مرسی ممنون دراگون
فقط ی سوال اینکه کنترلرهایی که برای کنترل bone استفاده میکنیم که تو خروجی گرفتن یا بازی که مشکل ایجاد نمیکنه که؟
بعضی ریگ هارو دیدم که فقط با bone و helper ساخته شده اما این سبک ریگ یه خورده جزئیاتش بیشتره.
با سلام،
بسته به نوع ریگ که از طریق Bone مکس یا Cat یا Character studio کمی موضوع متفاوته اما اکثر موتورهای بازیساز روابط ریگ در نرم افزار های مکس و مایا رو تشخیص نمیدن به همین خاطر چند نکته رو بخاطر داشته باشید
1-تمامی Bone ها باید به یک Root متصل باشند
2- اغلب موتورهای بازیساز دارای محدودیت تعداد استخوانها ( اغلب زیر 60 عدد ) هستند
3- هر گز به Bone ها متریالی اختصاص ندید
4- هر ورتکس تنها از طریق تعداد محدودی Bone تحت تاثیر قرار بگیره ( معمولا زیر 4 عدد )
5- به هنگام خروجی گرفتن حتما باید انیمیشن ها رو Bake کنیم ( این عمل به این معنیه که ما حرکت رو در خود استخوان بندی ذخیره میکنیم و زنجیره ریگ از طریق Control object ها هدایت نمیشه ) در مورد FBX این گزینه در تنظیمات خروجی وجود داره
6_ از همه مهمتر اگر واقعا قصد دارید تو این بخش مسلط بشین نیاز دارید تا دامنه مطالعات خودتون رو گسترش بدین ( پیشنهاد من به شما اینه که آموزشهایی که قبلا خدمتتون معرفی کردم رو پیگیری کنید )
موفق باشید