روش‌های موثر برای برطرف کردن خشکی کفش و پوتین

بسیاری از کفش های زمستانی به ویژه پوتین ها دچار ترک خوردگی می شوند. ضخیم بودن زیره کفش، خشک بودن زیره کفش، استفاده از چرم های مصنوعی بی کیفیت و شرایط آب و هوایی نامساعد باعث بروز چنین مشکلی می شود. اما از آنجایی که به قول قدیمی ها هر دردی درمانی دارد، خشک شدن کفش و پوتین هم بدون راه چاره نیست.

• استفاده از الکل و وازلین

یکی از راه های موثر برای نرم شدن پشت کفش و جلوگیری از خشک شدن کفش، استفاده از الکل طبی است که در هر سوپرمارکت و داروخانه ای پیدا می شود. کافیست یک توپ کوچک پنبه را به کمی الکل طبی آغشته کنید آن را روی بخش های مختلف کفش بکشید. بعد از گذشت حدود نیم ساعت کفش را بشوئید و آن را با وازلین چرب کنید. می توانید از یک براش کوچک یا مسواک کمک بگیرید و یک لایه نازک از وازلین را روی بخش های مختلف از جمله رویه، زیره و زبانه کفش بمالید. اجازه دهید یک شبانه روز از این اقدام بگذرد و بعد کفش را تمیز کنید. انجام این اقدام به مرور باعث نرم شدن کفش و جلوگیری از ترک خوردگی کفش می شود.

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ 1


• قدم زدن با کفش ها

کتونی ال ای یک راه آسان برای برطرف کردن خشکی کفش برای شما سراغ دارد که در واقع سالم ترین راه ممکن است. قدم زدن! تا جایی که می توانید با کفش های خود قدم بزنید تا به مرور نرم شود. هر چه ساعات قدم زدن را بیشتر کنید، کفش تان نرم تر می شود و انعطاف پذیری بیشتری پیدا خواهد کرد.

• استفاده از صابون مخصوص چرم

اگر کفش چرمی شما خشک است و پای شما را اذیت می کند، کافیست سطح کفش تان را به صابون چرم آغشته کنید. این صابون ها باعث افزایش رطوبت کفش می شوند، ظاهری براق به کفش می دهند و از پوسته پوسته شدن کفش جلوگیری می کند. صابون های گیاهی و روغنی بهترین گزینه هستند.

• استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی فقط برای آشپزی نیستند. شما می توانید از روغن کنجد، روغن بادام، روغن نارگیل و روغن زیتون برای نرم کردن کفش خشک استفاده کنید. کافیست یک دستمال نرم را به مقداری روغن آغشته کنید و آن را به آرامی و به صورت دورانی روی سطح کفش بکشید تا روغن به خورد چرم برود و نرمی آن تامین شود.

• بخار معجزه می کند

یکی از راه های جلوگیری از خشک شدن کفش و برطرف کردن خشکی کفش، استفاده از بخار است. کافیست کفش های خود را به مدت 30 دقیقه در معرض بخار قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. خواهید دید که تا چه حد انعطاف پذیری آن ها بیشتر شده است.

• باد گرم سشوار

یک راه ساده برای نرم کردن کفش، استفاده از باد سشوار است. دقت داشته باشید که حرارت اعمال شده روی کفش باید کنترل شده باشد. سشوار را روی کمترین درجه تنظیم کنید و حرارت آن را با فاصله به کفش بدهید. سعی کنید سشوار را به صورت دورانی حرکت دهید تا باد گرم آن به تمام نقاط کفش اصابت کند. دقت کنید که نزدیک کردن بیش از حد باد داغ به کفش ممکن است باعث تغییر رنگ و خراب شدن چرم شود. بنابراین فاصله منطقی را رعایت کنید.

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ | کتونی ال ای
 

جدیدترین ارسال ها

بالا