ساختن بافت های بدون درز (Seamless Textures) برای بازیهای رایانه ای

hλdi

New Member
18feb2011_01.jpg

از بافتهای بدون درز در بازیهای ویدیویی بسیار استفاده میشود. جایی که به دلیل محدودیت رم کارتهای گرافیک، سازندگان بازی مجبور به تکرار (Tile کردن) بافتها هستند. اما عکس بافتی که توسط دوربین عکاسی گرفته میشود آماده ورود به موتور بازی و استفاده نیست و باید اصطلاحا Seamless شود. برای انجام این کار اولا باید تیرگی و روشنی در تمام سطح بافت یکسان شود و ثانیا بافت در جهات عمودی و افقی تکرار پذیر شود.
در این آموزش ویدیویی انجام دادن این مرحله را در نرم افزار فوتوشاپ توضیح داده ام.

> از اینجا دریافت کنید <
 

جدیدترین ارسال ها

بالا