سؤال در مورد تبدیل quad Mesh به triangle Mesh

++Hadi++

Active Member
سلام دوستان
من مدت چند سالی هست که دارم 3d max کار می کنم و الانم دارم فلش کار می کنم .
تو فلش هم کارم ساختن فلش های 3 بعدی هست و برا این کار ، مدلهای 3 دی مکس رو به collada 1.4 تبدیل می کنم و بعد اونو وارد papervision می کنم . بیس سطوح در papervision 3d ، بر پایه triangle (سطوح mesh مثلثی) هست نه quad (سطوح mesh مربعی) .
پس باید وقتی مدلی رو تو 3dmax ساختم ، بیس سطوح اونو بر پایه triangle (مثلثی) کنم و بعد اونو وارد papervision کنم .
1- چه طور می تونم سطوح مدلها رو در 3 دی مکس بر پایه مثلث کنم ؟ منظور ایا پلاگین خاصی داره یا maxscript خاصی داره یا روش خاص ؟
2- آیا optimizer plugin چاره ساز هست و اگه بله پس چه plugigi ؟
3- آیا به نظر شما ، divide کردن چاره سازه ؟ من یه همچین چیزی رو می خوام ، البته در حالت دید wireframe :
1.jpg


2.jpg

بای...
 

HOMAYOON.F

Member
با سلام دوست عزیز شما اگه میخواید خروجی کارتون به صورت سه ضلعی باشه میتونید آبجکت مورد نظرتون رو تو مکس با فرمت obj. خروجی بگیرید و در تنظیمات مربوطه نوع پولیگان رو سه وجهی انتخاب کنید.
من خودم معمولا واسه خروجی گرفتن با فرمت obj. کار میکنم. نهایتا اگه برنامه ی فلش فقط 3ds. وارد میکنه میتونید آبجکت با پسوند obj. رو که سه وجهی اکسپورت کردید دوباره وارد مکس کنید و اینبار 3ds. اکسپورت کنید.
حالا اگه 3ds. تنظیمات داره یا پلاگینی مخصوص این کار هست راستیتش من اطلاعی ندارم.
یه سری توضیحات مختصر هم تو لینک پایین هست که ببینی ضرر نمیکنی:

http://forum.p30world.com/showthread.php?t=323946

اگرم منظورت چیز دیگه ای بیشتر توضیح بده.
موفق باشی.
 

++Hadi++

Active Member
ممنون از لطفتون
خودم بعدا جوابشو یافتم
از قسمت modifier ، کلید S رو می زنید و Subdivide WSM رو می زنید و شکلتون مثلثی می شه .
مرسی از لطفتون آقا HOMAYOON.F دسته گل...:rose:
بای...
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا