روبات Robot

با سلام اين روبات رو با ساختم براي يك دموي گيم.ديشب وقتي كه داشتم ريگش مي كردم يكي از مشتريها زنگ زد و كاراكتر يك دختر بچه مهربون خواست.اين شد كه گفتم فعلا اين عكسها رو داشته باشين تا دوباره وقتم كه آزادتر شد دوباره با انيميشنهاي اين كاراكتر برگردم.

به هر حال
نرم افزار Maya 2008 هست.سيستم رندرينگ Mental ray.
زمان رندر در بعضي از فريمها تا 16 ساعت هست.

مي خواستم يك راهنمايي هم درباره رندر انيميشن كنين.اگه بخوام كل صحنه رو يكباره رندر بگيرم از لحاظ زماني عملي نخواهد بود.
بنظر من بايد كاراكتر رو استوديو لايتينگ كنم و بعد با صحنه اصلي كامپوزيت كنم.اما چون من خيلي كامپوزيت كار نكردم نمي دونم ميشه رفلكت و سايه ها و آكلوژن رو به اين خوبي بدست آورد يا نه.

منتظر كمكها و نظرات شما دوستان هستم.
متشكر.

final.jpg
face.jpg
face2.jpg
hand.jpg
wholebody2.jpg
 
مسعود جان در مورد کامپوزیت باید بگم که معلومه که میشه خوب در آورد ! خیلی هم بهتر از این چون شما pass های مختلف رو میگیری و هر کدوم رو اونجوری که دلت میخواد توی نرم افزار کامپوزیتت سر هم میکنی . اصلا نترس . :wink:
بعدشم یه همچین چیزی اصلا معنی نداره 16 ساعت هر فریمش طول بکشه .
اگه واسه انیمیشن کار میکنی و هر فریم رندرت بیشتر از 5 دقیقه طول میکشه بدون یه جای کار رو اشتباه کردی . (مخصوصا توی منتال )
من که با 3d کار می کنم تا حالا رندر 16 ساعته نگرفتم !
موفق باشی :rose:
 

MayaMana

Banned
سلام و خسته نباشید..

کل مدلینگ از خودتون هستش؟
و اینکه با ترفندهایی میتونید زمان رندر رو خیلی کمتر بکنید..
وجود رفلکتهای زیاد و گاهی بیمورد باعث میشه که زمان رندر بیخودی بالا بره..
Anti Aliasing خیلی مهمه

بعلاوه نورهاتون اگه soft shadow, ray traced باشند بازم زمان رندر بالا میره..

عموما" Mia Material منتال ری چه از جهت سرعت و چه از جهت دقت کار خیلی خوب جواب میده تا صرفا blinn با reflectivity زیاد و مسائل اینچنینی ..

ولی توصیه بنده ممکنه این باشه که ( با توجه به کارهای خودم و گروهی از متخصصین که بنده ازشون اموزش های مایا رو دیدم ) از Ramp shader برای جاهایی که reflect و specularity خوب میخواید ، استفاده کنید ..(میتونم براتون عکسهاشو برفرستم اگه خواستید )

موفق باشید :rose:
 
با سلام مدلينگ از خودم هست.طرح و مدلش هم از خودمه البته سرش از آركوباتهاي فيلم ترنسفورمرز الهام گرفتم ولي در كل مدل اصلي از خودمه.
دليل زياد شدن زمان رندر به خاطر Final Gather هست.چون به دليل رفلكت زياد فليكر ايجاد شده بود مجبور شدم دقتش رو ببرم روي 6000.كه خوب مي دونيد كه وحشتناك مي كنه زمان رندر رو.متريال هم Mia هست.
آنتي اليازينگ هم بردم خيلي بالا.
البته همونطوري كه مي دونيد براي صحنه هاي استاتيك ميشه فاينال رو در يك فايل ذخيره كرد و در View هاي ديگه تا حدود زيادي از اون استفاده كرد.بعنوان مثال رندرهاي بعدي كه از همين صحنه گرفتم در حد 45 دقيقه شد.

به غير از 2 عكس آخر اوناي ديگه چون استوديو لايتينگ بود مشكلي در زمان رندر نداشتم.
 
آخرین ویرایش:
ولی توصیه بنده ممکنه این باشه که ( با توجه به کارهای خودم و گروهی از متخصصین که بنده ازشون اموزش های مایا رو دیدم ) از ramp shader برای جاهایی که reflect و specularity خوب میخواید ، استفاده کنید ..(میتونم براتون عکسهاشو برفرستم اگه خواستید )

موفق باشید :rose:

حتما بفرستيد خوشحال مي شم.
 

MayaMana

Banned
این خیلی خوبه که مدل رو خودتون کار کردید و به جزئیاتش آشنایی دارید..
اضافه کردن detail ی مختلف بسیار کمک میکنه در پیچیده شدن مدل شما..
روی تکسچر هم که کار کنی خیلی بهتر میشه...

من بعد ها اگر خواستید میتونم نمونه های خیلی حرفه ای رو به شما مثال بزنم و لینک بدم که در اون به انجام این جور چیزها اقدام شده و ممکن هست که کمک خیلی خوبی در جهت ادامه مسیر براتون باشه

والبته خود ما تا تونستیم سعی کردیم از درسهای این اساتید خیلی استفاده کنیم و خواهیم کرد......

این عکس ها برای مجموعه The Art of Rigging هست .. حتما" توصیه میکنم ببینیش .. تقریبا " معرکه هست..
حتما" حتما" هم مجموعه Hard surface texturing از شرکت Gnomon workshop رو ببین واقعا" چیزهایی به آدم یاد میده که ممکنه مدتها برای آموختنشون زحمت بکشی و نتونی این نتایج رو بدست بیاری..

همه متریال سیمها و بدنه همش rampshader هست و من که خودم فایل همراهه DVD رو رندر کردم سرعت رندرش تقریبا" فوق آلعاده بود.. خیلی فوقالعاده با کیفیت خوب..

و اینکه از Direct illumination بجای Final Gather , GI استفاده شده بود در این فایل که بسیار نتیجه خوبی میده بعلاوه اینکه مشکل Flicker دیگه وجود نداره.. (چیدن نورها و Intensity , Fall off و نوع نورها بسیار مهم هست البته )

در هر شکلش ما فقط شاگردیم .. و خواهیم ماند.. قصد ما هم فقط کمک به یکی از دوستان 3D کارمون هست.
:)
موفق باشید.
 

پیوست ها

  • A.3.jpg
    A.3.jpg
    37.7 کیلوبایت · بازدیدها: 23
  • 01.jpg
    01.jpg
    41.2 کیلوبایت · بازدیدها: 20
آخرین ویرایش:
متشكر.سعي مي كنم دانلودشون كنم.
يك سوال ديگه معمولا توي انيميشن هاي حرفه اي اصلا از Gi استفاده ميشه؟؟؟

فكر كنم براي رندر فضاي اطرافش اگه از Gi استفاده كنم مشكلي نداشته باشه با توجه به اينكه ميشه GI رو دوباره در فريمهاي بعدي استفاده كرد.

سوال ديگه اينكه من مي خوام رفكت فضاي اطراف رو بصورت يك فايل HDRI كنم و بندازم روي روبات آيا قابليت اين كار هست.
يادمه توي ورژنهاي قديم مكس(ورژن 2.5 و 3 ) چون سيستمم ضعيف بود از يك چنين تكنيكي براي كم كردن زمان رندر استفاده مي كردم.
بعد توي كامپوزيت مي تونم رفلكت روبات رو روي ديوار كه مقعر هست همينجوري بندازم؟؟
 

MayaMana

Banned
معمولا توی سطح خیلی خوب دنیا الان از Direct Illumination یعنی از چیدن نورهای بسیار سنجیده با Intensity های بسیار دقیق استفاده میشه .. و یک تکنیک بسیار حرفه ای وجود داره که در اون Ambient Occlusion رو در مایا روی Ambient color متریال میندارند.. و من اینرو در آموزش های Master Calss مربوط به شرکت Pixar دیدم...و خودم هم استفاده کردم بسیار زیبا جواب میده...

من مکس اصلا" کار نکردم.. و حتی بلد نیستم که چه جوری باید یک sphere درست کنم توش ( اصلا" وقتشو ندارم وگرنه خیلی دوست دارم از پلاگین های قویه اون استفاده.کنم که متاسفانه ندارم )..چه برسه به اینکه بدونم چنین تکنیکی توش بوده یا نه..
ولی توی مایا.. شما میتونید این کار رو بکنید و تصویر HDRI رو با HDRI shop به صورت longitude در بیارید و روی Reflection map متریال بندازید...

البته از قابلیتهای منحصر به فرد ramp Shader اصلا" غافل نشو..
و همچنین از استفاده از Sampler Info نترس.. چون بسیار بسیار جالبه....

کامپوزیت یعنی هنر... یعنی زیبایی.. تقریبا" همه چیز امکان داره بستگی به قدرت شما و تجربه شما داره ....
مثلا" Nuke تقریبا" به من هیچ وقت نه نگفته تا حالا.. دوست داشتنیه نه ؟ :)

اگه از بنده سوالی داشتید در خدمتم..
 
سلام مدله خوبی شده......
مسعود روی مدل فکر کنم بتونی از hdri استفاده کنی ولی روی محیط نمیتونی از رفلکسه مدل استفاده کنی...
اگرم بشه فکر کنم باید لقمه رو از پشت سر بخوری....
 
و یک تکنیک بسیار حرفه ای وجود داره که در اون Ambient Occlusion رو در مایا روی Ambient color متریال میندارند.. و من اینرو در آموزش های Master Calss مربوط به شرکت Pixar دیدم...و خودم هم استفاده کردم بسیار زیبا جواب میده...

اين بايد خيلي جالب باشه ولي فكر كنم براي توليد Ambient Occlusin حتما بايد FG روشن باشه.
ولی توی مایا.. شما میتونید این کار رو بکنید و تصویر HDRI رو با HDRI shop به صورت longitude در بیارید و روی Reflection map متریال بندازید...

من يك جسم رو انتخاب مي كردم.بعد از زاويه ديد اون جسم كه در حكم يك دوربين مي شد 6 عكس كه سطوح مكعب رو تشكيل مي دادند رندر مي شد و اين 6 تصوير رو مي شد براي reflection جسم قرار داد البته اين يك تكنينك فوقالاده قديمي و خيلي هم دقيق نبود و فكر مي كنم توي ورژنهاي بعدي مكس هم اصلا نبود.اما به هر حال گفتم شايد يك همچنين چيزي هنوز هم باشه.

من مکس اصلا" کار نکردم.. و حتی بلد نیستم که چه جوری باید یک sphere درست کنم توش ( اصلا" وقتشو ندارم وگرنه خیلی دوست دارم از پلاگین های قویه اون استفاده.کنم که متاسفانه ندارم )..چه برسه به اینکه بدونم چنین تکنیکی توش بوده یا نه..
ولی توی مایا.. شما میتونید این کار رو بکنید و تصویر HDRI رو با HDRI shop به صورت longitude در بیارید و روی Reflection map متریال بندازید...

البته از قابلیتهای منحصر به فرد ramp Shader اصلا" غافل نشو..
و همچنین از استفاده از Sampler Info نترس.. چون بسیار بسیار جالبه...


sampler info اصلا نمي دونم كارش چيه ولي كمي با رمپ شيدر كار كردم مثلا توي يك Tutorial از DTutors از اين شيدر به همراه چند نود ديگه براي ساخت پوست انسان استفاده شد.البته من پوست انسان رو با SSS مي سازم.

خيلي خوشحال شدم از نظرات و راهنمايي هاي شما دوست خوب
 
آخرین ویرایش:

MayaMana

Banned
دوست عزیز اگه دلت خواست میتونم فایل مایای مربوط به همون روبوت رو که عکسش رو برات فرستادم برات آپلود کنم تو رپید تا بتونی متریالش رو برداری برای کار خودتون و روش تحقیق کنید.. :)

همیشه باید از مهندسی معکوس استفاده کرد. تقریبا توصیه اکثر استاتید برتر دنیا هست.. که بهترین راه رسیدن از آخر به اوله..
خوب اگه این فایل رو بشکافی و دونه به دونه shader های اون رو بررسی کنی میشه خودش یک تحقیق جامع و خوب در زمینه ی Ramp Shader..

خصوصا" تو مسائل خیل پیچیده ی کامپوزیت با Nuke خیلی به مشکل بر میخوردم اوائل ولی گذشت تا فهمیدم باید از درس این اساتید نهایت استفاده رو کرد .. و شروع کردم به مهندسی معکوس.. و میشه گفت از نتیاجش شگفت زده شدم..

از این شاگرد هم این روش رو بپذیرید.. البته اگر دلتون میخواد.. وگرنه که .. خوب :)
 
آقا حتما بفرستيد استفاده كنم.
از اين پستتون بيشتر از جنبه هاي تكنيكيش از كلمه مهندسي معكوس خوشم اومد.
در اين سايت بچه ها بيشتر روي مسايل تكنيكي بچه ها فوكوس دارند.و بندرت پيش مياد كه روي مسايل مديريتي پروژه مبحثي ساخته بشه.ولي ميبينم كه شما دوست عزيز توي اين زمينه نيز مطالعات و تحقيقات و قطعا تجربياتي هم داشتين.

خوشحال مي شم كه در اين قسمت هم از شما چيزهايي ياد بگيرم.
تقريبا امروزه در تمام كارهاي تيمي و قطعا انيميشن چيزي بنام مديريت پروژه مطرح هست.فكر مي كنم ولي مطمئن نيستم كه اين وظيفه با وظيفه كارگردان فرق مي كنه يا حداقل كارگردان هم بايد چيزهايي از مديريت پروژه بدونه.

در هر صورت بد نيست يك مبحث درست كنيم راجع به مسايل مديريت پروژه انيميشن و اونجا هم بتونيم از معلوماتتون استفاده كنيم.گر چه قبلا مباحث اين چنيني زياد استقبالي نشدند.

با تشكر.
 

MayaMana

Banned
تقريبا امروزه در تمام كارهاي تيمي و قطعا انيميشن چيزي بنام مديريت پروژه مطرح هست.فكر مي كنم ولي مطمئن نيستم كه اين وظيفه با وظيفه كارگردان فرق مي كنه يا حداقل كارگردان هم بايد چيزهايي از مديريت پروژه بدونه.

عرض کنم که قضیه مربوط به مسائل تکنیکی و روش انجام پروژه و همون به اصطلاح مدیریت پروژه به عهده اشخاص متخصصی هست به نام TD's یا Technical Directiors .. اینها کارشون هست که بهترین روش انجام هر مرحله از کار رو مشخص کنند و ابزارش رو فراهم کنند.
مثلا" Rendering TD, Animation TD , Dynamic TD.... و این جور عناوین که چند ده نفری هستند توی هر پروژه ولی رئیس ای افراد اسمش Supervisor هست و معمولا کار کشته ترین شخص و مدیر ترین اونها و عموما" سن بالاترین اونهاست که تجربه کافی و مدیریت مدیران داره...

مبحث جدید توی این زمینه رو هم به خدا بسپار !!
چون کسی که بخواد مطلبی یاد بگیره اشتیاق خودش رو نشون میده .. نه اینکه مطلب به حلقش فرو بکنند ..
اگه میخوای یه مبحث جنجالی راه بندازی.. کافیه یک پست بی ارزش ( مثلا او پست سمند سورن ) بزاری تا خیلی ها استفاده لازم رو ببرند!!!!

خود شما به دنبال چیزی باش که میخوای.. بقیه هم اگه بخوان همین راه رو میرن.. لزومی به ایجاد انگیزه نیست..
به نظریم استقبالی از هیچ یک از این مباحث نخواهد شد..

رپید شیر پایئنه به محضه اینکه بتونم برات آپلود میکنم... فردا دوباره تلاش میکنم..
:)
 

sanaa.

New Member
سلام
دوستان راجع به مديريت پروژه انيميشن صحبت شد من هم خيلي دلم مي خواد در اين رابطه اطلاعات كسب كنم
ولي هيچ منبعي پيدا نميكنم اگه ممكنه راهنماييم كنيد:-? با تشكر :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
کار خوبی شده.من چون زیاد با مایا کار نکردم نمی تونم نظر بدم اما فکر کنم با مکس بشه اینهارو حداکثر 2 ساعت بگیره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا