ساختن رمپ قوسی در مکس .

مُرَبَع

New Member
دوستان سلام .
من یه رمپ قوسی میخام بسازم که نقطه ابتدا و انتهاش Z متتفاوت داره.
ابتدا +0.00 هست و انتها -1.90
1.png
روی رمپ هم میخام این سنگ فرش و در بیارم 222.png


با Helix تونستم یه خط به این مختصات بکشم، اما نمیتونم سطح رمپ رو در بیارم .

میشه کمکم کنید ؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

مُرَبَع عزیز برای اینکار میشه از RailClone یا Para 3d استفاده کرد اما اگر میخوای با مکس اینکار رو بکنی دو تا روش به ذهنم میرسه

1- وقتی Helix رو ترسیم کردی با استفاده از Measure در تب Utility طول پاره خط رو بدست بیار و بعد سنگ فرش رو در مسیر مستقیم و در یک سطح بساز بصورتی که طول مسیر برابر یا نزدیک به مقدار طول Helix باشه

و بعد تمامی سنگ فرش رو با هم Attach کن و نهایتا به یک Editable poly تبدیل کن و بعد با استفاده از مدیفایر PathDeform در بخش مدیفایر های WSM موضوع رو در طول مسیر فرم بده

2- به یک عدد از سنگهای هر ردیف یک FFD 2*2 و بعد بااستفاده از SnapShop اون سنگ رو که در مسیر انیمتش کردی رو تکثیر کن یا از Spacing tool برای تکثیر استفاده کن ( بصورت Instance )

حالا احتمالا لبه سنگ ها به هم نرسیدند، برای رفع این مشکل کافیه در مدیفایر یکی از سنگها Gizmo مربوط به FFD رو اصلاح کنی تا به لبه سنگ کناری برسه ( این حقه ای هست که Para3d برای نشوندن لبه موضوعات بر روی سطوح بکار میبره )

موفق باشید
 

مُرَبَع

New Member
Hidden Dragon جآن منونم از جوآبت :rose:
ولی تو رآهِ حلِ اول pathdeform عمل نکرد روی سنگ فرش هآ
تویِ راهِ حل دوم هم استفاده از snapshop رو بلد نبودم .
من بآ مُدلینگِ مکس مُشکل دآرم . راهِ حلِ رآحت تری وجود نداره ؟
 

مُرَبَع

New Member
Hidden Dragon جآن عــــــــــــــــــــــــآلی بود .
خیلی کُمکم کردین .
ممنونم از وقتی که گُذآشتین و فیلم رو تهیه کردین.
ممنون ممنون ممنون .. :oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا