بی بی کد ساختمان اداری تجاری

darklight

کاربر فعال
سلام. این کار تجربه دوم مدل سازی و اولین تجربه از متریالینگ و رندرینگ و پست پرو منه.
مکس/وی ری/فوتوشاپ
کار مه کلا از روز کار عصر و توی فوتوشاپ درست شده
دوستان اگر تعریف کردند دستشون درد نکنه ولی اگه نقد کنید و ایرادات کار رو بگید به همراه روش اصلاح اون ها خیلی خیلی خیلی بیشتر ممنون میشم.
کل متریال های ساختمون اصلی از اول (حتی درست کردن خود تکسچر و تایل کردنشون) توسط خودم انجام شده. توی این کار نتونستم از دیسپلیس استفاده کنم چون زمان مرحله اول IrradientMap به ۲۰۰ ساعت می رسید و خدا می دونه مراحل بعدیش چند ساعت میشد. (رم سیستمم ۴ گیگه) برای همین پیاده رو خوب نشده. زمان رندر عصر ۱۴ ساعت و آفتابی حدود ۱۱ ساعت شده.
در ضمن جا داره حتما از آقا عارف هم کمال تشکر رو بکنم که با مزاحمت های وقت و بی وقت من خوب برخورد میکردن و همیشه به بهترین نحو من رو راهنمایی کردن.
یا حق


(*رندر جدید اضافه شد*)
 

پیوست ها

  • F_SunLight_Post2_Bordered.jpg
    F_SunLight_Post2_Bordered.jpg
    776.9 کیلوبایت · بازدیدها: 172
  • F_Post2_Bordered.jpg
    F_Post2_Bordered.jpg
    755.8 کیلوبایت · بازدیدها: 136
  • F_Fog3_Bordered.jpg
    F_Fog3_Bordered.jpg
    561.2 کیلوبایت · بازدیدها: 133
  • 2.b.jpg
    2.b.jpg
    751.3 کیلوبایت · بازدیدها: 70
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
اول بگم برای کار دوم خیلی خیلی عالیه.
دوم اینکه اون عکسی که مه داره اگر اون نوشته قرمز رو که نوشته مبلمان ..... در نظر نگیرم خیلی قشنگه.


اصلی ترین مشکل کارت متریال ها هستن . که به نظرم از متریال های سایت vray-material.de استفاده کنی و ببینی اونها رو چه جوری درست کردن. کارت خیلی قشنگ تر میشه
آسمونت مخصوصا آسمون عکس 2 خوب نیست

در اینده نزدیک مطمئنا از شما کارهای واقعی خواهیم دید. موفق باشید
 

darklight

کاربر فعال
اصلی ترین مشکل کارت متریال ها هستن
اصل هدف من توی این کار یادگیری درست کردن متریال بوده و با این صحبت شما من در این کار به طور کامل شکست خوردم.
ولی خوب اینکه تو قدم های اول این طور باشه بهتره چون هم خودم از خودم توقعم بالا نیست هم این که به یادگیری بیشتر کمک میکنه.
ولی اگه ممکنه لطفا راهنمایی کن و اگه در مورد تک تک مواردی که به ذهنت نکته ای می رسه بگی خیلی می تونه در این راه کمکم کنه و من رو ممنون شما.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
ببین اون کاری که گفتم بکنی کلی راه میفتی
تکسچر اینها رو خوب اومدی. ولی بعضی متریال ها جالب نیستن. یعنی واقعی نمیزنه. البته بحث نورپردازی هم مهم هستش.
و اینکه باید بدونی شکست نور تو ماده ها مختلف چنده مثلا برای آهن چنده برای چوب چنده. یک جدولی میزارم اون رو ببین.
و یک آموزشی که متریال ها رو چه جوری بسازی

راستی شما مثلا برای همچین کاری چقدر میگیری؟ کلا می خوام بدونم جون خودم تو معماری اینها نیستم
:mad::mad::mad::mad:

این لینک هم برات یکی دیگه آپ کردم ببین
http://uplod.ir/x80pu0pup6po/V-Ray_Material_Farsi.rar.htm
 

پیوست ها

  • V-ray IOR.jpg
    V-ray IOR.jpg
    736.6 کیلوبایت · بازدیدها: 39

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.کار خوبی شده.
مدلسازی خوب شده.
کادر بندی خوب شده.اما بهتر میبود با vertical shift پرسپکتیو نقطه سوم رو اصلاح کنی.
آسمون خیلی تیره شده.آبی تیره برای این نور مناسب نیست.آسمون زیر رو نگاه کن.
Korea-Jeju-IRS-2.jpg
هوای ابری خوب شده.
در مورد هوای آفتابی خیلی افکت glow زیاده روی شده.
ببین طوری باید پست پرو بکنی که هیچ نقطه اوربرایتی نباشه روی کارت.
سبزها رو ببین توی این کار.همه تقریبا توی یه تنالته هست.


 

darklight

کاربر فعال
اول ممنون از نظرتون

اما بهتر میبود با vertical shift پرسپکتیو نقطه سوم رو اصلاح کنی.
دست شما درد نکنه. فقط اگه ممکنه یکم در این مورد بیشتر توضیح بده.


سبزها رو ببین توی این کار.همه تقریبا توی یه تنالته هست

منظورت رو هم از این جمله در مورد کار خودم نفهمیدم. اگه ممکنه یه کم توضیح بده.


آسمون خیلی تیره شده.آبی تیره برای این نور مناسب نیست.آسمون زیر رو نگاه کن.
واقعیتش برای درست کردم رنگ آسمون همون موقع رفتم تو حیات و یه نگاهی به آسمون کردم و اومدم و سعی کردم همون رنگ رو تو کار بذارم به علاه همون نور (حدود ساعت ۱۰ صبح یک روز آفتابی با هوای خیلی تمیز تو تهران). در مورد اوربرایت شدن هم درست میگین تو پست پرو این مشکل رو درست کردم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
دست شما درد نکنه. فقط اگه ممکنه یکم در این مورد بیشتر توضیح بده.
Example 5: Vertical shift (Camera Correction)

Using this parameter you can archive the so called "2 point perspective". To have that done automatically, use the Guess vertical shift button.


منظورت رو هم از این جمله در مورد کار خودم نفهمیدم. اگه ممکنه یه کم توضیح بده.

توی کارت رنگ ها یکسان نیستن.بشمار چند تا رنگ اصلی داری.اما اگه توی کارهای تاپ دنیا ببینی رنگ ها توی چندتا تنالیته سیر میکنه.
انتخاب رنگ مناسب نیست برای کارت.
 

darklight

کاربر فعال
آقا عارف خدا یک در دنیا هزار در آخرت کمک هات رو جبران کنه ان شاءالله.


وی کارت رنگ ها یکسان نیستن.بشمار چند تا رنگ اصلی داری.اما اگه توی کارهای تاپ دنیا ببینی رنگ ها توی چندتا تنالیته سیر میکنه.
انتخاب رنگ مناسب نیست برای کارت.

اگه رفتم رشته معماری و خواستم خودم نما طراحی کنم این نکته رو حتما یادم میمونه. ولی جدای از این حرفا کلا سعی می کنم این کار رو حتما انجام بدم. البته تو این راه از کمک دوستان معماری مثل شما قطعا بی نیاز نیستم. (اگه می شه در این مورد یکی به من یه سورسی چیزی معرفی کنه بخونم یا ببینم)
در مورد این کار هم فکر کنم دیگه به اندازه کافی روش وقت گذاشتم و می خوام برم سر یه کار دیگه (یعنی یه جواریی رفتم) ان شاء الله که اون از این بهتر بشه.
بازم از وقتی که گذاشتید کمال تشکر رو دارم.
 

darklight

کاربر فعال
بعد از مدتی که از این کار گذشته رفتم و دستی به سر و روی این کار کشیدم (هیچ تغییری در مدل سازی ندادم و فقط ادیت در حد متریال، نور و رندر بوده) امیدوارم کارم بهتر شده باشه. و شما هم ایراداتش رو بگیرید. ممنون.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
رندر بهتر شده.نور پردازی زنده و خوب شده.برای برگ درخت ها اگه میخوای واقعا برگ باشن حتما vray 2 side متریال بده.
برای سنگ از vray sss 2 حالت marble استفاده بکن.یهو انفجار توی زنده شدن میکنی.
 

darklight

کاربر فعال
رندر بهتر شده.نور پردازی زنده و خوب شده.برای برگ درخت ها اگه میخوای واقعا برگ باشن حتما vray 2 side متریال بده.
برای سنگ از vray sss 2 حالت marble استفاده بکن.یهو انفجار توی زنده شدن میکنی.
درخت ها که مدل آماده بودن ولی سنگ رو حتما امتحان می کنم. البته خیلی از sss2 سر در نمیارم یکم باید آموزش ببینم ولی به نظر خیلی خوب میاد.
ممنون از راهنماییت که تو این کار تکی ....
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
آموزش نداره که! vray sss2 یه قسمت آماده داره روی marbleبزار. بعد به مپ overide map فکرکنم تکسچرت رو بده.
 

darklight

کاربر فعال
آموزش نداره که! vray sss2 یه قسمت آماده داره روی marbleبزار. بعد به مپ overide map فکرکنم تکسچرت رو بده.

خوب من تا حلا فکر می کردم باید مپم رو توی قسمت diffuse بدم اما خوب هنوزم نمی دونم که این overall map دقیقا چیکار می کنه.... ولی باهاش دارم ور میرم تا یادش بگیرم. یه آموزشی هم هست دارم می بینم ببینم چی دستگیرم میشه...
ولی از راهنماییت ممنون اصلا نمی دونستم که این متریال پریست هم داره ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا