روش جالب گوگل در حفظ بازار گوشی‌های اندروید وان

mohaimen

New Member
به گزارش The Information، گوگل در حال تست روشی جدیدی است تا فروش گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت اندروید وان را در بازارهای نوظهور افزایش دهد.






این کمپانی اخیرا در قالب طرح جدیدی به نام Zero Rating قصد دارد با همکاری توسعه دهندگان نرم افزار، اپلیکیشن‌های ارزان‌قیمت و یا رایگان در اختیار مشتریان بازارهای نوظهور قرار دهد.


روش معمول Zero Rating بدین صورت است که کمپانی‌هایی چون فیس‌بوک و ویکی‌پدیا قراردادهایی را با اپراتورها به امضا می‌رسانند و طی آن اپراتور هزینه اطلاعات رد و بدل شده با این برنامه‌ها را از مشتری نمی‌گیرد، اما در عوض هزینه آن از سوی چنین کمپانی‌هایی تأمین می‌شود. نتیجه آنکه برنامه‌ها به شکل کاملا رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.


حال گوگل قصد دارد این طرح را در سطحی گسترده و به عنوان واسط میان توسعه دهندگان و اپراتورهای مخابراتی اجرا کند. در این طرح لازم نیست توسعه دهندگان شخصا با اپراتورها قرارداد ببندند و در نتیجه توسعه دهندگان بیشتری به رایگان سازی برنامه‌های خود تشویق می‌شوند.


The Information در توضیح بیشتر این طرح می‌گوید که هنگام استفاده یکی از مشتریان اپراتورها از برنامه ای مانند Ola Cabs گوگل می‌تواند از طریق اندروید خود این اطلاعات را شناسایی و محاسبه کند و به اپراتور هزینه آن را پرداخت کند. سپس انتظار می‌رود که توسعه دهندگان تمام یا بخشی از این هزینه را به گوگل برگردانند.


اما هدف گوگل از اجرای این سیاست چیست؟ یکی از منابع The Information می‌گوید که گوگل نمی‌خواهد بازار هند را نیز چون چین از دست بدهد. اگر گوشی‌های 100 دلاری اندروید وان گوگل با برنامه‌های از پیش نصب شده Zero Rating عرضه شود، مشتریان بیشتری تمایل به خرید آن‌ها در برابر گوشی‌هایی چون شیائومی و سیانوژن خواهند داشت.


گوگل هم اکنون گوشی‌های اندروید وان را در هند، بنگلادش، اندونزی، نپال و سری لانکا می‌فروشد.


منبع - The Information
 

جدیدترین ارسال ها

بالا