ساخت تکسچر با Maximum Texture

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
. سلام به همه دوستان گل مجید آنلاینی. دلم تنگ شده بود برای همتون. یک مدتی بود که درگیر کارای پروژه شده بودیم و مشکلات اعمال DirectX11 و بخش Tessellation رو موتورمون اونقدر زیاد بود که وقتی برای نت گردی نداشتیم. البته مشکل خوشبختانه حل شده و الان Main Core به آخرین تکنولوژی صنعت طراحی بازی مجهز شده. میتونید نتیجه کار رو توی عکس زیر ببینید.



اما به جز بحث DX 11 یک پروژه مفید هم در دست اجرا داشتیم که نرم افزار ساخت تکسچرهای یکپارچه یا Seamless بود که خیلی وقت برد ولی خوب بلاخره همونچیری که میخواستیم رو ساختیم. Maximum Texture یک نرم فزار ساخت تکسچره ولی نه با روشهای مرسوم و ساده که نرم افزار های دیگه ارائه میدن.

maximumtexture_logo_512.jpg


از اول بخوام بگم خیلی وقت پیش مقاله ای در مورد ساخت حرکات بدن از طریق هوش مصنوعی رو مطالعه میکردم که در بازی GTA IV مورد استفاده قرار گرفته شده بود. اولین برخود من با استفاده از هوش مصنوعی در مواردی که شاید زیاد به هوش مصنوعی ربط نداشته باشه این مقاله بود. این مقاله باعث شد که با بقیه اعضای گروه مشورتی بکنم و ایده خودمو از ساخت Maximum Texture به بقیه بگم. خلاصه با کمک دوستان و اعضای تیم نرم افزار ساخت تکسچر با استفاده از هوش مصنوعی رو در طی 2 ماه کار مداوم طراحی کردیم. البته فعلاً کار این نرم افزار فقط ساخت تکسچر Deffuse هست و نورمال مپ و بقیه حالات تکسچر رو ایجاد نمیکنه.

Maximum Texture با استفاده از هوش مصنوعی که ما براش طراحی کردیم Source Image یا عکس اصلی رو دریافت میکنه و Pattern یا الگوی داخت عکس رو استخراج میکنه و با انجام عملیات Seeding و Data Implanting این الگو رو به یک تکسچر یکپارچه تبدیل میکنه. قبل از این که بخواد فایل تکسچر نهایی رو تحویل کاربر بده دوباره تکسچر رو بررسی میکنه. این بررسی شبیه چشم انسان کار میکنه و مقدار تکرار لایه های یک تکسچر، درستی جایگذاری الگو، درستی کلی الگئی اعمال شده و .... شناسایی و در صورت نیاز اصلاح میکنه. همچنین در مرحله پیدا کردن الگو روی Source Image اشیا یا بخشهایی که ممکنه الگو رو به هم بزنن حذف میکنه تا در تکسچر نهایی اعمال نشه. مثلاً اگر Source Image ما یک سری موزاییک باشن و یک سنگ یا مداد یا هر شیی روی اون افتاده باشه هوش مصنوعی اون رو به عنوان یک Foreign Object میشناسه و حذفش میکنه.

Maximum Texture به جز شناسایی الگئهای ساده شبیه دیوار و زمین و ... میتونه الگوهای پیچیده شبیه سنگ و خاک و کلاً چیزایی که الگوی خاصب ندارن رو شناسایی و به تکسچر تبدیل کنه. همچنین هر الگویی که توسط هوش مصنوعی شناسایی میشه در یک کتابخانه نگه داری میشه تا در صورت نیاز دوباره مورد استفاده قرار بگیره و سرعت کار رو زیاد کنه.

صفحه رسمی نرم افزار در وبسایت ما

عکسهای محیط ساده و آسان نرم افزار

عکسهای نمونه تکسچر های ساخته شده با Source Image
 

amir.nemati63

کاربر VIP
خیلی به کارای با ارزش شما غبطه میخورم.
فقط میتونم بهتون خسته نباشید بگم و براتون آرزوی موفقیت روز افزون کنم.

یه سوال داشتم:
یعنی این برنامه اینقدر خوب عمل میکنه که نوشته های روی تکسچر ها بعد از انجان عملیات حذف شدن؟
 
آخرین ویرایش:

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
یه سوال داشتم:
یعنی این برنامه اینقدر خوب عمل میکنه که نوشته های روی تکسچر ها بعد از انجان عملیات حذف شدن؟

کپی رایت تکسچرها مربوط به سایتیه که ذکر شده و ما اجازه نداریم تکسچری که اونا در سایتشون به صورت رسمی قرار میدن ما هم به صورت رسمی در سایتمون قرار بدیم تا کسی دانلود کنه. بنابراین برای حفظ کپی رایت اونا بعد از این کار رموقع آپلود توی سایت انجام دادیم.
 
اقا واقعا کارت باحاله.امیدوارم از شما حمایت بشه.به امید موفقیت های بیشتر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا