بکشم مشکل دارم چون
جاش توی دید های مختلف فرق میکنه
2 چطور بهش تو رفتگی ها و برجستگی های کنار بینی و چشم و لب را بدم ؟

2.jpg
 
آخرین ویرایش:
خب دوست عزیز تو کاملا اشتباه کردی همونطوری که بالا گفتم این نوع بکگراند برای اینجور مدلسازی کاملا اشتباهه . اول دوتا plan یکی تو نمای جلو و یکی تو نمای پهلو بکش حالا یا چپ یا راست . بعد ابتدا و انتهای این plan ها رو میزون کن . بعد با متریال این دو تصویر رو به plan ها بده . تصویر از جلو رو به صفحه ای که تو نمای جلو درست کردی و تصویر از پهلو رو هم به صفحه ای که از نمای پهلو درست کردی . بعد دیگه تو دید مشکلی برات پیش نمیاد
 
اینو نگاه کن تنظیماتشم دقت کن . بعد از این که صفحه ها رو درست کردی روشون راست کلیک کن و آبجک پروپرتیز رو انتخاب کن و تیک گزینه show frozen in gray بردار وتیک گزینه freez رو بذار و ok کن . با این کار دیگه صفحه ها انتخاب نمیشن و بدون مشکلی میتونی مدل سازی کنی
1.JPG
 
آره بهتره اما باید به چند نکته دقت کنی :
اول اینکه صفحه پهلو رو میرور(mirror ) کن تا چهره به سمت بیرون باشه ینی نوک دماغ به سمت مخالف این عکست .
دوم این که اندازه صفحه ها باید متناسب با تصویرهات باشه ینی اول اندازه عکس هارو پیدا کن بعد متناسب با همون اندازه ها صفحه هارو اندازه بده
سوم این که نوک دماغ رو از پهلو با نوک دماغ از جلو میزون کن هم چنین چشم ها و دهن تا اون مشکل که از دید های مختلف با هم همخونی ندارن حل بشه . برای میزون کردنشم با جا به جا کردن یکی از صفحه ها میتونی اینکارو بکنی و اگرم هم اندازه نیستن عکسا رو میتونی با متریال بزرگ یا کوچیک کنید که دقیقا محل دهن چشمها و دماغ تو عکس جلو و پهلو با هم تو یه خط باشن . برای مثال صفحه پهلو رو در راستای محور x به سمت وسط صفحه جلو بیار بعد محل دماغ رو میزون کن با جابه جایی در راستای محور y و x بعد اگه تو این حالت محل چشم ها یا دهن همونی ندارن متریالت رو کمی بزرگ یا کوچیک کن تا محل چشم ها و دهن هم میزون بشن . بعد که میزون شد صفحه ای رو که جابه جا کرده بودی رو فقط در یه راستا به انتهای صفحهی بعدی ببر اینجا همون محور x
 
آخرین ویرایش:

moovafeg

New Member
سلام
کارایی را که شما گفتید را کردم ولی باز هم تو دید راست نمی تونم کارم را ببینم . اینجوری نمی توانم بینی و ... را درست کنم

1.jpg
 
خب عزیز من اولا که اصلا نمای جلوت چرا اونجوریه ؟ نمای جلوت فقطط باید عکس از رو به رو مشخص باشه نمای چپتم فقط عکس از پهلو !!
دوما تو وقتی داری edge ها رو کپی میکنی که شکلت رو بسازی باید از هر دو نما تغییر بدی نه این که فقط از نمای جلو تنظیم کنی . باید هم زمان توی هر دو نما ورتکس هارو جا به جا کنی تا شکلت یه plan نشه
 

moovafeg

New Member
سلام
این خوبه ؟ الان 2 تا مشکل دارم 1- چرا پلنم را تو دید راست نشان نمیده ؟ و وقتی میخوام صفحه هام را فریز کنم متریال هایی ( عکس هایی ) که روی 2 تا پلن پایم دادم دیگه نشان نمیده

12.jpg
 

پیوست ها

  • 11.jpg
    11.jpg
    47.2 کیلوبایت · بازدیدها: 3
آخرین ویرایش:
اول من یه سوال دارم تو چند وقته داری با 3dmax کار میکنی ؟ تازه شروع کردی ؟ با مباحث اولیه و ادیت کردن آبجکت ها آشنایی داری؟ اگه نداری بهتره اول اونارو خوب یاد بگیری و یکم با محیط مکس آشنایی پیدا کنی اگه یدفعه بری سراغ کارای سخت و سنگین اولا از مکس خسته میشی دوما اصلا هیچی یاد نمیگیری . ساخت چهره هم کار اونقدرا آسونی هم نیست که بخای از اول بری سراغش !!
- این خوبه بهتر شده . در مورد اینکه چرا تو نمای چپ plan ت رو نشون نمیده مربوط میشه به آشنایی نداشتنت با محیط مکس !! چون اون یه صفحه هست و هیچ حجمی نداره و تو صفحه ت رو تو نمای جلو درست کردی پس تو نمای پهلو فقط یه خط میبینی نه صفحه ات رو !!! اگه ورتکس هاشو تو نمای راست تغییر بدی تو نمای راست هم شکلت دیده میشه .
در مورد این که چرا متریالات بعد از فریز کردن نشون داده نمیشه هم قبلا تو همین پست گفته بودم که باید چی کار کنی !! تو آبجکت پروپرتیز مربوط به صفحه ها تیک گزینه ی show frozen in gray رو بردار .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا