keyvan-52265226
New Member
سئو محلی می تواند به بهبود هرنوع کسب و کاری کمک کند. هم اکنون بیش از 46 درصد از کل جستجوهایی که در گوگل انجام می شود به دنبال اطلاعات محلی هستند، به این معنی که اگر کسب و کار شما برای جستجوی محلی بهینه نشده باشد، ممکن است تعداد زیادی از مشتریان خود را به سادگی از دست بدهید. به طور خلاصه، اگر می خواهید کسب و کار شما تداوم داشته باشد و ترافیک و فروش بیشتری کسب کنید، باید قدرت سئوی لوکال و یا لوکال سرچ را جدی بگیرید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم روش های local seo و تکنیک های سئو محلی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
سئو محلی چیست؟
سئوی محلی یا همان بهینه سازی موتورهای جستجوگر فرآیندی است که به بهبود دید موتورهای جستجوگر برای مشاغل محلی کمک می کند. با پیروی از شیوه های سئو محلی ، کسب و کارها می توانند ترافیک ارگانیک را از جستجوهای انجام شده توسط مشتریان در مناطق اطراف خود بهبود ببخشند. به طور کلی؛ سئوی محلی عمل بهینه سازی یک وب سایت به منظور افزایش ترافیک، جذب سرنخ ها و آگاهی از برند از طریق جستجوی محلی می باشد. وظایف رایج مرتبط با سئوی محلی شامل یافتن کلمات کلیدی محلی، بهینه سازی نمایه کسب و کار من در گوگل و … می باشد.
تکنیک های سئو محلی
1- تصاویر خود را براساس سئو بهینه کنید
یکی از مهم ترین روش های سئوی لوکال ، بهینه سازی تصاویر وردپرس می باشد. برای اینکار می توانید نام شهر خود را در بخش تنظیمات تصویر اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید نام شهر خود را در بخش هایی مانند: اطلاعات تصویر، متن جایگزینی، عنوان تصویر و نام تصویر اضافه کنید.
2- ریسپانسیو بودن سایت
امروزه بیشتر سرچ هایی که در اینترنت می شود از طریق موبایل انجام می گیرد، بنابراین طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند در انواع دستگاه های مختلف به خصوص موبایل سایت شما را به شکلی کاملاً ریسپانسیو تماشا کنند.
3- جستجوی کلمات کلیدی بر اساس لوکال سئو
یکی از مهم ترین بخش های بهبود سئو سایت، جستجوی کلمات کلیدی می باشد. برای بهبود رتبه و جایگاه سایت در نتایج جستجوگر، شما باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. برای بهبود لوکال سرچ ، شما باید از کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید که بیشترین جستجو را در محدوده جغرافیایی شما دارند.
4- ثبت فروشگاه در گوگل مپ
از دیگر تکنیک های سئو محلی می توان به ثبت فروشگاه در گوگل مپ اشاره کرد. وقتی شما آدرس سایت خود را در نقشه گوگل ثبت می کنید، قبل از اینکه کاربر به وب سایت شما وارد شود، ابتدا کاربر آدرس و تصاویر ثبت شده را مشاهده خواهد کرد. حال اگر کاربری آدرس کسب و کار شما را مشاهده کند، احتمال خرید از سایت بیشتر می شود.
5- ادغام سایت با شبکه های اجتماعی
به هیچ عنوان نباید قدرت استفاده از شبکه های اجتماعی را دست کم بگیرید. برای بهبود سئوی لوکال سایت، بهتر است در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نظیر، اینستاگرام، فیسبوک و… فعالیت مداوم داشته باشید.
6- محتوا تولید کنید
هیچ شکی نیست که تولید محتوای باکیفیت و مستمر، به بهبود سئو و رتبه سایت شما در نتایج جستجوگر کمک می کند. همچنین باعث می شود که ترافیک بیشتری جذف و فروش خود را افزایش دهید. در واقع منظور از تولید محتوا، انتشار محتوای محلی می باشد. به عنوان مثال: اگر کسب و کار شما در تهران است، می توانید از عنوان هایی همچون، خرید پیراهن در تهران و… استفاده کنید. در واقع شما باید در محتواهای خود نام شهرتان را ذکر کنید.
7- فعال سازی نظرات برای کاربران
این امکان را برای کاربران خود فراهم کنید تا بتوانند نظرات خود را برای شما ارسال کنند. علاوه بر آن سعی کنید به تمامی سوال هایی که از شما پرسیده می شود، پاسخ کامل دهید.
معرفی بهترین ابزارهای سئو محلی
ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به سادگی سئوی لوکال سایت خود را بهبود ببخشید که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم.
ابزار Whitespark Local Citation Finder
این یک ابزار نقل قول محلی است که به کسب وکارهای محلی در جستجوی آنلاین کمک می کند.
ابزار Moz Local
Moz Local که توسط Moz توسعه داده شده است، شاید محبوب ترین ابزار سئوی محلی در این فهرست باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا دید محلی کسب و کارتان را افزایش دهید و تضمین می کند که فهرست های کسب و کارتان درست، سازگار و در سراسر وب به خوبی برای کاربران قابل مشاهده می باشد.
ابزار Ahrefs
یکی دیگر از ابزارهای بهبود سئوی لوکال ، استفاده از ابزار قدرتمند Ahrefs می باشد. این ابزار بک لینک های شما را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بینشی در مورد وب سایت هایی که به شما بک لینک داده اند، ارائه می دهد.
جمع بندی
یک ابزار سئوی محلی به شما کمک می کند تا تمام تلاش های سئوی محلی خود را سازماندهی، ساده و پیگیری کنید. ما در این مطلب در خصوص تکنیک های سئو محلی و سئوی لوکال آموزش هایی را در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.
منبع: blog.hubspot
سئو محلی چیست؟

سئوی محلی یا همان بهینه سازی موتورهای جستجوگر فرآیندی است که به بهبود دید موتورهای جستجوگر برای مشاغل محلی کمک می کند. با پیروی از شیوه های سئو محلی ، کسب و کارها می توانند ترافیک ارگانیک را از جستجوهای انجام شده توسط مشتریان در مناطق اطراف خود بهبود ببخشند. به طور کلی؛ سئوی محلی عمل بهینه سازی یک وب سایت به منظور افزایش ترافیک، جذب سرنخ ها و آگاهی از برند از طریق جستجوی محلی می باشد. وظایف رایج مرتبط با سئوی محلی شامل یافتن کلمات کلیدی محلی، بهینه سازی نمایه کسب و کار من در گوگل و … می باشد.
تکنیک های سئو محلی
1- تصاویر خود را براساس سئو بهینه کنید
یکی از مهم ترین روش های سئوی لوکال ، بهینه سازی تصاویر وردپرس می باشد. برای اینکار می توانید نام شهر خود را در بخش تنظیمات تصویر اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید نام شهر خود را در بخش هایی مانند: اطلاعات تصویر، متن جایگزینی، عنوان تصویر و نام تصویر اضافه کنید.
2- ریسپانسیو بودن سایت
امروزه بیشتر سرچ هایی که در اینترنت می شود از طریق موبایل انجام می گیرد، بنابراین طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند در انواع دستگاه های مختلف به خصوص موبایل سایت شما را به شکلی کاملاً ریسپانسیو تماشا کنند.
3- جستجوی کلمات کلیدی بر اساس لوکال سئو
یکی از مهم ترین بخش های بهبود سئو سایت، جستجوی کلمات کلیدی می باشد. برای بهبود رتبه و جایگاه سایت در نتایج جستجوگر، شما باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. برای بهبود لوکال سرچ ، شما باید از کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید که بیشترین جستجو را در محدوده جغرافیایی شما دارند.
4- ثبت فروشگاه در گوگل مپ
از دیگر تکنیک های سئو محلی می توان به ثبت فروشگاه در گوگل مپ اشاره کرد. وقتی شما آدرس سایت خود را در نقشه گوگل ثبت می کنید، قبل از اینکه کاربر به وب سایت شما وارد شود، ابتدا کاربر آدرس و تصاویر ثبت شده را مشاهده خواهد کرد. حال اگر کاربری آدرس کسب و کار شما را مشاهده کند، احتمال خرید از سایت بیشتر می شود.
5- ادغام سایت با شبکه های اجتماعی
به هیچ عنوان نباید قدرت استفاده از شبکه های اجتماعی را دست کم بگیرید. برای بهبود سئوی لوکال سایت، بهتر است در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نظیر، اینستاگرام، فیسبوک و… فعالیت مداوم داشته باشید.
6- محتوا تولید کنید
هیچ شکی نیست که تولید محتوای باکیفیت و مستمر، به بهبود سئو و رتبه سایت شما در نتایج جستجوگر کمک می کند. همچنین باعث می شود که ترافیک بیشتری جذف و فروش خود را افزایش دهید. در واقع منظور از تولید محتوا، انتشار محتوای محلی می باشد. به عنوان مثال: اگر کسب و کار شما در تهران است، می توانید از عنوان هایی همچون، خرید پیراهن در تهران و… استفاده کنید. در واقع شما باید در محتواهای خود نام شهرتان را ذکر کنید.
7- فعال سازی نظرات برای کاربران
این امکان را برای کاربران خود فراهم کنید تا بتوانند نظرات خود را برای شما ارسال کنند. علاوه بر آن سعی کنید به تمامی سوال هایی که از شما پرسیده می شود، پاسخ کامل دهید.
معرفی بهترین ابزارهای سئو محلی

ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به سادگی سئوی لوکال سایت خود را بهبود ببخشید که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم.
ابزار Whitespark Local Citation Finder
این یک ابزار نقل قول محلی است که به کسب وکارهای محلی در جستجوی آنلاین کمک می کند.
ابزار Moz Local
Moz Local که توسط Moz توسعه داده شده است، شاید محبوب ترین ابزار سئوی محلی در این فهرست باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا دید محلی کسب و کارتان را افزایش دهید و تضمین می کند که فهرست های کسب و کارتان درست، سازگار و در سراسر وب به خوبی برای کاربران قابل مشاهده می باشد.
ابزار Ahrefs
یکی دیگر از ابزارهای بهبود سئوی لوکال ، استفاده از ابزار قدرتمند Ahrefs می باشد. این ابزار بک لینک های شما را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بینشی در مورد وب سایت هایی که به شما بک لینک داده اند، ارائه می دهد.
جمع بندی
یک ابزار سئوی محلی به شما کمک می کند تا تمام تلاش های سئوی محلی خود را سازماندهی، ساده و پیگیری کنید. ما در این مطلب در خصوص تکنیک های سئو محلی و سئوی لوکال آموزش هایی را در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.
منبع: blog.hubspot